X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפואטיקה של עוז מהספר המקורי, לא צלחה בעיבוד להניב מחזה של ממש זה יותר בבחינת תרגיל לתיאטרון, כשהקהל עצמו אינו יודע מהי הפואנטה
▪  ▪  ▪
יואב דונט וסנדרה שדה [צילום: יח"צ]

הסופר עצמו, עמוס עוז לא יודע להגדיר את מהות ספרו "אותו הים", שאותו עיבד הבימאי חנן שניר לכלל הצגה. הפואטיקה של עוז מהספר המקורי, לא צלחה בעיבוד להניב מחזה של ממש. זה יותר בבחינת תרגיל לתיאטרון, כשהקהל עצמו אינו יודע מהי הפואנטה.
חנן שניר, בימאי מהשורה הראשונה הצנועה שלנו ("יהוא", "אנטיגונה", "החגיגה"), והשחקנים שרובם חביבים ומוכשרים, משחקים את הפינג-פונג של המעברים בזמן ובמקום מרפליקה לרפליקה, (מבלי להידרש להעמיד ולו גם סצינה אחת), בגבורה רבה.
תחילה, מספר המספר (יגאל שדה המרתק) שאלבר דנון (אהרון אלמוג) - התאלמן מאשתו (סנדרה שדה). כשלפתע, בתוך שנייה, היא חיה ונושמת ומספרת על בנה היחיד (יואב דונט המקסים), שעוזב את הבית לטראק בדרום אמריקה. מעברי הזמן והמקום מטלטלים את תודעת הצופה מכאן לשם, ולעיתים מזומנות הדיאלוגים בין דיטה (טלי רובין) והחבר ריקו - יואב דונט, מתנהלים מוחשית מול עינינו, גם אם זו רק חליפת מכתבים ביניהם.
התפתחות קשר רגשי בין דיטה ואלבר, כשבצד השני של כדור הארץ מבלה החבר עם נזירה לשעבר שהפכה זונה, אלה אמורים להוות את שיא העניין. אך הקהל לא יכול להסחף לדרמה שאיננה. כי הצגה אינה יכולה להיעשות מפסיפס מילולי, מהורדת השמלה של הצעירה כריטואל קבוע, כי לא כל כלום הוא "מחכים לגודו", ולמעשה אין פה התרחשות כל שהיא.
עם ספרו של עמוס עוז אפשר להיכנס למיטה, להיקסם מהשירה שלו, או שלא. אך להפכו להצגה - זו כבר אופרה אחרת. גם נוכחות שחקן איכותי כמו דויד קיגלר, שרץ על הבמה אנה ואנה, או תרגילי האקרובטיקה שמבצע מתן מאק, "הילד מסרילנקה" - אין בהם כדי לאושש את המצב. הפיתרון צריך להיות מתן עידוד למחזאים צעירים שיכתבו מחזות מקוריים של ממש, כפי שעושה "בית לסין" בפסטיבל אחת לשנה, מה שמניב יוצרים כאלה ליצור מחזות ראויים. אך כאן אנו שואלים: איפה המחזה?

תאריך:  24/02/2010   |   עודכן:  24/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמוס עוז / Amos Oz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הקירות התומכים הנבנים בגבולות מגרשי בניינים בקרקע משופעת - צריכים להיות בגובה מסוים, בתקן חוקי ופעמים שגם בתוספת מעקה
ד"ר חיים משגב
החלטת נתניהו לכלול אתרי מורשת שנמצאים מעבר לקו הירוק ברשימת האתרים המקודשים לעם - מהווה התפכחות לקראת "השלום"
עו"ד ליאור לב
האם בגלל כמה סרבני גט ממרים ובזויים, נשליך מאחורי גבינו את כל ערכינו, נשכח את המוסר, נפקיר השוויון ונירק בפני הצדק?
ראובן לייב
דבר שירותם ב"גולני" של 15 ממי שמתיימרים להימנות עם השבט האבוד, שב והעלה לכותרות את השאלה השנויה במחלוקת - האם אומנם בני השבט הם באמת יהודים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il