X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפאנץ' ליין נוסק לקראת סוף המחזה - סיום אכזרי משהו, חושף את האמת במערומיה, על מהות הרגש שמשקיעים גברים לעומת נשים בנושא האהבה מין או אהבה - מה ינצח בקרב בין המינים?
▪  ▪  ▪
ביצוע מבריק. פון שוורצה [צילום: יח"צ]

במאבק בין המינים אין מנצח. מרתה הקצבית (שרה פון שוורצה), אישה עצמאית, נדלקת על אוטו (ניסו כאביה), פועל הבניין שעבר ליד חנותה, ומזמינה אותו לערב אינטימי. למראה הגבר הסקסי הכריזמטי שמופיע, מובן מדוע נדלקה. כשהוא למעשה, מגיע רק כדי לזיין. בעוד היא מכינה את הכיבוד, הוא נעזר בחוברת פורנוגרפית כדי להתגרות ולהכין את עצמו לאקט המיני.
הסקס ביניהם בכל פעם קצר, קשה ומשפיל. מלווה בעלבונות מצידו, וסלחנות מצידה. ככל שנמשכים המפגשים, הופכים המשגלים המגוונים לקשים ואלימים יותר ויותר, וגורמים להקצנה ביחסיהם - היא מתאהבת בגבר גס הרוח, והוא מעוניין להתנער ממנה. את שרה פון שוורצה, חרף השמלה הלא מצודדת שהיא עוטה על עצמה, קשה לתאר כמכוערת, כפי שהוא מכנה אותה. היא משחקת אותה קשוחה וכאילו נון שלנטית, אך בהמשך, בגבור כאבה על כך שהוא עומד להיפרד ממנה - היא חושפת צדדים רכים ופגיעים באופיה. ניסו כאביה, יותר אקספרסיבי ומאוד עשיר בהבעותיו ועם כל מבט או חיוך שלו החושף את גומות החן, הוא זוכה בסימפטיה, עד שנחשף כליל האופי הגברי האולטימטיבי המחוספס, שקשה גם לקהל לקבלו. ואולי רק לנשים?
עד כאן הכל נשמע מוכר ולא חביב, גם אם הסיפור מתאר סצינה בנוף הגרמני, כפי שכתב פרנץ קסוור קרץ, ותרגם שמעון לוי. אך בבימויו של יגיל אלירז המוכשר, הפאנץ' ליין נוסק לקראת הסוף בסצינה המזכירה את סופו של הסרט "דו-קרב לאור השמש", בו ג'ניפר ג'ונס וגרגורי פק מנהלים דו-קרב של דמים על אהבתם. כמו שהסרט לא יישכח בגלל סופו, כך גם כאן, בתיאטרון תמונע, הקהל חווה סיום שונה מהרגיל והממוצע בפרשה זו. סיום למחזה אכזרי משהו, בחשיפת האמת במערומיה, על מהות הרגש שמשקיעים גברים לעומת נשים בנושא האהבה.
הרבה חומר למחשבה, בביצוע מבריק של שני השחקנים.

תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
הכנסת והממשלה בישראל ניגפות פעם אחר פעם בפני בוגדיה של המדינה. הסרט "עג'מי" הוא רק משל
מיכאל שרון
כנגד היאוש שמנסים לטעת בטובי האנשים כאן, דרושה רוח אחרת, רוח שניצניה התגלו בהפגנה בשייח ג'ראח    יש לומר לא למוות הפסיכולוגי, שדיכוי הרוח כאן כיום מנסה לטעת בכולנו
ראובן לייב
מסעדת "ברוהאוס" התל אביבית מכנה, אומנם, את עצמה מבשלת-בירה, אבל איפה היא ואיפה מבשלת הבירה האמיתית, בהבדל של אות אחת, "ברויהאוס" שבמינכן?
יואב לוי
כנראה שהיצר ולא חדוות היצירה הוא שמוביל את סכנדר קובטי, ובעיוורונו הוא פוגע, פוגם ומאפיל על האיכות הקולנועית של יצירתו
עליס בליטנטל
דרמה מטלטלת, עזה ונוקבת, בבימוי ובביצוע יוצאי דופן, בסטודיו יורם לוינשטיין    רוצו לראות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il