X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המשמעות של "וכיהנו לי" מפי הרמב"ם, ועל הצבת ארון העדות בכיוונו המכוון - לפי הרלב"ג; שני כיוונים להתרחקות ממנהגי הגויים
▪  ▪  ▪

על פי הרמב"ם, יש להתרחק מעבודה זרה אפילו למראית עין, כלומר, גם כאשר ברור שמעשה מסוים אינו עבודה זרה כלל אלא רק אפשר שיפורש כעבודה זרה - צריך להימנע ממעשה זה. בגישה זו תומך גם הרלב"ג, ומבאר בפרשת תרומה:
  • "וראוי שתדע כי ארון העדות היה לפאת מערב, כדי להרחיק מנתינת האלוהות לשמש, כמו שעשו הרבה מהטועים הקודמים שטעו בזה. ולזה היו אחוריהם אל השמש בהשתחוותם אל היכל ה' בבוקר. כי אז לבד היה מקום לטעון שיהיה האלוהות השמש, כי אורו הולך וָאור. בהיפך מה שיהיה העניין בערב. ולזאת הסיבה היו מכוונים שיהיו אחוריהם לשמש בעת שחיטתם תמיד של שחר ותמיד של בין הערביים. וסמכו זה למה שאמר "שניים ליום", רצה לומר לנגד היום, אשר סיבתו השמש. ולזה היה נשחט תמיד של שחר בעזרה בקרן צפונית מערבית, ותמיד של בין הערביים בקרן צפונית מזרחית. ולזאת הסיבה כיוונו גם כן שיהיה המדליק את המערכה בבוקר באופן שיהיו אחוריו לצד מזרח".
הרמב"ם עומד על הפסוק:
  • "והלבשת אותם אם אהרון אחיך ואת בניו אתו, ומשחת אותם ומלאת את ידם וקידשת אותם וכיהנו לי" [שמות כח מא].
ומבארו, שמשמעות של "וכיהנו לי" אינה כי ה' זקוק לכהונת בני ישראל, הרי יש בכך ניגוד רעיוני לכל התפישה של האמונה בה'.
הרמב"ם מסביר ב"מורה הנבוכים" בתרגום וביאור של הרב קאפח בהוצאת מוסד הרב קוק, חלק ג' פרק ל"ב, כי כל העבודה היא לה' בלבד ולא לברואיו, כמנהג עובדי עבודה זרה, וזה על דרך הצמצום כמבואר שם וראה גם "הטעם למצוות בניית המקדש" בפרשת תרומה לעיל.
ועוד אפשר להוסיף, כי קיום המצוות אינו אמור להביא תועלת כלשהי לעושה, אלא יש לקיים את המצוות כלפי ה' אשר ציווה אותן, ולא למטרות המקיים. בקיום המצוות - מתקרב האדם אל ידיעת ה' ולפיכך המקיים מכוון אל ה', "וכיהנו לי" - לא בעבור צורך כלשהו שאני צריך, אלא, כיוונו אלי.

תאריך:  27/02/2010   |   עודכן:  27/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אף ששמו של היושב במרומים אינו מוזכר, במפורש, במגילת אסתר - הוא, בכל זאת, מככב בה
אלכס נחומסון
הבעיה אינה ב"מה". הבעיה תמיד ב"איך". וזו הבעיה הכרונית של נתניהו. ההתנהלות, ליקוי בהפקת לקחים    עם נתניהו אנחנו תמיד צודקים אבל אף פעם לא חכמים
קיריל הדר
בכל יום ויום שעובר, משטרת דובאי מוציאה לאור עוד ועוד מסמכים אודות המהלך הישראלי לכאורה, וישראל ממשיכה להתקפל ולהתפתל בפני אומות העולם
אריה אבנרי
אין ספק שאולמרט יעשה הכל ולא יבחל בכל דרך כדי לצאת יבש מכתב האישום הנוכחי, במטרה לסלול את דרכו בחזרה לחיים הציבוריים ולהמשך התעשרותו על חשבון הקופה הציבורית    הערת אזהרה (56)
בועז ארד
למרות שעלותה של אנרגיה סולרית היא פי חמישה מזו של אנרגיה פחמית, מכריזים אצלנו בקול תרועה על הקמת תחנת כוח סולרית, שגם תחסום את ההתיישבות בשטחים הפתוחים בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il