X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לקדם בברכה ולקבל בזרועות פתוחות את היוזמה להקמת עיר חרדית בנגב לא רק כפתרון דמוגראפי מול גידול האוכלוסיה הערבית, אלא גם ובעיקר כהכנה לקראת השתלבות החרדית בכל מעגלי החיים במדינת ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יש לקדם בברכה את היוזמה להקמת עיר חרדית בנגב.
עיר חרדית בנגב תשפיע בכיוון הרצוי ואף ההכרחי על השתלבות החרדים בכל מעגלי החיים במדינת ישראל, ותהווה מחסום לרוב ערבי בנגב.
יש לדעת כי שיעור הריבוי הטבעי של החרדים גדול בכ-20% משיעור הריבוי הטבעי של ערביי ישראל, אף על-פי שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא עורכת כלל בדיקה בנושא זה. בפועל ולמעשה, החרדים ביחד עם הדתיים-לאומיים, מהווים קבוצה אחת מבחינה דמוגראפית, והיא הקבוצה אשר יוצרת הצלה לעתיד היהודי ולרוב יהודי מובטח - לא רק ברחבי הנגב, אלא בכל חלקי מדינת ישראל, בהיות שיעור גידולה של האוכלוסיה החרדית-דתית כקבוצה נפרדת מקבוצת החילונים, גבוה מזה של הלא-יהודים כאמור ב-20% לכל הפחות.
המתנגדים ל"החרדת" הנגב, מדלגים על האפשרות האלטרנטיבית של רוב ערבי בו.
כל שדרוש כדי לקדם עיר מסוג זה, הוא לחשוב על שילוב תושביה בעשייה, בעבודה, בהגנה, בלימודים. התהליך של קבלת החרדים אל הקונצנזוס כבר החל, וצריך להגבירו: הנח"ל החרדי מתעצם ומתגבר, הן בכמותו והן בכושר הלחימה שלו שכבר הוכיח את עצמו בפעולות שונות שעוד ידובר בהן. חרדים רבים מתגייסים לצה"ל ומוצאים מקומם בחיל האוויר בתפקידים מקצועיים, תוך ניצול העדיפות שלהם עקב לימודי גמרא [זיכרון, היגיון], וחרדים רבים פוקדים את המכללות האקדמיות המאפשרות להם לבוא בשעריהן, כגון: קריית אונו.
העיר החרדית תכלול מכללות אקדמיות ותהווה גרעין לאספקת כוח עבודה מקצועי ואקדמי למפעלים עתירי ידע בסביבה, אשר יקומו בעקבות העיר.
אוכלוסייתה לא תתפזר אלא להיפך, והצלחתה מובטחת. ריכוזי האוכלוסיה החרדית מהווים אבן שואבת למשפחות נוספות - דבר שלא תמיד קורה עם אוכלוסיות אחרות.
זאת ועוד, החילונים, כמיעוט בארץ, צריכים ואף חייבים להסתגל כבר מעכשיו למצוא חרדים על כל אתר ובכל תפקיד, ולשלבם בעשייה שאם לא כן - יהיה כאן רוב ערבי ולחרדים תהיה מדינה בניו-יורק.
מכיוון שמדובר בתהליך שהאוכלוסיה החרדית תומכת בו, דבר שלא היה מובטח מלכתחילה, ברורה גם המגמה של הציבור החרדי, והיא, השתלבות בכל תחומי החיים במדינת ישראל כולל צבא, אקדמיה, תעשיה, וכיוצא בזה.
לפי החוק הקיים במדינת ישראל, דרכי המילוט של נער חרדי מצה"ל פתוחות בפניו וקורצות לו, פיתוי שאינו עומד בפני נער חילוני, שצריך לעשות מעשה ולהשתמט כדי לא לשרת.
זהו לא מצב סימטרי, ובמצב אחר, בו החוק יהיה שווה לכל, לא נמצא כי השתמטות החרדים עולה על השתמטות החילונים מצה"ל.
מבחן זה טרם נעשה בנסיבות בהן החרדי צריך להתנדב כדי להתגייס ואילו החילוני צריך להשתמט כדי שלא להתגייס, כי לגביו חל גיוס חובה.
הייתי מוסיף עיר חרדית בגליל וערים נוספות ברחבי יש"ע, דבר שעוד יקרה, לאחר שנשכיל להבין כי העתיד הוא בגוון כתום עד שחור, ונתארגן בהתאם.

תאריך:  03/03/2010   |   עודכן:  03/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
נוכח הירידה בקרנה של הוראת התנ"ך במהלך השנים האחרונות, לא פלא שמדי פעם בפעם עולים הרהורים כואבים על ביטול לימוד התנ"ך כמקצוע חובה בבגרות וירידת מספר הנרשמים לפקולטות לתנ"ך באוניברסיטאות השונות
יואל רדושר
חברת א.ד.מ מעלה את בעיות התמחור בחוזי ניהול ואחזקת מבנים    חשוב לדעת איך זה עובד היום ואיך חברות ניהול ואחזקה נהנות מרווחים לא מוצדקים
אנה אורון ביבי
לכל אחד סגנון דומיננטי בו הוא משתמש. אלא שלא בכל מצב הסגנון הזה עובד    רכישת סגנונות נוספים היא אפשרית
שרון סייג, איציק תורג'מן
דעתם של המורים נחשבת בעינינו לא פחות ואף הרבה יותר מאנשי האקדמיה המנהלים עם עצמם שיח של חירשים בוועדות המקצוע    כרגיל, מי שמתמודד עם התוצאות, הם המורים
קרן אלמוג
ישנם אנשים שחייהם מלאי לבטים ותחושה של חוסר שלמות, ישנם שחיים חיים חסרי יציבות ומלאי שינויים, ישנם שחיים חיי זוגיות מאושרים וישנם שמתקשים ליצור מערכות יחסים יציבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il