X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השנה החדשה מבשרת על חידוש הצמיחה ושיפור ברמות הרווחיות, בכלכלה הריאלית ובמערכת הפיננסית
▪  ▪  ▪
מערכת בנקאית איתנה ושמרנית. סרוסי [צילום: סיון פרג´]

לפני מספר שבועות אישר דירקטוריון הבנק את תוכניות העבודה לשנים 2010-2012. התוכניות גובשו לאחר דיונים מעמיקים ומקיפים ברמת ההנהלה, תוך התייעצויות עם מנהלים ועובדים מכל חטיבות הבנק ועם גורמים חיצוניים.
האסטרטגיה הכללית שלנו, המותווית בתוכניות העבודה, היא שילוב בין עבר ועתיד, בין בנקאות מסורתית, זהירה ושמרנית, לבין תנופת עשייה, חידושים טכנולוגיים ושיפורים תפעוליים.
2009 הייתה שנת מפנה בכלכלה העולמית, בכלכלה הישראלית ובבנק הפועלים. בראשית השנה שעברה עדיין עמדנו בשיאו של מיתון ומשבר פיננסי גלובלי, אולם כבר באמצע השנה חזרו מדינות רבות לצמיחה כלכלית, אם כי בקצב נמוך מאשר לפני המשבר.
ישראל נמנית על המדינות שפגיעת המשבר בהן הייתה קטנה יחסית, לא מעט בזכותה של מערכת בנקאית איתנה ושמרנית.
את שנת 2010 אנו פותחים בסימן של תפנית, המבשרת על חידוש הצמיחה ושיפור ברמות הרווחיות, בכלכלה הריאלית ובמערכת הפיננסית. ראוי לציין כי בנק הפועלים היה הראשון לזהות מגמה זו, ויצא לפני כולם בתחזית הקובעת כי בשנה הקרובה צפוי המשק הישראלי לצמוח בשיעור של כשלושה אחוזים.
עם זאת, אנו חייבים לשמור על עירנות לסיכונים שעדיין נותרו במערכות הפיננסיות בארה"ב ובמרבית מדינות אירופה, ולעובדה שיש עוד דרך ארוכה עד לחזרה לתעסוקה מלאה במדינות המפותחות. כל אלה מחייבים אותנו לנקוט במדיניות עסקית זהירה ושמרנית.

המעסיק המועדף

במהלך שלוש השנים הקרובות נחזק את מובילותינו בבנקאות הקמעונאית והעסקית בישראל, נמשיך לעמוד לימין לקוחותינו וללוות אותם לחידוש הצמיחה, נשמור על רמת ההון העצמי של הבנק אף מעבר לרמה הרגולטורית הנדרשת, ונקדיש תשומת לב מיוחדת לתחום ניהול הסיכונים. פעילותנו הבינלאומית תתמקד באזורים שבהם כבר קיימת פריסה של הבנק, ותתבסס, הן בתחום העסקי והן בתחום הבנקאות הפרטית, על לקוחות שלהם ולבנק גם יחד יש אינטרס ליצור מערכת יחסים איתנה וארוכת-טווח.
בתחום העסקי, נשמור ונחזק את מעמדנו המוביל בקרב הלקוחות הגדולים במשק הישראלי, ונחפש נתיבים להגדלת נתח השוק שלנו בתחום המסחרי. נמשיך במגמה שכבר התחלנו בה, של פתיחת סניפים המיועדים ללקוחות העסקיים, ונשפר את השירות ללקוחות אלה.
תוכניות העבודה שמות דגש מיוחד על הגברת הסינרגיה בין החטיבות השונות בבנק ובין הבנק לבין החברות הבנות בקבוצה. סינרגיה זו תבוא לידי ביטוי גם ברמה התפעולית וגם ברמה השיווקית.
כבנק וכגוף כלכלי מוביל במשק הישראלי, מוטלת עלינו החובה להוביל ולשמש דוגמה גם בנושאי השקיפות, האחריות החברתית התאגידית, והקיימוּת. נמשיך ואף נגביר את תרומותינו לחברה ולקהילה, שבתוכה אנו פועלים וממנה אנו שואבים את כוחנו, ואני קורא לכולכם להמשיך במסורת המפוארת שלנו, להתנדב ולהשתתף בפעילויות קהילתיות וחברתיות.
אתם, עובדינו, ההון האנושי של הבנק, מהווים את המסד שעליו מבוסס הבנק, ובכם טמון המפתח להצלחתו. בנק הפועלים הוא מקום העבודה המועדף ביותר בסקטור הפיננסי בישראל, ונבחר מדי שנה בשנה כאחד המעסיקים המועדפים במשק בכללותו. שיתוף הפעולה של ארגון העובדים עם ההנהלה הוא נכס חשוב ביותר של הבנק, ואנו נמשיך ונעשה הכל כדי לשמרו ולטפחו.
יש לנו פוטנציאל גדול ומוכח להוביל את המערכת הבנקאית בארץ, ולהביא את הבנק שלנו לשגשוג. אני קורא לכל אחת ואחד מכם לתרום למאמץ במיטב הידע והכישורים המקצועיים שלכם, ואני משוכנע כי מימוש מלא ונחוש של התוכנית האסטרטגית התלת-שנתית יאפשר לבנק לבסס את מובילותו, לנצל את מנועי הצמיחה הפנימיים הקיימים בקבוצה וליצור את התשתיות הנדרשות להמשך צמיחה עתידית.

מקורות העוצמה

כבר בשנה החולפת חזר בנק הפועלים לרווחיות, וזאת על-אף הנתונים המאקרו-כלכליים הלא פשוטים. במקביל, חיזקנו בצורה משמעותית את בסיס ההון של הבנק. חשוב לא פחות - במהלך שנה זו גם העמדנו צוות ניהולי מוביל חדש לבנק. אני משוכנע ביכולתו של צוות איכותי זה לממש בהצלחה את האסטרטגיה שקבע הדירקטוריון.
תוכניות העבודה נועדו ליצור ולתמוך במגמה של חזרה לצמיחה ולרווחיות בצורה יציבה ובטוחה, תוך התאמת הצמיחה לרמת תיאבון הסיכון של הבנק.
במילים אחרות, האסטרטגיה שלנו מאזנת בין שיקולי תשואה לבין סיכונים. זו אסטרטגיה המתבססת, בראש ובראשונה, על חזרה למקורות העוצמה המסורתיים של הבנק - הנושאים שבהם בנק הפועלים חזק במיוחד, ובמקביל, בדיקה של פלחי שוק ונושאים שבהם יש לנו פוטנציאל להגדיל את הנתח שלנו. כבעבר, הלקוח, צרכיו והעדפותיו, ימשיכו לעמוד במרכז ולכוון את אופן פעילותינו.

מתוך מגזין "דיוקן" של עובדי בנק הפועלים
תאריך:  14/02/2010   |   עודכן:  14/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
רוב רובם של "הכתבים לעניינים ערביים" בתקשורת הישראלית הם בוגרי אמ"ן, והם רואים את עצמם כברגים במכונת-התעמולה הגדולה של המלחמה בערבים
אולק נצר
לא צריך להיות פסיכולוג כדי לראות כאן נוירוזה עמוקה, כאשר אנשים החיים במציאות העוברת כבר עשרות מונים על מה שבעיניהם היה "חזון אימים" שהתחייבו לעצור, מבוהלים מהוצאתה ממשפחת העמים של המדינה שבה שולטים מגשימי אותו "חזון אימים"
מיכאל שרון
מהי אותה סגולת יציבות מופלאה של המשק הישראלי - נוכח המשבר בעולם - שבה משתבחים בכינוסי קיסריה, אם לא שמירתם של מיליונים בישראל בצד האפל של הירח?
ישראל זינגר
יש לשנות את תרבות הנהיגה, כמנוף לשינוי תרבות ההתנהגות אצל מתבגרים
ראובן לייב
לא להאמין, אבל ישראל מצטרפת היום, כמדי שנה ב-14 בפברואר, לחוגגי "יום האהבה", הקרוי על-שמו של הכומר האנטישמי ולנטין. ממש כמו שחוגגים אצלנו, מדי שנה ב-31 בדצמבר, את הסילבסטר, הקרוי אף הוא על-שמו של כומר אנטישמי    חג שמח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il