X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שהלקוח רוצה זה לאו-דווקא מה שהוא צריך ולכן, אם אתה יסמן, עבוד ב-yes, לא ביח"צ
▪  ▪  ▪
לא תמיד צריכים להיות מעורבים [צילום: פלאש 90]

יש מגוון סוגי חשיפה. חשיפה שאמורה להקדים תרופה למכה, חשיפה שמקדמת את פעילות הלקוח, חשיפה שמקדמת רק את האגו שלו, ועוד. הצרה היא שלפעמים הלקוח זוקף לזכותו הבנה יתרה בפעילות התקשורתית וזה בהחלט עלול להוות מכשול, כי גם אם הוא מבין, הוא לא מבין מספיק, ולכן יש צורך ביועץ תקשורת אסרטיבי.
זה היה כמו רעם ביום בהיר, כל המדינה דיברה על זה ואני שמעתי את החדשה (שאני מעדיף לא להזכירה) במהלך הנסיעה. בסיום השידור החל פרץ הטלפונים של העיתונאים שרצו לדעת מה יש לי להגיד ולקבל תגובה. ואני, בכביש מהיר, בלי דיבורית, עם משטרה על הזנב, ומכשיר סלולרי חדש שאליו עדיין לא העברתי את מספרי העיתונאים, הייתי צריך ללמוד את המקרה במהרה ולטפל בו.
טלפנתי ללקוח ושאלתי אותו מה הוא יודע בעניין. הוא ציין שהוא לא קשור לאסון, אלא מישהו מהארגון המתחרה, וכנראה שנשמה טובה קישרה אותו כדי להרוויח זמן. במהרה יצרתי קשר עם קולגה וביקשתי שיציץ באחד מאתרי החדשות, והפלא ופלא, "עלתה הידיעה לפני דקה, הלקוח שלך הוא הכוכב בעמוד הראשי", הוא אמר.
שוב הטלפונים זרמו וכללו מגוון האשמות חמורות, וזה, היה הרגע הנכון לשלוף את הקלף המשפטי ולציין שאותו אתר חדשות שוגה, ומי שניזון ממנו טועה טעות חמורה ומסוכנת. לשמחתי זה עבד, אך הלקוח הבין שיש לו הזדמנות להיכנס לתקשורת וביקש שאעשה משהו בנידון, (וזאת להזכירכם במסגרת אירוע שלילי שדיברו עליו בכל כלי התקשורת בעולם).
הסברתי ללקוח בנימוס שאין שום סיכוי שאתן לו להיות מעורב בפרשה הזו, קל וחומר שהסיקור סביבה מעורפל ומבוסס על מידע שקרוב לוודאי לא מדויק, דבר שלא משחק לטובת כל מי שיחליט להתראיין, והוא כמו ילד שרוצה שוקולד לא וויתר. כך מצאתי עצמי בפעם הראשונה מרים קולי על לקוח: "אתה, על הנושא הזה לא תתראיין היום, לא מחר ולא מחרתיים". בסופו של דבר התברר שהאינטואיציה שלי הייתה נכונה. תוצאות האירוע היו מחרידות וכללו הרבה דם וגופות. לאחר שהמצב התבהר, ביקורות העיתונאים על אלו שקפצו להתראיין ולבלבל את המוח על בסיס פרטים שגויים לא איחרו לבוא, ואני דאגתי שהלקוח יקבל כתבת פיצוי מכלי תקשורת שעירב אותו מלכתחילה וגם תזכור נאה בטלוויזיה.
הנקודה היא שמדי פעם לקוחות כה להוטים לקפוץ על הזדמנות להתראיין או להשתלב בכתבה, גם כשזה לא נכון עבורם, מצב שעשוי ולפעמים מחייב טונים גבוהים בין יועץ התקשורת לבינם. זה יכול להיות וויכוח לגבי רצונו לעלות לרדיו לדיון מול מתחרה בעל יכולת רטורית עדיפה משלו פי אלף, או התעקשותו להתראיין לטלוויזיה אף על-פי שהוא מזיע סדרתי וגמגמן, דבר שאפשר לפתור בקלות בכך שנדאג שבכיר אחר מהארגון יתראיין, ויש עוד מגוון דוגמאות.

כמה טיפים שיכולים לסייע:

  • לתאם מראש: עוד לפני הפעילות, וודא שיש בינך לבין הלקוח נקודות השקה בסיסיות בהקשר לטיפול בסוגיות ומצבים פוטנציאלים, ואם לא, בדוק אם הוא "בר חינוך";
  • פוליטיקה בארגון: נסה להתקרב לאחד מהעובדים המקורבים אליו. במקרה של אי-הסכמה בינך לבינו, התקרבות זו יכולה לשחק לטובתך;
  • כמו ארה"ב באו"ם: נסה לקדם מראש זכות וטו מטעמך במקרים מסויימים;
  • בלי אגו: היה כנה עם עצמך, הילחם על עמדה צודקת, ולא כי אתה צריך להוכיח שבאמת אתה מבין יותר;
  • היה שקול: במצב של משבר וודא שבהחלט ניסית ומיצית את האפשרויות ה'מנומסות' מול הלקוח. הימנע ממילים כמו "ככה" וטרח להסביר את עמדותייך. אל תירתע משימוש בהרמות הקול במידה והזמן לא משחק לטובתך.

תאריך:  04/03/2010   |   עודכן:  04/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
המיתממים האחרונים בחדשות, 13 נערים בגיל תיכון שאנסו את חברתם ללימודים, ההורים והמחנכים שלהם, מצטרפים לרשימה ארוכה מאוד של נאשמים ישראלים שאנחנו עומדים מול תומתם וזכאותם, ומצפים יחד איתם, לשווא, ש"חפותם תצא לאור"
איתמר לוין
הערות לחקירתו של דני דנקנר: על כשלי הרגולציה, על הדירקטוריון שנעלם, על הבקרות שלא היו ועל שרי אריסון
מנחם רהט
רשות השידור עוקפת את חוק רשות השידור, ומתעלמת מחובתה לייצג את קולה של ישראל ואת האינטרסים הלאומיים הקיומיים
פרד כהן-קידר
בימים אלה שוב התבשרנו על עיכוב התשלומים לתרופות לניצולי השואה    התופעה היא חוליה בשרשרת ארוכה של התעמרויות מצד ממשלות ישראל ושרי האוצר האחראים לביזיון המתמשך
ראובן לייב
כל הסימנים מעידים על התקוממות עממית חדשה של הפלשתינים נגד ישראל    תזכורת מאינתיפאדת אל-אקצה: תמונות קשות מן הלינץ' ברמאללה בשנת 2000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il