X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מישהו יכול להסביר לי איך מאסתר המלכה הגענו למלכת השמש, הירח, כוכבים ועוד גרמי שמים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מגילת אסתר מבטיחה לנו בסיומה "והימים האלו נזכרים בכל דור ודור...". בילדותי הייתי בטוח שזה מתייחס רק לתחפושת שלי. מידיי שנה הייתי מתייצב מול המראה חובש לראשי את הכובע הקאובוי שלי, מצייר שפם במשחת הנעליים שלי ויוצא למגר את הפשע שהיה אז די פשוט.
להילחם מול ילדים בוקרים אחרים היה מובן לי, אבל להילחם מול ילד שהתחפש לגברת או לסבא זקן ומתעקש להחזיק באקדח ובמלאי קפצונים לכל השנה זה הרבה יותר קשה. ובכלל, לא כל יום רואים את מרדכי היהודי מנסה להתנקש בחייה של אסתר המלכה.
ואם כבר בתחפושות עסקינן, אז מישהו יכול להסביר לי איך מאסתר המלכה הגענו למלכת השמש, הירח, כוכבים ועוד גרמי שמיים? נדמה לי שכל ילד צריך להסתובב בנוסף לתחפושת שלו גם עם שלט הסבר למה הוא התחפש. ובכלל משנה לשנה, לא משנה איך נקראות התחפושות, הן הופכות לקצרות יותר ויותר, ואם אפשר גרבוני רשת מה טוב ומה נעים. אין לי עמדה שמרנית בדרך כלל, אבל פורים הוא החג שגורם לי להרהר ולהתגעגע לתחפושות תמימות יותר, כאלו שמשאירות מקום לילדים להיות ילדים ולנערות להיות נערות ולא לקפוץ היישר למחוזות אפלים.
אבל ברשותכם, הייתי רוצה להתייחס דווקא למאכל הלאומי של פורים הלא הוא "אוזן המן". חודשיים לפני פורים השוק מוצף באוזני המן וכבר לא בצורה הפשוטה של מילוי בתמרים או פרג אלא המצאות שונות ומגוונות, ואני מתוך התלהבות קונה כמה שיותר חבילות שמא יהיה מחסור, ואז ניתקע ללא מלאי מספיק.
כבר באוזן המן הראשונה אני מרגיש שמיציתי את הרעיון ועכשיו אני תוהה "מה אפשר לעשות עם שאר החבילות?" ומתהייה לתהייה, החבילות מתחילות לייצא את עצמן לעבר בתים של חברים ומצוות משלוח מנות, מתחילה כבר בט"ו בשבט. ככה זה אצל העם היהודי- חביבין מצוות עבורן. אוזני המן עוברות מיד ליד, בית לבית, עד שבסוף ביום פורים אתה מוצא את עצמך תקוע עם אותן חבילות + ריבית.
מכאן אני עובר לתוכנית הבאה. תמיד יש את התורן שמארגן את מסיבת הפורים, ואני, מתנדב שכמותי, לוקח על עצמי לדאוג לכיבוד של המסיבה. לאורחים המוזמנים מחכה הפתעה מאוד נעימה כיבוד עשיר המורכב כולו משלל אוזני המן מטעמים שונים, שרק יהיה להם לבריאות.
אגב, זה הזמן להסביר, כל מי שמוזמן למסיבת פורים והחליט להגיע לא מחופש (וזה אומר כולם), התירוץ של "התחפשתי לעצמי", כבר לא משעשע. אבל מה שכן יכול להיות משעשע, זה לראות רק את מארגן המסיבה מחופש, כשכל שאר המשתתפים נועצים בו מבטים מרחמים, בעוד הוא מנסה בכוח ללמד אותם עוד שיר של פורים.
עוד דוגמה למשהו שחוזר על עצמו הוא מזג האוויר. כי לא משנה כמה חם יהיה לפני פורים, וכמה חם יהיה אחרי. ביום יריד פורים עצמו, סופות של חום ורוחות עזות יתעקשו להחזיר את הילדים ללא כובעים הביתה, ולא משנה כמה חזק תקשרו אליהם את החוט לצוואר.
ואולי השנה ו"נהפוך הוא?".

תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית גושן-פנטי
כל מה שצריך זה להוציא מהקופסה חבילות-חבילות של בגדים מקופלים למשעי, שאנחנו יודעים שכבר מוכנים, כי הרי בעונה הקודמת לא התעצלנו
בלפור חקק
מלך הצפרדעים, החובבות, כידוע, אוזני המן טעימים, עורך מירוץ ראלי נושא פרסים    סיפור פורימי לפורים
יצחק מאיר
עדות מפתיעה על משמעותה של האנטישמיות הקלאסית ועל כוח ההישרדות וההסתגלות שלה דרך ההיסטוריה המתחדשת ללא לאות
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מעדיף ביקורת על משטרת דובאי מאשר ביקורת על המוסד    מעריב מסביר כיצד הגיעה למוסף "ממון" מפת הכבישים המסוכנים    ו"כלכליסט" חושף שמץ מתפיסת עולמה של אשת שר הביטחון
אברהם בן-עזרא
פרויקט השימור בקבר רחל ובמערת המכפלה לא מוצא חן בעיני אבו מאזן כי ביצוע השימור הוא סממן של שליטה, ועלול לסכל פעילויות טרור, והרי כנופיות הטרור, לרבות זו המתונה הנשלטת ע"י אבו מאזן, זקוקות לכר פעולה לשם קיומן ומי שיפגע במרחב הפעולה שלהן יספוג אינתיפאדה
רשימות נוספות
סוף שבוע שכולו זהו זה בטלוויזיה החינוכית  /  שמרית בראון
אירועי פורים למרות הגשם  /  גלית יצחק-אוגנוב
המערכת הבנקאית מצ'פרת את ילדי העובדים לקראת פורים  /  דוד גולן
המסכות שאנו לובשים ולא רק בפורים  /  איילת פדה גולדשטיין, ד"ר מרדלר אילנה-נווה
מרבים בשמחה?  /  הרב א. אבינר, הרב ז. קרוב, הרב י. וסרמן
הארכיטיפים של מגילת אסתר בנפש האדם  /  אוהד אזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il