X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם עקרונות לא מגיעים למכולת, עורכי הדין יודעים זאת היטב, הם מייצגים רוצחים, פדופילים, ואפילו איוואן האיום זכה לייצוג של שפטל אם להם מותר, אז מה איתנו?
▪  ▪  ▪
כוכב נולד. בקרוב מיטב יחצ"ננו ישווקו אותו לישראלים בעטיפה [צילום: AP]

לאחרונה פורסם שטורקיה, המדינה שרצחה מיליוני ארמנים וגם עם הכורדים לא הטיבה, אותה טורקיה, המציגה את ישראל כאחראית סדרתית לפשעי מלחמה, מחפשת משרד יח"צ שיטפל באינטרסים התדמיתיים שלה, ושיקדם את התיירות הישראלית לארץ ה "הכל כלול". כמובן שקולות והדים החלו לרחף באוויר בהתייחס לשאלה האם לגיטימי לטפל במדינה שמכפישה את שמנו בכל הזדמנות ושמשדרת סדרות טלוויזיה אנטישמיות. "עולה פה שאלה מוסרית" אמר לי קולגה.
מול אותה שאלה מוסרית, עומדת מטרה כלכלית של אדם בישראל המעוניין להתפרנס, במקרה הזה, יחצנים ויועצי תקשורת. יש היגידו שאותו משרד שיטפל בטורקים ימכור את נאמנותו הלאומית עבור חופן דולרים, ויש כאלו שיפרגנו. אך לפני שאנו קובעים אם מגיע טיפול תקשורתי למדינות המסוכסכות עימנו, אני תוהה האם אפשר לקטלג או להגדיר את כל אלו שלא מגיע להם לקבל ייצוג? האם אין מואשמים בעבריינות מין הזוכים לייצוג תקשורתי בזכות מעמדם?. ואם לפושעים מגיע ייצוג משפטי, אז לא מגיע להם גם טיפול תקשורתי? ואם כן מגיע, אז איך זה משליך על הטיפול בטורקיה?
לצערנו או לא לצערנו, ערך בסיסי בישראל הוא של כל אדם מגיע לקבל את הזכות לייצוג משפטי בבית המשפט, עיקרון שמפרנס היטב את עורכי הדין. אם תרצו או לא, לעוסקים בעריכת דין יש נקודת השקה עם התקשורת, גם בגלל העובדה שהם מיוצגים בה, וגם בגלל שמשפטים מתנהלים מעל דפי העיתון. מה לעשות שגם שופטים קוראים עיתון ושגם עליהם עשויה להשפיע דעת קהל. דבר שבעצם עשוי להשפיע על גורלם של הנשפטים.
זוכרים את קצב, מי שהיה אמור להיות אזרח מספר אחד? וודאי, איך תשכחו. האם לנשיא לשעבר שהואשם בפשעים חמורים היו יועצי תקשורת במהלך המשפט? היו. אז אם אלו מארצנו שלנו, אזרחי ישראל, דווקא מי שאמורים לקדש מכל את עקרונות המוסר והחוק של המדינה בה הם חיים, זוכים לטיפול תקשורתי במקביל למשפטם, אז מדוע למדינה מחו"ל, שאף על-פי שכרגע מסוכסכת איתנו, לא מגיע טיפול שכזה? יש פושעים שלדעתי גורלם צריך להיות הגרוע מכל, אבל כשנגיע ליום שבזירה המשפטית ניתן יהיה להרשיע אדם ללא ייצוג משפטי, אז אולי ניתן יהיה להשליך זאת גם על הייצוג התקשורתי, באותו היום נוכל לקבוע שגם לפושעים מסוימים וגם ולמדינות מסוימות, לא מגיע הסיכוי לטיפול של משרד יחסי ציבור בארצנו .
אמנם איני זקוק לחיזוק שדעות ניתנות לשינוי, הרי שזו עבודתם של העוסקים ביחסי ציבור. ליצור, למנוע, או למתן דעת קהל. אבל יש כמה פוליטיקאים שאנו מכירים שעברו ממפלגה למפלגה. ולכן קל וחומר כשמדובר במי שעדיין לא נמצא בנקודת קיצון חתומה, לא עבר את הגבול באופן רשמי, וכמה שזה קשה להסכים עם זה - עדיין מוגדר כשנוי במחלוקת, מה שמשאיר סיכוי. כל ניסיון לבניית דעת קהל של טורקיה בישראל, או מאידך, של ישראל בטורקיה, אולי עשוי דווקא לקרב.
לא מעט משרדים קפצו על המכרז לטיפול בטורקיה, אני לא יודע אם הייתי עושה זאת גם אני (קל וחומר שזה עשוי אולי להשפיע על הצטרפותם של לקוחות פוטנציאלים אחרים). אבל כמה שאני לא מסמפט בימים אלו את הטורקים, אני בספק רב שאותם משרדים עשו משהו רע.

הטור הוא חלק מהמדור 'תורת היחצות' באנרג'י ברנז'ה
תמיר האס הוא יועץ תקשורת
תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוכן לעשות יחסי ציבור לטורקים? לאנסים? לפדופילים?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב הנכבד צריך ללמוד לכתוב!
עוז  |  9/02/10 23:13
 
- המגיב צריך ללמוד לבקר
ת.ה  |  9/02/10 23:51
 
- -))) ל"ת
odaya  |  24/06/11 18:18
2
שאלו גוי אנטישמי מה מאפיין
נביל  |  10/02/10 05:35
 
- הבנת הנכתב
ת.ה  |  10/02/10 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר כהן
תושבי ארצות זרות שאינם ישראלים או יהודים משפיעים על מדיניותה של ישראל בתחומים רבים - דרך מימון עמותות, דרך הפעלת לחץ בינ"ל - אז מדוע שישראלים לשעבר לא יוכלו להשפיע על מדינתם בדרך קטנה מזו שלא יהודים ולא ישראלים עושים?
יוסף קנדלקר
מה רוצים מהיורדים? הם פינו מקומות עבודה, מקומות חניה, בני זוג, משאבים, וכמובן דירות שהמחסור בהן רב    אז למה לא לאפשר להם לשלשל פתק לקלפי שלנו?
מוני מרדכי
בתגובה לזריקת הנעל, צופה מביניש לצאת מן הקליפה, ולא לדבר אך ורק על הפגיעה בבית המשפט העליון, מבצרה, אלא על האלימות הפושה במדינתנו    וזאת לא עשתה
גרשון אקשטיין
רבות נכתב על זריקת הנעל לפניה של ביניש, אך משום מה נעלם מעיני הציבור המחדל החמור של מערך האבטחה בהיכל ביהמ"ש
יוסף אליעז
כל עוד הסורים חלשים - הם נזהרים בִּגְבוּלָם    ברגע שֶׁיִדְמֶה להם שוב שיש הזדמנות, הם צפויים שוב להצטרף למלחמה נגדנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il