X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טכנאי רשות השידור פתחו בעיצומים עקב ביטול השעות הנוספות שלהם בין צעדיהם: מניעת ראיונות טלפוניים והשבתת שידורי הערוצים 1 ו-33 בשעה 23:00 זהו רק סימפטום נוסף של מצבה הבכי רע של רשות השידור כבר שנים מדברים על רפורמה ברשות השידור אבל דבר לא מתרחש
▪  ▪  ▪
נעים הליכות. פאר [צילום: פלאש 90]

רשות השידור הידרדרה בשל שני דברים: העובדה שיש ערוצי רדיו וטלוויזיה נוספים הפחיתה את חשיבותה בעיני רבים. הפוליטיקאים הלכו והתערבו ברשות ותרמו לקידום מנהלים לא מוכשרים או מנהלים ששואפים לרצות פוליטיקאים. נוסף על הניהול לא הייתה יכולה רשות השידור להתחרות בסכומים המפתים שהציעו הערוצים המסחריים, מה שגרם לעזיבת אנשים מוכשרים. גם האנשים המוכשרים שנשארו ברשות לא קודמו בעיקר כי לא היו מרפקנים ועסקנים.
קחו לדוגמה את דניאל פאר, שעבד ברשות השדור למעלה מ-40 שנה ויעקב אחימאיר שעובד 40 שנה ברשות, הם לא קודמו לתפקידי ניהול. בשנים האחרונות היו יחסי עבודה עכורים ברשות. האם מינוי של אדם נעים הליכות כדניאל פאר לתפקיד ניהולי בכיר לא היה מונע את העימותים שחלקם נבעו מאישיותם של המעורבים?!
מעורבות הפוליטיקאים לא הסתיימה בעזרה בקידום מנהלים אומרי הן, אלא גם במתן הקלות בתשלום אגרת רשות השידור. נוסיף לזה ניהול כספי ומערכת גבייה כושלים ונקבל גירעון תקציבי.
אגרת רשות השידור ככלל היא אגרה לא צודקת. כל מי שיש לו פוטנציאל לקלוט את שידורי רשות השידור צריך לשלם. אדם שיש לו רדיו במכונית ישלם אותו סכום כמו אדם שיש לו DVD במכונית. אדם שבכל חדר יש לו מסכי פלזמה ו-LCD ישלם אותו סכום כמו אדם שיש לו טלוויזיה פשוטה. הרי המס לא נגבה ממי שצופה או מאזין לשידורי רשות השידור אלא ממי שיש לו פוטנציאל כזה, לכאורה לאדם שיש טלוויזיות רבות יש פוטנציאל רב יותר לצפות בשידורי רשות השידור, ולענייננו (וגם בעיני החוק) אין זה משנה אם הוא עושה זאת.
כל ההקדמה הארוכה הזאת באה להציג את השיטה שלדעתי תחליף בהצלחה את אגרת רשות השידור ושמשלבת בתוכה מרכיב של צדק.
במקום אגרה יוטל מס על כל מכשיר או התקן שיכול לנגן, לקלוט, לשדר או להשמיע שמע או וידאו (מוזיקה או סרטים). ניתן מנתוני המכס ומע"מ לבדוק כמה מכשירים כאלו נמכרים ומה הסכום או האחוז של המס שצריך להטיל. הצדק בהצעה זו שמי שרוכש יותר מכשירים ישלם יותר.
אגרה קבועה מבטיחה הכנסה קבועה. כיצד מס שמוטל על צריכה יכול להבטיח הכנסה קבועה? הסיבה פשוטה - מחירי המכשירים יורדים במקביל לשכלולם, לדוגמה, מכשיר DVD בסיסי עולה כ-100 שקלים, אם הוא מתקלקל אין טעם לקחת אותו לתיקון, רק הבדיקה תעלה יותר ממחירו, לכן קונים חדש. קניית מכשיר חדש נובעת גם מגידול באוכלוסייה - כמות הצרכנים, הרצון לשדרג למוצר משוכלל יותר ששניהם מוגברים באמצעות ירידת המחיר שכלול טכנולוגי ותחרות (ראו התגובה ל-IPod ול-IPhone והתחרות העזה בשוק הנטבוקים).
היתרון הוא גם בכך שמוצרים אלו רובם זולים יותר ממוצרים כגון: מכונות כביסה, מקררים ובוודאי מכוניות. התוצאה שהם נמכרים בעשרות אלפים או אף מאות אלפים. מוצרים אלו גם מושפעים במידה קטנה בתקופת מיתון שלא כמו המוצרים היקרים. הכמות האדירה של מוצרים שנמכרת תגרום לכך שהמס על כל מכשיר לא יהיה גבוה ייתכן שהוא יסתכם אפילו במספר שקלים.
הנה לפי נתוני רשות המיסים: "ביבוא טלוויזיות נרשם גידול בכמות של 7% לצד הירידה בערך היבוא של 10.7%, ואילו ביבוא מכשירי DVD ווידאו נרשמה עלייה בכמות המיובאת בשיעור חד של
18.6%, וזאת לצד ירידה בערך היבוא של 2.3%". בחודשי השפל ב-2009 יובאו 43,000 טלוויזיות ו-31,000 מכשירי וידאו ו-DVD והערך השנתי במיליוני דולרים לטלוויזיות ו-DVD הוא 284.2 ו-32 בהתאמה.
כלומר, הקנייה המתמשכת וקבועה של מוצרי שמע ווידאו מבטיחה שמס שיחליף את האגרה יספק די כסף לתפעול רשות השידור. המס צודק, כי מי שיכול לצרוך יותר משירותי רשות השידור משלם יותר. רשות השידור תחסוך כסף על מנגנון גבייה שבו תוכל להשתמש לצרכיה. הפגיעה בציבור תהיה קטנה כי מחיר המוצרים לא יעלה במידה רבה עקב כך שהמס יתחלק על מספר עצום של מוצרים.

ראיון עם דניאל פאר
תאריך:  26/02/2010   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאגרה רמה לבירא עמיקתא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט מינה את שקלאר לא כשרוני
שושפרי  |  27/02/10 01:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר יופי
ייתכן כי אירן תבצע בקרוב ניסוי גרעיני באתר שבנתה וחוששת מתגובות חריפות מצד ישראל וארה"ב    הסברים אפשריים נוספים
מיכאל זץ
שיתבייש לו העולם על תגובותיו לחיסול אל-מבחוח    על בג"צ לקבוע מראש מה הם התחומים בהם לא יתערב    וגם: שאפו לדיסקונט
אריה יואלי
במגילת אסתר חל מעבר מהשגחה גלויה לנסתרת, וניתן ללמוד כי כל מאורעות החיים הופכים לתמונה שלמה    מעט למגילת אסתר
ראובן לייב
איכותם של רכיבים ומוצרים שונים המיוצרים שם והמגיעים, בין היתר, גם לארץ, ידועה כפגומה והשימוש בהם עלול להיות מסוכן
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם סבור שממשלת חמאס יכולה לחקור עצמה על חשדות לפשעי מלחמה בעופרת יצוקה; ואילו מישראל תובע הארגון להקים גוף חקירה עצמאי, לשלב בו מומחה בינלאומי ולחקור גם את הדרג המדיני    מה המניע הנסתר של בצלם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il