X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא להאמין, אבל ישראל מצטרפת היום, כמדי שנה ב-14 בפברואר, לחוגגי "יום האהבה", הקרוי על-שמו של הכומר האנטישמי ולנטין. ממש כמו שחוגגים אצלנו, מדי שנה ב-31 בדצמבר, את הסילבסטר, הקרוי אף הוא על-שמו של כומר אנטישמי חג שמח?
▪  ▪  ▪
מסחרה לא יהודית בעליל

הקדוש הנוצרי ולנטין, הנחשב לפטרונם של האוהבים, היה מן הסתם מתהפך בקברו לו ידע שבישראל, מדינת היהודים, חוגגים היום, כמדי שנה ב-14 בפברואר, את "יום האהבה" הקרוי על שמו; אותו ולנטין, שבסך-הכל היה כומר אנטישמי לא פחות מסילבסטר הקדוש, שגם על שמו לא שוכחים לחגוג אצלנו, מדי שנה ב-31 בדצמבר, את פרוס השנה האזרחית החדשה.
מה לעשות, אבל כשיש סיבה למסיבה אז גם ה"מה יפית" חוגג. גם כך "יום ולנטין" הוא לא פחות מחג נוצרי מובהק, שרק השד יודע למה חוגגים אותו גם אצלנו. למסורת היהודית הרי יש כבר חג אהבה משלה - ט"ו באב. אלא שמן הסתם אין די בו, וכך הפך "יום ולנטין" לעוד חג-אהבה מקובל בתרבות הישראלית.
בשנים האחרונות של המאה העשרים היטשטשה זהותו הדתית של "יום ולנטין" ובעיקר בארה"ב הוא הפך למועד חילוני-מערבי, שבו נחגגת האהבה.

סברות שונות

מקובל לחשוב שה-14 בפברואר מציין את יום השנה למותו של ולנטין הקדוש בשנת 270 לספירה. אבל יש גם האומרים שהכנסייה הנוצרית קבעה את "יום ולנטין" באותו תאריך שבו נהגו תושבי רומא העתיקה לחגוג פסטיבל אלילי הקרוי לופרקליה. לפי אותה אמונה נערכה במהלך הפסטיבל הגרלה, שבה זכו הבחורים בבנות-זוג, כשחלק מהזוגות התאהבו ובאו בברית הנישואין.
בשנת 498 לספירה הכריז האפיפיור גלאסיוס על "יום ולנטין הקדוש" וביטל חלק ממנהגי הפסטיבל העתיק. באנגליה ובצרפת של ימי הביניים סברו, לעומת זאת, שתחילתה של עונת רביית הציפורים היא ב-14 בפברואר, וכך נוסף עוד מרכיב רומנטי לאותו תאריך.
את יום ולנטין הקדוש חוגגים כיום בעיקר בארה"ב, אנגליה, קנדה, אוסטרליה, מקסיקו וצרפת. אבל מקומו, הפלא ופלא, לא נפקד גם במדינה היהודית.

סיפורי אגדות

שורשיו ההיסטוריים של החג אינם ברורים די צורכם. ככל הנראה הם מגיעים עד למסורות הטקסיות של ימי האימפריה הרומית. זהותו של הקדוש ולנטין מטושטשת אף היא ובמסורת הנוצרית יש מספר אגדות על אודותיו. אחת מהן מציגה אותו ככומר במאה השלישית לספירה, שבניגוד לציוויו של הקיסר קלאודיוס גורדינוס השני, השיא בחשאי זוגות צעירים. כשגילה קלאודיוס את פעולותיו, הוא הורה להוציאו להורג.
אגדה אחרת מספרת את סיפורו של כומר נועז, שעסק בהברחת נוצרים מן הכלא הרומי ובשל כך הוצא להורג; ועל-פי אגדה שלישית, בהיות הכומר ולנטין כלוא בכלא הרומי - הוא שלח מכתב לאהובתו, שעליו חתם" "מוולנטין שלך" - ביטוי שהפך ברבות הזמן לאימרה שגורה.
כך או אחרת, במקומות שונים בעולם מציינים ב-14 בפברואר את "יום ולנטין הקדוש" כיום האוהבים. שולחים בו כרטיסי-ברכה, ממתקים, פרחים ומתנות איש לרעהו.

תאריך:  14/02/2010   |   עודכן:  14/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרמפ על חג נוצרי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלה לא חגים רק שמחות !
ישמעאל  |  14/02/10 13:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יועז הנדל
מלבד ההצלחה בצה"ל פנימה, כהונתו של הרמטכ"ל אשכנזי התאפיינה ביחסים יותר מתקינים עם לשכת שר הביטחון. לברק התאים סגנון העבודה של אשכנזי, שמבדיל היטב בין הדרג המחליט לדרג המבצע. אלא שסבב המינויים שנערך לפני חצי שנה טרף את הקלפים, והכניס דם רע למערכת. ימים יגידו האם הוא ישקע או יתסוס
אמנון לורד
בהתעוררות הציבורית לבעיית ההסתה נגד ישראל משתקף החידוש בכהונתו השנייה של נתניהו: הוא נותן לאחרים לעשות את המלאכה ואינו נקלע לעימותים מיותרים. השאלה היא אם יהיה די בכך כאשר העבודה וחלקים בקדימה ובליכוד מתנגדים לחקירת הקרן לישראל חדשה
עו"ד אברהם פכטר
הוא לא דיפלומט, לא רהוט, לא אהוד, פופולרי כמנהיג, למרות שהוא לא סחבק    כל המתנגדים להתבטאות של ליברמן לעניין סוריה, הם במידה רבה צבועים ופחדנים - הרגילים לתגובה ישראלית פושרת, אנמית ומתבטלת בפני הפריצים    עמדותיו של ליברמן - מקובלות על רוב הציבור בישראל, שחושבים על כך בשקט, אך לא מעיזים לומר זאת בקול רם
עדי שטרנברג
כשמשרד הבטחון שמקבל תקציבי עתק שמשתקים כלכלית את כל שאר המשרדים - אינו יכול להקדיש משאבים למיגור המוקשים ברמת הגולן - משהו פה רקוב לחלוטין
יוסף אורן
תהליך המיסחור של הספרות הישראלית בעשור האחרון הביא להשתלטותם על המדף של טקסטים ממוסחרים ונחותים    ועתה, גם סופרים אמיתיים נכנעים ל"רוח הזמן" ומתאימים את ספריהם לדרישות השוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il