X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבעתו של ישראלי מחו"ל לא תשפיע עליו ישירות, אלא עלי, עליך וגם עלייך ההצבעה תשפיע על חיי היומיום שלנו ושל משפחותינו
▪  ▪  ▪
בחו"ל יצביעו ובישראל תורגשנה התוצאות [צילום: AP]

זה היה מזמן, אבל שוב עולה בעיני תמונה קצת הזויה.
מונטריאול, קנדה - ישבנו בסלון ביתו של אריה, ישראלי הגר בקנדה עוד בהיותו ילד, כאשר הוריו הגיעו מישראל. לצידו, רעייתו, גם היא ילידת ישראל שהגיעה לקנדה כבוגרת, פגשה את אריה, התאהבה בו, אני מניח, והם נישאו, הביאו לעולם שני ילדים קנדיים נחמדים, וכולם חיים להם חיים שקטים בארץ שכמעט לא קורה בה מאומה.
  • הייתי בקנדה מספר שנים בשליחות ובסיומה חזרתי לארץ.
באותו ערב, ישבו בסלון ביתו של אריה מספר זוגות נוספים, כולם ילידי ישראל או בנים של ילידי ישראל וכמעט כמו בכל התכנסות מסוג זה, החל עד מהרה דיון פוליטי. הדיון נסב סביב השאלה האם צריך לסגת מיהודה ושומרון לטובת מדינה פלשתינית או שיש להישאר שם לעד. היו טיעונים לכאן ולכאן, כולם טיעונים מוכרים ואין צורך לחזור עליהם.
בשלב מסוים, ביקש אריה את רשות הדיבור והצהיר כי אסור לוותר על יהודה ושומרון, שכן, ואני מצטט: "ביתי יהיה בטווח תותחים של הערבים...". בנקודה זו, ומכיוון שאת שירותי הסדיר סיימתי כקצין תותחנים, שאלתי: "הכיצד - אני אינני מכיר תותח שיכול לירות פגז משטח יהודה ושומרון ועד העיר מונטריאול...".

אני מושפע, הוא לא

בימים אלו, מסתמנת אפשרות שישראלים השוהים בחו"ל יוכלו להצביע בבחירות בישראל. מדובר במאות אלפי אנשים ויותר, ואין ספק שלהצבעתם תהיה השפעה על תוצאות בחירות. אלא מה, ההשפעה הזו כמעט לא תשפיע על המצביעים החיים בחו"ל, אלא דווקא על אלו החיים כאן. קל מאוד לקבוע עמדות תיאורטיות על מדיניות דרושה מבלי להיות מושפע מהבחירה.
נניח שישראלי הגר בחו"ל יצביע לטובת מפלגה שעמדתה היא כוחנית ובסבירות גבוהה, עלולה לגרור את ישראל למצבי לחימה. האם בנו של אותו ישראלי צריך לשרת בצה"ל ולהשתתף באותם קרבות? האם משפחתו של אותו ישראלי צריכה לבלות במקלט מחשש לקטיושה שתשוגר לעברו? נניח שישראלי אחר יטען כי יש לוותר על כל שטחי הגדה המערבית לטובת שלום אפשרי ועל עם ישראל לקחת את הסיכון הכרוך בוויתור כזה - האם אותו ישראלי ישלם את המחיר של הטעות, אם תהיה כזו?
ניתן לראות כי לא חשוב האם הצבעת ישראלים בחו"ל תחזק את הימין או את השמאל - בכל מקרה ההצבעה לא תשפיע מהותית על המצביעים, בניגוד גמור להצבעתו של ישראלי החי כאן, ישראלי אשר הצבעתו תשפיע עליו בחיי היומיום שלו ושל משפחתו.
נכון שמדינות מערביות רבות, אליהן אנו רוצים להידמות, כן מאפשרות לאזרחים שלהן להצביע גם אם הם שוהים מחוץ למדינתם, אך נדמה לי שלא אגזים אם אומר כי המצב המורכב אצלנו אינו דומה למצב מדינות אחרות בעולם. כדאי לדחות את מתן אפשרות הצבעה לישראלים השוהים בחו"ל לעתיד בו נחיה כמדינה נורמלית.

תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
על נתניהו עוברים כמה שבועות קשים ויש ממפלגתו שרואים שחורות לעתידו    במקביל, יש שניים שיטענו בגאון לכתר, אם הוא יפול
ד"ר נינה אבשוביץ
אומנם החורף בישראל אינו בעל נוכחות "מקפיאה" למעט ימים ספורים בשיאה של העונה הקרה, אך למרות זאת, קיימת תופעה של פגיעת קור, כאשר אחד מהסוגים שלה היא רגישות יתר לקור, או בשמה המקצועי "אבעבועות קור"
קובי לירז
אפשר אולי להבין את חוסר שיתוף הפעולה הסיני עם המערב, אם נלמד מהטעות בהבנת הסובייטים ערב מלחמת העולם השנייה
רפי לאופרט
מלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים, כדברי קלאוזביץ; לפיכך, ניצחון במלחמה הוא השגת מטרותיה המדיניות בפרק הזמן ובמחיר שנקבעו לכך מראש. כל מאמץ לטשטש אמיתות אלה הוא מאמץ סרק ומקח טעות
איתן קלינסקי
"חֶלְאַת עָרָב מְזַהֶמֶת מַלְכוּת - אֵין שָׁלוֹם לָעִבְרִים עִם זְאֵבֵי עָרָב בְּצִיּוֹן" - כבר היו אמירות מזוויעות בעבר, אז אל תלינו על ליברמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il