X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בת-שבע שפירא ד"ר לפילוסופיה ולמוסיקה, סופרת, עורכת ומוסיקאית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עשרות המפגינים מזה חודשים, ללא לאוּת, בבילעין, בנעלין, בשייח ג'ראח, בכפרים במזרח ירושלים ועוד, הם האור שלנו בקצה המנהרה החשוכה
▪  ▪  ▪
האור שבקצה המנהרה האפלה [צילום: AP]

עשרות המפגינים מזה חודשים, ללא לאוּת, בבילעין, בנעלין, בשייח ג'ראח, בכפרים במזרח ירושלים ובכל מקום שבו מתעמר הממסד הישראלי בתושבי הכפרים הפלשתינים, השוכנים על הגדר שנמתחה על אדמותיהם בניגוד לחוק ולהוראות בג"צ, תוך שדידתן של אדמות חקלאיות ולא חקלאיות מידי בעליהן מזה דורות – הם האור שלנו בקצה המנהרה האפלה שבה אנחנו נעים כבר שנים כעיוורים.
מדינת ישראל ומנהיגיה, המתעלמים במפגיע מקיום הוראות החוק ובג"צ, תוך שימוש במשטרה ובמשמר הגבול ואף 'צבא-ההגנה-לישראל' באופן אגרסיבי, כנגד כל מי שחושיהם הערכיים-המוסריים לא נרדמו, לא טושטשו ולא נמחקו, והם מוחים על התופעות המדאיגות-עד-אימה המתרחשות לעינינו ושלא לעינינו בשטחים הכבושים ובמזרח ירושלים-הלא-מאוחדת – היא מכבת-האורות-הסידרתית לאורך המינהרה שבה אנחנו נמצאים.
ולאפלה המשתררת עלינו ישנם גם דוברים נאמנים – הטוקבקיסטים, שבדבריהם מתרכזים ומתמצים כל האלימות, הבּוּרוּת, הרשע, שנאת האחרים וההתנשאות האווילית, שאליהם הגענו בעוונותינו. ה'טוקבקיזם', המתאפשר הודות לחידושי הטכנולוגיה, הפותח פתח ל'התבטאות' לכל לאומן עילג ומרושע, שאינו יודע לעשות שום שימוש בחומר האפור שבקודקודו אלא אך ורק במה שעולה בביטנו – הוא צרה צרורה. הוא שוטף אותנו כגל עכור שמאיים להטביע את כולנו (ואולי כבר עשה זאת) בסחי.
והעידוד לגל העכור הזה בא שוב 'מלמעלה': היושבים 'במרומים' מעודדים ברוב חדווה את הלאומנות העיוורת, את הבּוּרוּת והגסות – כי הרי קל יותר להינשא על הגלים העכורים האלה למעלה; וקל יותר לכוון אותם ולשלוט בהם. לא צריך להתעמת עם טענות אינטיליגנטיות, עם שאלות של מוסר, הומניזם, זכויות יסוד.
הוויכוח הכי רציני שיכול לעלות אז הוא 'אֵילו הם אתרי המורשת' שצריכים להיכלל ברשימותיו המתלהמות של רה"מנו ואילו לא. נראה שמשום כך מקצים אצלנו פחות ופחות לחינוך – לא זו בלבד שאינו חשוב דיו כדי שישקיעו בו את המרב, ככל הנדרש: הוא מפריע. חינוך טוב יכול להצמיח אנשים חושבים, אנשים ספקנים וביקורתיים, שאולי יערערו על מעשיו של השלטון. עדיף לשלטונותינו להתגאות בזוכי פרס הנובל שהגיעו לשם בזכות תרומות של אחרים (ובלבד שיסתמו את הפה ולא ישמיעו את ביקורתם על המימסד בראש חוצות מיד אחרי קבלת הפרס...).
החשיכה היא אם כן אינטרס ממלכתי-שלטוני. בחשיכה אפשר לעשות הכל באין מפריע. אור השמש מסנוור. האורות הזעירים הנדלקים פה ושם מציפים ומגלים דברים שלא רצוי שיתגלו...
ולכן, כל מי שעיניו בראשו, צריך להקים קול זעקה. להתנגד. למחות. להתריע. להפגין. להשיב לטוקבקיסטים המתרבים כפטריות רעילות מנה אחת אפיים. להפסיק להלך כמו סומים באפילה שמשרים עלינו.

מחברת המאמר הינה דר' לפילוסופיה ומוזיקה, סופרת, מתרגמת ועורכת, מוציאה לאור ועורכת של כתב-העת 'תו+ | מוזיקה | אומנויות | חברה'.
תאריך:  05/03/2010   |   עודכן:  05/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת בני אור בבני חושך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
Bogedet to the Gallos
RAWni  |  6/03/10 05:59
2
נמאס מאנשים כמוך..
איל  |  6/03/10 07:30
3
מדוע אצלך כל לאומן הוא עילג
ספינר  |  7/03/10 19:34
 
- חגובה לספינר
ב"ש  |  8/03/10 08:11
 
- לאילו תגובת את מצפה
אודי פפו  |  27/03/10 23:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי דוידוביץ
מול זכותו של הציבור לדעת על חקירות אנשי ציבור, עומדת חובה מפורשת מצד הרשות, למסור את המידע המלא לציבור, ובמיידיות ככל הניתן    לא רק שהדבר אינו מתרחש, אלא שבפועל, לא פעם עושים עובדי ציבור שימוש לא לגיטימי בכלי התקשורת
טוני גרגורי
מדינת ישראל צריכה להחליט אם היא משווקת את עצמה באמצעות העבר, או כמדינה קוסמופוליטית המציעה חווית ביקור ייחודית
טובה ספרא
במהלך השבועות הקרובים תהיה הכלכלה הנושא המדובר ביותר    מדוע? את הסיבות נגלה בהמשך...    קצת על הכוכבים של דני דנקנר    תחזית לשבוע שבין 12.3.10-5.3.10
יפעת ארליך
כך חודרת הקרן החדשה לישראל אל תוך מערכת המשפט    במשך שנים היא מימנה משפטנים כאשר אלה היו בתחילת דרכם. אחת מהם היא עו"ד דנה בריסקמן, שעכשיו היא מופיעה בשם המדינה בעתירות שמגישים הקרן ואנשיה    ומה קורה כאשר גם השופט נמנה עם 'המשפחה הסודית'?
עו"ד דב אבן-אור
בעקבות מתקפה ארטילרית מצד עיתוני מדינת ת"א נגד שר החוץ, להלן תגובתי ותשובתי לאחד ממשתתפי ההתקפה: יוסי שריד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il