X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: AP]

מדברים עם השכנים

אצלנו ליברמן עדיין נחשב כרוסי, למרות שהוא הפוליטיקאי הישראלי שהשתלב הכי טוב במרחב המזרח תיכוני שלנו (חוץ מפואד, שלא נחשב, כי הוא המרחב). חילופי המילים שלו עם אסד והודעתו, שבמלחמה הבאה יחרב ביתו ושלטונו, בהחלט מכניסים אותו לליגת הנואמים ההיסטורית שפרחה בסביבה, החבורה של קדאפי, סדאם חוסיין והשיח נסראללה.
עדיין יש לו קצת אקצנט רוסי, אבל בטוח ששומעיו המזרח תיכוניים הבינו כל מילה מנאומו, גם בלי תרגום. והם יגיבו. יש להניח שביום ראשון בבוקר יצלצל הטלפון בפרקליטות (פרט לשיחה ממשרד הביטחון), ומישהו מהצד השני של הקו ישאל בשקט, בעברית מזרח תיכונית, ובנימוס, מה קורה עם התיק ואם אפשר לזרז.

המורה לשירה

מורה לספרות בכפר סבא קיבלה נזיפה מהמפקחים של משרד החינוך כי לימדה תלמידיה בכיתה י"ב את השיר של יונה וולך "אתה חברה שלי". השיר, שעוסק בבעיות זהות סקסואלית, כבר הולחן, נמכר בדיסקים ומושמע בהופעות, ויונה וולך היא גם חלק מבחינות הבגרות, אבל הפקידים נזפו במורה. לדעתם לא טוב שתלמידי י"ב יקראו שיר עם המילה "כוס" או ילמדו ספרות שעוסקת במה שקרוב אליהם. "אל הציפור" זה מספיק להם.
למרבה ההפתעה, קמו תלמידי בית הספר הזה ויצאו להפגנות בעד המורה ונגד משרד החינוך. הנה, מורה אחת מתקשרת נכון עם תלמידיה ומלמדת אותם יופי ושירה, ויוצא שהם למדו בנוסף גם מבוא לאזרחות ואומץ אזרחי.
ונזכרתי בפרופ' ישעיהו לייבוביץ' המנוח שיום אחד צעק עלינו (כהרגלו): "מה זה משרד החינוך? משרד זה פקידים. מאימתי פקידים יודעים לחנך? רק מורים יודעים לחנך!". אבל אין יותר לייבוביץ'. יש פקידים.

הירושלמיות

מטעמי צניעות ומאבק ביצר הרע, החרדים בירושלים מבקשים להפריד בין גברים לנשים באוטובוסים. הויכוח סוער, ומכיוון שתמיד ראוי לחפש הבנה והידברות, עליתי על כמה אוטובוסים רגילים (מעורבים) בירושלים לראות מה הבעיה. אודה שלא הבנתי: חבר'ה - איפה מצאתם באוטובוס ירושלמי מישהי שמעוררת את היצר הרע?

הגנה וביטחון

יחידת הפיקוח "עוז" נתקלה בגדרות של בסיס ג'וליס ובש"ג שמנע מהם מלהכנס ולעצור שני עובדים זרים סינים המועסקים בבסיס. את ההגנה ההיקפית הזו על הבסיס ניהל רס"ר המחנה, שבפיקודו מועסקים העובדים הללו מסין, שעובדים ללא רשיון עבודה בישראל. לצה"ל יש התנגדות לכניסת פקחים לבסיסיו, אבל אין לו, כמובן, שום בעיה שבסיסיו מתוחזקים על-ידי עובדים סינים.

מנהל ציבורי מאוד

מנכ"ל רשות השידור שכר לעצמו מאמן אישי, כזה שעוזר למנהלים להבין יותר טוב את עצמם או משהו דומה. זה טרנד חדש של מנהלים עם עודף כסף וזמן.
בסוף התגלה שרשות השידור שלנו שילמה למאמן הזה 147,000 ש"ח תמורת 20 ימי עבודה. זה 7,000 ש"ח ליום עבודה. בטח חישבו לפי תעריף המאמן של ליברפול. האימון כנראה הצליח מאוד, כי המנכ"ל שילם גם לחברה חיצונית כ-3.6 מיליון שקל עבור שירותי כוח אדם.
חשבתי שהבעיה של רשות השידור היא שרוב עובדיה מובטלים ואין להם מה לעשות, ותמהתי למה צריך לשכור לה עוד כוח אדם. אח"כ נזכרתי שמוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, הוא עובד ציבור כבר הרבה שנים. אז הוא באמת לא מסוגל להבין מה פסול בתשלום עבור כוח אדם נוסף במערכת בוטלת, וכאן גם מאמן אישי ב-7,000 ש"ח ליום לא יוכל לסייע. אלא אם שקלאר יתחיל לשלם לו מכיסו הפרטי. אז תראו שהוא יבין, ותוך שעה.

הפקיד המסוכן

אודי ניסן, ראש אגף התקציבים באוצר, רוצה ליצור "גמישות תקציבית". הרעיון נכון, כי אסור שתקציב יהיה קשוח בלי יכולות להתאמות. לכן יש רזרבה, ולממשלה סמכות לבצע שינוי בתקציב במהלך השנה. רק שאודי ניסן רוצה אחרת. הוא רוצה שאגף התקציבים הוא שיחליט על כך, ולכן לדבריו : "החלטות הממשלה לא יחייבו אותנו באופן מלא אלא רק באופן חלקי. למשל, תהיה לנו זכות להקטין בשנה מסוימת קצבה מסוימת ב-5% , כדי לשחרר לנו עוד 5% מההוצאות בתקציב לשינוי בסדר העדיפות השנתי".
הבנתם נכון: הפקיד מאגף התקציבים יוכל לקחת, על-דעת עצמו, 5% מתקציב המדינה שיועד והוקדש לנושא מסוים ולהעבירו למשהו אחר לגמרי, תוך שינוי סדר העדיפות הלאומי, בלי החלטת ממשלה וועדת הכספים, ואפילו גם בניגוד להחלטת הממשלה והכנסת.
לפי הפרסומים, לאודי ניסן יש תואר ד"ר בכלכלה. הבעיה היא שאין לו מבוא לדמוקרטיה.

מזבח המדע

מחקר שנעשה בקינגס קולג' בלונדון טוען כי נקודת הג'י הנשית היא מיתוס ולא קיימת בכלל. זו המחשה טובה לבעיה הכי חמורה ולתסכול הכי כואב שהוא מנת חלקם של כל העוסקים במדע: הנה, בתוך שנייה אחת, נמחקו לי 30 שנות מאמץ.

תאריך:  05/02/2010   |   עודכן:  06/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור איך ליברמן
הרועץ המשפטי  |  5/02/10 17:53
2
hhar fuj  ל"ת
אלטע קאקער  |  5/02/10 18:21
3
ליברמן צודק ומדבר ברור
בניגוד לפחדנים  |  6/02/10 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמיר מסארווה
והפעם, ההזמנה אינה אישית, אלא ציבורית-ארצית. ליברמן מוזמן לעזוב הכל, יש מספיק ח"כים ראויים, שיתקנו את הנזקים אותם גרם רק שילך לרוסיה. אין עוד מקום למחילות ולסליחות
חננאל ובר
את אותו מאבק שהתנהל בתוך ליבו של האדם הראשון ובתוך ליבו של כל אחד מבני ישראל במעמד הר סיני, מנהלים כולנו גם היום - המאבק בין השכל והאמונה והמינון האופטימלי בין שניהם
יאיר דקל
בשיטוטיי ברחבי רמת-אביב נתקלתי בגינה שלא ידעתי על קיומה    "בכבישי רמת אביב עברתי לא אחת, ועל קיומה של הגינה לא ידעתי. האם רק לתושבי הרחובות גרונימן, הרטגלס או ברודצקי היא נועדה?
אלעזר לוין
לאחר שהיקף הפעילות של חברתו גדל פי שלושה, החליט הקבלן הוותיק לפרוש מתפקידו הבכירים בהתאחדות הקבלנים, ולהתרכז בעסקיו    דירה כפולה ב-6 מיליון שקל    אבל: "עוד אחזור"    האם ייבחר בעתיד לנשיא הקבלנים?
קובי לירז
תשובה למזכ"ל האו"ם על דוח גודלסטון הייתה תשובה הכרחית, אך בלתי מספיקה בעליל    יש לעשות יותר. הרבה יותר...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il