X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הסודות הכמוסים, ביותר, במדינה - זכויות נכי צה"ל - ייחשפו, לבסוף, בפני הנכים? האם התקווה תהפוך מחלום למציאות?
▪  ▪  ▪
נכי צה"ל, אלו שחירפו נפשם למען המדינה, מתרוצצים על-מנת לברר את הזכויות המגיעות להם [צילום: AP]
אף זכאי מזכאי אגף השיקום - נכים ומשפחות ואלמנות שכולות, כאחד - אינו יודע ואינו מודע למלוא הזכויות המגיעות לו כדין בגין הקרבתו למען המדינה. כל זכאי אגף השיקום חייב להתרוצץ בין מקורות מידע שונים, אשר במקרה הטוב אינם עולים כסף - אתרי מידע באינטרנט - וברוב המקרים עולים הון תועפות (ציבור עורכי הדין מסבירי הפנים...)

שתי ועדות מכובדות דנו ודשו אתמול (ג', 2.2.10) בנושא נכי צה"ל:
1. ועדת ח"כ ישראל חסון הדנה, בודקת, נוברת ודשה בהתנהגות אגף השיקום כלפי נכי צה"ל.
2. ועדת גורן הדנה במשמעות ההכרה בנכי צה"ל, אשר קיבלה לידיה מנדט להעברת המלצות לשר ביטחון, אשר יכללו את חוות דעתה למי שראוי להיקרא נכה צה"ל ולהיכלל במסגרת הטיפולית של אגף השיקום.
מאות עדים - פקידי אגף השיקום, פקידי ארגון נכי צה"ל ונכי צה"ל, אלמנות, יתומים והורים שכולים - הופיעו בפני שתי הוועדות המכובדות. כל אחד מהעדים נשא דבריו בלהט רב, כאילו האמת היחידה מצויה בכיסו. פקידי ארגון נכי צה"ל הצטיידו בגרפים שונים ומשונים, על-מנת להציג את עמדתם. מנגד, הצטיידו פקידי אגף השיקום בגרפים משלהם להוכחת צדקתם. חבילות טישו רבות נגמרו והתכלו בזמן העדויות, אלה מחו דמעות אמיתיות מהתרגשות ואלה מחו דמעות תנין משרלטנות...
מאות שעות של דיונים העבירו שתי הוועדות. דיונים בעניינים צודקים מאוד - צודקים על-פי ראיית הדברים של אגף השיקום. צודקים על-פי ראיית הדברים של פקידי ארגון נכי צה"ל. צודקים על-פי דברי נכי צה"ל, האלמנות, האחים והמשפחות השכולות. כולם צודקים, כולם כואבים - איש איש על-פי דרכו, איש איש על-פי אמונתו, איש איש על-פי עיסוקו, איש איש על-פי מגזרו.
ורק בנקודה אחת קטנה לא נגע איש מהעדים. רק בנקודה המהווה את האופציה האמיתית היחידה לפתרון מרבית הבעיות לא נגע איש או אישה מהמעידים, המדברים והמקשקשים: זכויות נכי צה"ל מהוות את סודות המדינה הכמוסים ביותר ואיש מהמעידים לא, באמת, יודע מה הן.
אף פקיד באגף השיקום ואף פקיד בארגון נכי צה"ל, וודאי שאף נכה, אלמנה, הורה או אח שכול - אינו יודע, באמת, מה הן מלוא הזכויות המגיעות להם בגין נכותם או בגין היותם שייכים למשפחת השכול.
כל תקנה באגף מגובה בהוראה, אשר לעתים משנה או מבטלת את התקנה. כל הוראה באגף השיקום מסתמכת על תקנה או על הוראה מסתורית אחרת, המשנה את משמעותה. כל פירוש שניתן להוראה או לתקנה הוא פירוש היכול להשתמע לצדדים רבים - כל אחד מפרשו על-פי צרכיו ועל-פי נכותו.
אף זכאי מזכאי אגף השיקום - נכים ומשפחות ואלמנות שכולות, כאחד - אינו יודע ואינו מודע למלוא הזכויות המגיעות לו כדין בגין הקרבתו למען המדינה. כל זכאי אגף השיקום חייב להתרוצץ בין מקורות מידע שונים, אשר במקרה הטוב אינם עולים כסף - אתרי מידע באינטרנט - וברוב המקרים עולים הון תועפות (ציבור עורכי הדין מסבירי הפנים...). כל פסיקה משפטית תקדימית, לכאורה, אינה תקדימית בעיני אגף השיקום ונכה עם בעיה זהה חייב לתבוע מהם את זכויותיו, כאילו לא קרה דבר עם חברו הנכה אשר קיבל את זכויותיו בגין אותה דרישה זהה ובהיותו זהה, לחלוטין, בקריטריונים שבהוראה לנכה הבא לדרוש גם הוא את זכויותיו.
אגף השיקום, פקידיו הבכירים והעומד בראשו מרבים להתלונן על כך שכל עובד שיקום מטפל ב-1,500 זכאים של האגף ועל כך שפקידי השיקום קורסים תחת הנטל המוטל עליהם. חסר לנו תקציב לעובדים נוספים - לא עובדים ראויים נוספים, כי אם "עובדים נוספים" - זועקים בגרון ניחר פקידי האגף. אנו קורסים מנטל הטיפול בעשרות אלפי נכי ביטוח לאומי, מטיח ראש האגף נמוך הקומה, כשהוא עומד על קצות אצבעותיו ומנפנף בזרועותיו. ואני אומר לראש האגף: במקום לנפנף בזרועותיך ולהציג גרפים עם מצגים משתנים מתצוגה לתצוגה, כדאי שתציג סוף-סוף לראווה את מכלול זכויות הזכאים! הצג את מלוא ההטבות המגיעות לכל הזכאים, תוך שקיפות מלאה, ותיווכח כיצד עובדי השיקום שלך הכורעים בנטל אי-העשייה - הראה לנו והצג לנו גרפים המוכיחים בכמה זכאים טיפלו העובדים שלך במהלך השנה והוכח לנו כמה, באמת, זכאים הם מכירים מהמאגר שברשותם! כולם ייכנסו לנירוונה, כי הזכאים לא יצטרכו לנבור ולחפש בכל מקום ולוודא את המגיע ואת הלא-מגיע להם ולא יטרחו, כלל, להפריע למנוחת עובדי השיקום שלך.
אדוני ראש האגף הנמרץ, העובד בניוטרל במקרה הטוב - אם לא ברוורס - במקום לדרוש תוספת לעובדי השיקום הלא-משקמים של האגף, דרוש עוד חיילות כעזרה לעובדי המחשוב של האגף. נצל את התוספת הנכבדה של כוח העבודה הרוצה לתרום וחשוף את כל זכויותיהם של הזכאים, ללא יוצא מן הכלל. צור מערכת ממוחשבת, אשר תוכל בלחיצת אצבע על המקלדת ב-Enter - להדפיס את כל הזכויות וההטבות המגיעות לכל נכה ונכה, על-פי סוגי "פגמיו". לא מדובר בתוכנה מסובכת, כי אם על תוכנה פשוטה מאוד, אשר תאפשר לך להורות לבנות החיילות המגיעות למבצע חשיפת סודות זכויות הזכאים, לעבור שם-שם, זכאי-זכאי ולהדפיס לו את מלוא הזכויות המגיעות לו באמת ולשלוח לו את הזכויות המודפסות הללו בדואר.
הנה כי כן, אדוני ראש האגף, חסכתי לך עבודה נוספת לעובדי השיקום שלך הקורסים תחת הנטל המוטל עליהם. ולכשתופעל המערכת, רק דבר אחד תצטרך לעשות: להורות לכל עובדי השיקום שלך, כי לפני שהם מעבירים אוטומטית זכאי חדש שמגיע אליהם לידי פקידי הארגון הלא-מייצג, הם ידפיסו בפגישתם הראשונית עם הזכאי את כל ההטבות והזכויות המגיעות לו על-פי סוגי "פגמיו".
ולבסוף, אדוני ראש האגף, שאלה לי אליך: האם זכויות נכי צה"ל יישארו סוד מדינה כמוס גם לדורות הבאים, או שמא סוף-סוף ייחשפו בפנינו? האם חלום חשיפת הזכויות יהפוך למציאות עוד בדורנו, או שמא נצטרך לעבור עוד שנות דור?

הכותב הוא יושב-ראש עמותת מצדיעים לנכי צה"ל, הפועלת למען נכי המלחמה, הלוחמים ונפגעי הפעילות המבצעית והאימונים. מחבר הספר "מראה סדוקה", המספר את קורותיו בקרב החווה הסינית ביום כיפור, עת נשלח עם פלוגת השריון בה נלחם לחלץ את צנחני 890.
תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל חסון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויות נכי צה"ל - הסוד השמור, ביותר, במדינה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם ועדת ל'
אח של נכה צה"ל  |  3/02/10 15:42
 
- כי הוא לכאורה יוצא אותה וועדה
ההוא   |  15/04/10 17:02
2
קשקשן
ממליץ לא לקרוא  |  3/02/10 15:44
3
למה כל הזמן לשלוח אותנו לל' ?
gunr  |  3/02/10 17:19
4
צודק הכותב הסודות לא יחשפו כי:
הטוחן  |  4/02/10 10:53
5
"אנחנו לא לבד" גילוי זכויות
משה בן לולו  |  31/05/15 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
חלומו של סילביו ברלוסקוני עשוי לקרום עור וגידים אם רק תשכיל ישראל לנקוט טקטיקה ראויה    על הזדמנות בלתי-חוזרת
ד"ר דויד שוורץ
חוק הטיס והבטיחות החדש יונח היום על שולחן הכנסת    החוק יחזיר לישראל את דירוג הבטיחות הגבוה בזירה הבינ"ל
שי מור-רשתי
אנו נמצאים כעת בחלון זמן ובעיתוי מצוין שכל עסק חייב לבחון את ההסכם הסלולרי הקיים כולל בחינת כדאיות להחלפת הספק הסלולרי    כך ניתן להוזיל בשיעורים ניכרים את ההוצאות הסלולאריות של העסק
איתן אורן
עד כה, בנקים לא נהגו לספק יעוץ פנסיוני    בשנים האחרונות בנק ישראל החל לאשר זאת לבנקים הקטנים בלבד    אך הציבור אינו נרתם לקבל את השירות שניתן בחינם    בנק ישראל מבין כי יש להכניס את השחקנים הגדולים לתמונה
עמית ברק
ארגוני "זכויות האדם" שהחומרים שברשותם הזינו את דוח גולדסטון תומכים ב"זכויות אדם" - כל עוד אלו אינם תושבי שדרות והסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il