X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייתכן כי אירן תבצע בקרוב ניסוי גרעיני באתר שבנתה וחוששת מתגובות חריפות מצד ישראל וארה"ב הסברים אפשריים נוספים
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד. לחוץ? [צילום: AP]

על-פי פרסומים גלויים מסתמנת אפשרות כי אירן נמצאת במצב לחץ אשר סיבותיו אינן ברורות. להלן פירוט הנתונים:
פעולות מצד אירן
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד הגיע (25.2.10) לדמשק לשיחות עם נשיא סוריה בשאר אסד. נשיא אירן אמר שהוא מתכוון לדון עם עמיתו הסורי ב"איומים אפשריים" מצד ישראל על שכנותיה, "כדי לקבל החלטות חדשות בנושא", והוסיף: "המשטר הציוני ותומכיו באזור מתקרבים במהרה למבוי סתום". הוא ציין גם כי אירן וסוריה ניצבות "יחד בחזית ההתנגדות וסוריה ניצבת בקו הקדמי מול המשטר הציוני".
בשיחת טלפון בין השניים לפני כשבועיים אמר אחמדינג'אד לאסד כי "אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו ויפתח במתקפה צבאית, יש להתנגד לו בכל העוצמה, ולשים לזה קץ, פעם אחת ולתמיד". הוא הוסיף כי "יש לנו מידע שהמשטר הציוני מנסה למצוא דרך לפצות על התבוסות המגוחכות שספג מהעם בעזה ומחיזבאללה בלבנון". הוא חזר על הדברים הללו זמן קצר אחר-כך גם בשיחת טלפון שערך עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.
ביקורו של נשיא אירן צפוי להימשך יומיים, במהלכם ייפגש גם עם ראשי ארגוני הטרור הפלשתינים שמושבם בדמשק, ובהם חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה.
ב-27.2.10 מתכנן נשיא אירן אחמדינג'אד לערוך בבירת אירן ועידה סגורה של כל ראשי ארגוני הטרור הפלשתינים והערבים הרדיקאליים במזרח התיכון, במטרה להגיע ביניהם לסיכום סופי מחייב של דרכי פעולה נגד ישראל במקרה של התלקחות מלחמה מזרח-תיכונית.
רשמית יוכרז כי מטרת הכינוס היא בדיקת הדרכים להביא לפיוס בין הפלגים הפלשתינים, במטרה להסוות את היעד האמיתי, שהינו ההכנות האירניות למלחמה נגד ישראל.
סיבות אפשריות לפעילות האירנית
בשימוע בסנאט אמרה מזכירת המדינה האמריקנית כי נעשתה "התקדמות גדולה" במגעים עם סין לגיבוש סבב הסנקציות הבא. "דווקא בגלל התלות הסינית בנפט האירני, הם חייבים לתמוך בסנקציות. מירוץ חימוש במפרץ אינו אינטרס סיני".
מזכירת המדינה האמריקנית אמרה (24.2.10) כי היא מקווה שבתוך "30 עד 60 יום" תתקבל במועצת הביטחון ההחלטה על החרפת הסנקציות על אירן. בשימוע בסנאט הוסיפה הילרי קלינטון כי המאמצים הדיפלומטיים בשנה החולפת, קירבו בין עמדת ארה"ב לעמדת סין, וציינה כי כל המעצמות "עובדות יחד" לגיבוש החלטה משותפת.
ישראל מהדקת את המגעים עם ארצות הברית לקראת אפשרות של החרפת הסנקציות על אירן: שר הביטחון אהוד ברק, שהמריא (23.2.10) לארצות הברית, צפוי להיפגש ביום חמישי בוושינגטון עם ראשי הממשל האמריקני ולדון עימם בהטלת סנקציות נוספות על אירן.
בסבב השיחות של הרמטכ"ל האמריקני במזרח התיכון, הועלתה מספר פעמים האופציה הקיימת של פעולה צבאית נגד אירן. בנוסף, נערכה בחינה על-ידי גורמים בכירים בארה"ב לגבי האפשרות של תקיפה ישראלית באירן ואיך ישפיע הדבר על אמריקה.
מדוע אירן נלחצת
הטלת סנקציות חדשות - קשות ככל שתהיינה - לא תהוונה עילה מספקת לפעילות התקפית יזומה על-ידי אירן וגרורותיה, מה עוד שההכנות המבוצעות על-ידי אירן וגרורותיה הינן בפן ההגנתי/תגובתי ולא בפן ההתקפי.
סבב השיחות של הרמטכ"ל האמריקני ונסיעתו של שר הביטחון הישראל לארה"ב, יכולים להיראות כתיאומים לקראת אפשרות של פעולה צבאית מתואמת.
עצם הבחינה שנעשתה באמריקה על ההשפעות האפשריות של תקיפה ישראלית, יכול להיראות בעיניים אירניות כהוכחה שישראל עומדת בקרוב לתקוף. שכן מנקודת מבטן של ישראל ואמריקה - חד הן, ובדיקה כזאת מצביעה על אפשרות כי ישראל תתקוף לבד ראשונה ואמריקה, ייתכן שתצטרף בשלב השני.
ייתכן כי אירן עומדת לבצע בקרוב ניסוי גרעיני באתר שבנתה במזרח המדינה וחוששת מתגובות חריפות ביותר מצד ישראל וארה"ב. אי לכך, אירן מכינה את התגובות האפשריות למקרה זה.
ייתכן גם שאף אחת מהאפשרויות שצוינו נכונות. מכל מקום, ברור שהסבריו של נשיא אירן כי "יש לנו מידע שהמשטר הציוני מנסה למצוא דרך לפצות על התבוסות המגוחכות שספג מהעם בעזה ומחיזבאללה בלבנון", אינם הסיבה לפעולות האירניות.

תאריך:  26/02/2010   |   עודכן:  26/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם אירן בלחץ?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איראן לא לחוצה כלל !
ישמעאל  |  26/02/10 12:33
2
איראן כ"כ בלחץ שעוד מעט תמעך
את ארה"ב וישראל  |  26/02/10 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל זץ
שיתבייש לו העולם על תגובותיו לחיסול אל-מבחוח    על בג"צ לקבוע מראש מה הם התחומים בהם לא יתערב    וגם: שאפו לדיסקונט
אריה יואלי
במגילת אסתר חל מעבר מהשגחה גלויה לנסתרת, וניתן ללמוד כי כל מאורעות החיים הופכים לתמונה שלמה    מעט למגילת אסתר
ראובן לייב
איכותם של רכיבים ומוצרים שונים המיוצרים שם והמגיעים, בין היתר, גם לארץ, ידועה כפגומה והשימוש בהם עלול להיות מסוכן
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם סבור שממשלת חמאס יכולה לחקור עצמה על חשדות לפשעי מלחמה בעופרת יצוקה; ואילו מישראל תובע הארגון להקים גוף חקירה עצמאי, לשלב בו מומחה בינלאומי ולחקור גם את הדרג המדיני    מה המניע הנסתר של בצלם?
יעקב בר-און
לאחר כמעט 50 שנה ליד המיקרופון ומול המצלמה, ללא בדל של שערורייה לרפואה, הועזב דניאל פאר מרשות השידור. כעת הוא מוכן לספר על העזובה השולטת במסדרונות רשות השידור, על הדחות תמוהות מתפקידים, ועל רעיונות שלו שנגזלו בידי קולגות. אבל הוא לא מאשים איש. אולי את עצמו, על שלא ידע להידחף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il