X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
והפעם, ההזמנה אינה אישית, אלא ציבורית-ארצית. ליברמן מוזמן לעזוב הכל, יש מספיק ח"כים ראויים, שיתקנו את הנזקים אותם גרם רק שילך לרוסיה. אין עוד מקום למחילות ולסליחות
▪  ▪  ▪

שר החוץ, הנוכחי, אביגדור ליברמן, חסר האיפוק והריסון העצמי, יצא שוב בדברים חסרי תקדים, כנגד הממשל הסורי ואסד בעצמו, ועד עכשיו אין מי שיסביר, איך ולמה. את קשרינו ; עם הטורקים הוא הרס; עם המצרים הוא דרס ; עם האמריקנים הוא רמס ; והנה שוב, מכה בשנית, והפעם החץ כוון לסורים, מקום שגב הגמל מחכה לקש, בקוצר רוח. הוא אינו לומד מטעויותיו, אותם ראש הממשלה, ביבי נתניהו מנסה, מפעם לפעם, לתקן. הוא אינו לומד, גם, כי שמעון פרס בגילו, בכבודו ובמעמדו, לא יכול עוד "להתחנף" בשמו, בפני מדינות העולם. והוא כנראה, ילמד, רק כשייקחו ממנו את מפתח לשכתו ויחזירו אותו, בעל כורחו, למקום ממנו בא.
מדינת ישראל אינה עוד המדינה שהייתה מלפני מבצע עופרת יצוקה, מבצע אשר הביא אך ורק צרות צרורות, שהדרך לפתרונן דומה להליכה על חוט דק, שכל אמירה או משפט שאינם שקולים, יכולים להביא לנפילה חופשית שלא הייתה כמותה. שר חוץ נכבד, מדינת ישראל, כיום, סובלת מחוסר יציבות כללית במזרח התיכון, הטורקים כועסים, הלבנונים והסורים רוגזים, החמאסניקים מחכים, האירנים מתעצמים, והאו"ם אינו רואה, בעין יפה, את הנכלל בדוח גולדסטון. כל זה לא מזיז לך, שר נכבד, כאילו אתה מתגורר במוסקבה, ומביט מצידו השני של העולם על המתרחש על אדמות ארצנו. אולי הגיע הזמן, שבאמת, תעבור לאותו מקום נידח, בו האמירות חופשיות ואינן משפיעות או מושפעות.
המקרה של הסורים אינו חד פעמי, ולא הרגיז רק את הסורים, אלא את כלל הציבור הישראלי. אמירה שיוצאת מפי שר החוץ, והמופנית לכל גוף או מוסד, ממשל או משטר, מדינה או קבוצה אפילו, יוצאת היא מפיה של מדינת ישראל, ומהווה חלק בל-יינתק, מהמדיניות ה"מוסכמת" בממשל הקיים. אך לצערנו, יש חוסר תיאום או שליטה. הבחירה חופשית בין שר החוץ לראש הממשלה, כאשר זה האחרון, ניסה להרגיע את הרוחות, הראשון אביגדור ליברמן, הציתן.
איני מבין, לאן מועדות פני הממשל הקיים, האם זו דרך מוסכמת של השוטר הטוב והשוטר הרע, וכך לפחות, שומרים על דרך חזרה, באופן מתמיד. ראש הממשלה מרגיע. בו- זמנית, שר החוץ מצית, ואז, לפי תגובת ה"יעד" נשקלים הצעדים והאמצעים. אך חשוב לציין, כי אם אכן זו המדיניות, על המדינה לרכוש כמות רבה של דיו לאל ייגמר לה מרוב הכנת מכתבי התנצלויות רשמיות.
ריבונו של עולם, מי כמו ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, מכיר את אביגדור ליברמן ואת התנהלותו חסרת המעצורים, ושפתו התוקפנית, ועל אף היכרות זו, בחר בו כשר החוץ, שייצג את מדינת ישראל בפני מדינות העולם, ייצוג שהתברר כבלתי - ראוי בעליל. חסר לנו, שיוטלו סנקציות על המדינה, בשל "יחסים בינלאומיים בלתי מקובלים", סיבה, שגם היא, בלתי משכנעת וראויה לחלוטין, לפחות למדינה, ששמרה על קיומה בכבוד, במשך 60 שנה.
לא למותר להעלות השערות נוספות, שאינן בגדר שנאת ערבים לדברים שהוציא שר החוץ מפיו נגד הסורים ומי שעומד בראשם. יכול להיות, כי תרגומו מהשפה הרוסית לעברית, מילולי גרידא, ללא תלות בהקשר, והכל דווקא, יוצא לו בצורה קיצונית, על לא עוול בכפיו. אבל גם אם זו הסיבה, וההשערה נכונה, אזי ישנם מספיק אולפנים ומלמדי שפה, שיכולים לעזור לך מר ליברמן. למלחמה באזורנו - לא תגרור.
אין עוד השערות, אבל מחובתנו המוסרית ומחובת ראש הממשלה המכהן, לעיין בשנית, בהחלטת מינויו של ליברמן, גם אם זה יעלה בפירוק הקואליציה, מחיר שהוא נמוך בהרבה, מפירוק המדינה.
שכן, אין עוד מקום, שהקואליציה שנבנתה על חשבון האזרחים ותדמית המדינה, תביא בסופו של יום למלחמה חסרת תקדים.

תאריך:  05/02/2010   |   עודכן:  05/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביגדור ליברמן - הביתה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ממש שיא החוצפה.............
מורה נבוכים  |  5/02/10 16:11
2
ש"ילך לרוסיה"?בהמה ערבית שכמוך
שלח את עצמך לסודן  |  5/02/10 16:30
3
אמיר ה"יקר"
י.ש  |  5/02/10 16:50
4
קשקשן בלתי נלאה
שלמה א  |  5/02/10 17:16
5
מה אתה ? עו"ד?גזען?פאשיסט?
ישמעאל  |  5/02/10 18:02
6
59% ממדינת ישראל נגד ליברמן
לוקה  |  5/02/10 18:20
 
- צודק במאה אחוז.
חאג' אחמד סעיד  |  6/02/10 15:41
7
מסארווה..לערבים מותר ולנו לא!
שוקי טבריה  |  5/02/10 18:31
8
רק היום נטבחו 65 שיעים!
dret4e  |  5/02/10 20:30
9
מסארווה הם מהגרים ממצריים
שרון ר.  |  5/02/10 21:08
10
כדי לשרוד במזרח השימון החד"ש ד
קורןנאוה טבריה  |  6/02/10 07:54
11
גם אני לא מסכימה
מירי בר  |  7/02/10 10:05
12
תגובה
עומרי  |  7/02/10 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
את אותו מאבק שהתנהל בתוך ליבו של האדם הראשון ובתוך ליבו של כל אחד מבני ישראל במעמד הר סיני, מנהלים כולנו גם היום - המאבק בין השכל והאמונה והמינון האופטימלי בין שניהם
יאיר דקל
בשיטוטיי ברחבי רמת-אביב נתקלתי בגינה שלא ידעתי על קיומה    "בכבישי רמת אביב עברתי לא אחת, ועל קיומה של הגינה לא ידעתי. האם רק לתושבי הרחובות גרונימן, הרטגלס או ברודצקי היא נועדה?
אלעזר לוין
לאחר שהיקף הפעילות של חברתו גדל פי שלושה, החליט הקבלן הוותיק לפרוש מתפקידו הבכירים בהתאחדות הקבלנים, ולהתרכז בעסקיו    דירה כפולה ב-6 מיליון שקל    אבל: "עוד אחזור"    האם ייבחר בעתיד לנשיא הקבלנים?
קובי לירז
תשובה למזכ"ל האו"ם על דוח גודלסטון הייתה תשובה הכרחית, אך בלתי מספיקה בעליל    יש לעשות יותר. הרבה יותר...
נועם בדין
האתגר בו נתקלתי בקמפוסים הקנדיים, היה בכלל להצדיק את עצם קיומה של העיר שדרות    האתגר האמיתי של הישראלים והיהודים היום הוא קודם כל לשאול את השאלות הבסיסיות הללו: מהן זכויותינו לחיות במדינת ישראל, בארץ המולדת? האם יש לנו בכלל זכויות כאלו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il