X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנגד היאוש שמנסים לטעת בטובי האנשים כאן, דרושה רוח אחרת, רוח שניצניה התגלו בהפגנה בשייח ג'ראח יש לומר לא למוות הפסיכולוגי, שדיכוי הרוח כאן כיום מנסה לטעת בכולנו
▪  ▪  ▪
עוד נשארו כוחות חיים [צילום: AP]
   מיכאל שרון
טיפלות השיח המדיני

רוח התנגדות השמאל בשייח' ג'ראח ביום ו' האחרון 5.3, מראה שעוד נשארו כוחות חיים והתנגדות באומה הזאת לכל מה ששקרי, צבוע, מנשל ומסואב.
בתגובה למאמרי הקודם כאן "טיפלות השיח המדיני" (1.3.10), הגיב קורא מאנגליה, עיתונאי דובר עברית ששהה בזמנו בישראל, בגרסו שמדובר במגמה שאינה יחודית לישראל:
"ממאמרו של מיכאל שרון עולה עולמינו בעידן בלהות שכזה. בכל מקום ההון מחבק את השלטון - ולהיפך - בחיבוק ביולוגי שבו הם מתמזגים לנגד עינינו ליצור חדש שטרם נראה. התופעה ששרון קורא לה תרבות השקר הישראלית היא למעשה לא ישראלית אלא עולמית, והרבה יותר מפחידה. ...ביכולתה לנער מעליה כל כלי דמוקרטי שקיים בהינף אצבע. זרועותיה חובקות כל, ואין שופט שיעמוד מול ערימות השוחד. הציבור מיואש ברובו, ואינו קולט או אינו רוצה לקלוט".
אלא שניתן לסבור שיש בכל זאת מגמות ייחודיות לארצנו, וזו היתה תשובתי:
"דבריך נכונים במהות, אלא שבישראל - בניגוד למדינות המערב - לא 'משחדים' את ההמונים בשפע צרכני טוב ובזול, אלא מתעמרים בהמונים ללא בושה, תוך הפצת מוצרי צריכה דלי ערך ומזון באיכות גרועה ששוה לעכוז במחירים מופקעים. למשל, חבר ששהה לרגל עבודתו בספרד מספר שיש שם בין היתר שלל גבינות נפלאות, ברבע וחמישית המחיר מאשר בישראל. ...בני, ששהה מטעם חברת ראיית החשבון הבינלאומית שבה הוא עובד בניו יורק ובוושינגטון, מספר על שלל המוצרים הנהדרים (כולל מזון ומסעדות) ברבע ובחמישית המחיר בישראל, ואומר שקשה להבין איך בישראל, שבה המשכורות נמוכות בהרבה, האזרחים מוכנים לחיות כך. ...כל אלה מתאפשרים על-ידי ...הפצת תעמולת שקר לפיה אין ברירה אחרת ליהודי אלא לחיות בישראל, ובכל מקום אחר הוא נרדף, כרגע או בפוטנציה".
אותו קורא אנגלי חידד עוד יותר את הדברים, ודבריו ראויים לציון:
"לדעתי מה שאתה מתאר (בצדק) הוא באמת יותר סימפטומטי לישראל. ...הלך הרוח הגיטואי-הישרדותי-קיומי יוצר תנאים פסיכולוגיים לתוקפנות אישית כברירת המחדל. זה מכוון מלמעלה כדי שאנשים יכלו זעמם בערבים. ...חייבים לשמור אתכם במצב של כלב תקיפה עצבני ומופרע שאפשר לשחרר בכל רגע. ...כל מי שמוחה על כך, מיד מקוטלג כאנטישמי - כפי שאנו רואים בתגובות. הגבינה, האלימות, התאונות בכבישים, הבוז לרכוש ציבורי - כל אלה הם collateral damage הכרחי מן המצב. ...פה באנגליה זה לא יעבוד. אבל הנה יש ניסיון להפחיד את הציבור עם 'טרור מוסלמי', כדי ליצור מצב כמו אצלכם. למזלנו רוב הציבור כאן לא מטומטם ויודע את זה (כך אני מקווה לפחות). מוסלמים, נוצרים ויהודים צריכים לקום ביחד ולצעוק. יש קבוצה של מופרעים שרוצה להדליק את העולם".

דרושה רוח אחרת
"אנו נתגבר" - מרטין לותר קינג

ואכן, כנגד היאוש שמנסים לטעת בטובי האנשים כאן, דרושה רוח אחרת, רוח שניצניה התגלו כאמור בהפגנה בשייח ג'ראח. יש לומר לא למוות הפסיכולוגי, שדיכוי הרוח כאן כיום מנסה לטעת בכולנו. דרושה רוח מהפכנית ואתוס מהפכני, המתנערים באחת מכל הזבל המוחצן שדוחפים כאן למודעותנו ללא מתום. דרושים זעם צודק ורוח מרדנית ומנוכרת, בשם הצדק החברתי - דחיית הנישול והטינופת בכל כוחות ההתנגדות שלנו. דרושה רוח התנגדות אמיתית. סיסמא של הסטודנטים בסורבון ב-‏1968, שטבע עוד וולטיר בשעתו, הייתה "מחץ את הטינופת" ecrasez l'infame. זעם מהפכני ניזון גם משירה ודיבור מהפכניים, כשל נטלי מרצ'נט, ג'ון באאז, ומרטין לותר קינג. כנגד הייאוש והדיכוי - "אנו נתגבר". שימו לב לאמירה כנגד המוות הפסיכולוגי שמנסים לטעת בנו.

מחבר המאמר הינו פסיכולוג ניסויי, מחבר הספר "חלוקת קשב", חבר אמנסטי אנגליה.
תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנגד היאוש - לא למוות הפסיכולוגי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו במצב של כלב תקיפה בגלל
חגי  |  8/03/10 11:54
2
ונבחרי צבור מתעשרים כספי צבור
שושפרי  |  8/03/10 15:28
3
שירי מרד, חירות וזכויות עובדים
מ.ש  |  8/03/10 21:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת "ברוהאוס" התל אביבית מכנה, אומנם, את עצמה מבשלת-בירה, אבל איפה היא ואיפה מבשלת הבירה האמיתית, בהבדל של אות אחת, "ברויהאוס" שבמינכן?
יואב לוי
כנראה שהיצר ולא חדוות היצירה הוא שמוביל את סכנדר קובטי, ובעיוורונו הוא פוגע, פוגם ומאפיל על האיכות הקולנועית של יצירתו
עליס בליטנטל
דרמה מטלטלת, עזה ונוקבת, בבימוי ובביצוע יוצאי דופן, בסטודיו יורם לוינשטיין    רוצו לראות!
אורן פרסיקו
הפרשנים פסימיים באשר לגורל "שיחות הקרבה"    עורך מדור חדשות החוץ של "ישראל היום" מרייר    והכתב החדש לענייני משפט של מעריב מדווח על יוזמה להגבלת חופש העיתונות
ציפי לידר
המסָרים שניקח איתנו בעקבות פרשת כי תישא: בין לוחות ראשונים ללוחות שנִיים והעגל שביניהם. מה למדים משבירת הלוחות? וגם: על השבת מְקור הברכה וטעם של עוֹד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il