הבטיחות בשמי הטיס של מדינת ישראל מוגבלת עד כדי יצירת מצבי "כמעט תאונה", החוזרים על עצמם, מפעם לפעם - דבר הגורר נזק לשמה הטוב של מדינת ישראל בכלל ולחברות התעופה היוצאות מישראל בפרט.
אחד הגורמים המרכזיים לאנרכיה זו, הוא היעדר חוק טיס אשר יסדיר ויעגן תקנות תעופה ושימוש בשמים הפתוחים של ישראל.
מבדיקה שערך אתר האינטרנט "תאן" עולה, כי החוק התקף בישראל הינו חוק מנדטורי משנת 1937, אשר מתייחס יותר לכדורים פורחים ול"מוניות אוויר", ונפתח במילים: "דבר המלך במועצתו".
מיותר לציין, כי מ-1937 ועד ימינו אנו חלה מהפכה רבת משמעות בכל הקשור לכלי טיס, בין אם כלי טיס קרביים למטרות אבטחה ושימוש במטוסים קרביים נושאי חימוש, עבור דרך תעופה אזרחית על שלל גווניה, מטוסי ענק לתובלה וכלה במטוסי האולטרה לייט לתעופה ספורטיבית.
בימים אלו הסתיימה עבודה של רשות התעופה בישראל, בראשותו של אלוף במילואים גיורא רום והיום (ד', 3.2.10) אמור שר התחבורה ישראל כץ להניח על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה את חוק הטיס בטיחות החדש.
חוק זה, לאחר שיתקבל, עשוי לסלול במהירות את חזרתה של ישראל לקטגוריה אחת של מנהל התעופה הפדראלי האמריקני. כזכור, מינואר 2009 החליטה ועדת ה-F.A.A (מנהל התעופה הפדראלי האמריקני) להוריד את רמת הבטיחות של ישראל מרמה 1 לרמה 2 - דבר אשר גרם נזק תדמיתי מאין כמותו לתעופה האזרחית בישראל.