אחרי המתנה של שנים תונהג, סוף-סוף, מהאביב הקרוב, מדיניות חדשה של "שמים פתוחים" בטיסות לאילת. מן המדיניות החדשה הזאת יוכלו ליהנות ישראלים ותיירים כאחד.
מיד לאחר חג הפסח תפעיל "אל על", בקו נתב"ג-אילת, כל גימיק אפשרי כדי להעביר אליה נוסעים מ"ארקיע" ומ"ישראייר". לצורך העניין היא תציע מחירים זולים בכ-30 אחוז מאלה הנהוגים בשתי החברות האחרות, וגם טיסה מרווחת ומהירה יותר במטוסיה הגדולים.
ציפור נוספת השדרוג הזה בקו נתב"ג-אילת מתאפשר לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, אישר ל"אל על" לקיים שלוש טיסות יומיות לאילת במשך חמישה ימים בשבוע.
אבל זה איננו, עדיין, סוף פסוק. בתוך כך כבר מקיימת "אל על" מגעים עם ממשלת ירדן לצורך קבלת אישור טיסת מטוסיה מעל שמי המדינה השכנה. בכך תוכל החברה לצוד ציפור נוספת: להפעיל בטיסות לאילת, שיהיו מן הסתם ארוכות יותר, מכירות שוטפות של "דיוטי-פרי", באשר מדובר בטיסה אל מחוץ לגבולות המדינה.
גימיקים חדשים גם התיירים, המגיעים מעבר לים, יוכלו ליהנות מן המדיניות החדשה של "השמים הפתוחים". היא תאפשר להם להגיע עם "אל על" מארץ-מוצאם היישר לאילת בטיסת-המשך מנתב"ג, ללא תוספת מחיר ובלא לכתת רגליים. ככל הנראה יביא הדבר גם להגברה משמעותית של התיירות לעיר הדרומית, שבינתיים מקרטעת.
הופעתה של "אל על" בשמיה של אילת תעודד, כמובן, את התחרות הניטשת בין שלוש החברות הישראליות הוותיקות. במאבק על ציד הנוסעים ישלפו, ככל הנראה, גם "ארקיע" ו"ישראייר" גימיקים משלהן. קרוב לוודאי שהן ייאלצו להוזיל אף הן את תעריפיהן, לפחות בטיסות האקספרס, ולשלב בכרטיס הטיסה גם נופש במלון. הלקוח - ישראלי כתייר - רק יצא מכך נשכר.