X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשם שבחירתו של אובמה לנשיא התחילה ככול הנראה לעין את השינוי באמריקה, בהתייחסות לאפרו-אמריקנים, כך מיקומם המאוד בולט של נשים בוגרות בתעשיית הקולנוע
▪  ▪  ▪
ג'ולי וג'וליה [צילום: עכבר העיר]

בטקס האוסקר ה-82 למניין, שהתקיים בהוליווד בלילה שבין ה-7 ל-8 במרס, בלטו כמה נתונים מעניינים של המועמדים לפרסים ומקבלי הפרסים. ארבע נשים גדולות מהחיים - הלן מירן, 64 מריל סטריפ,61, קתרין ביגלו, 59 ואופרה וינפרי (56) בלטו בנוכחותן החזקה, קורנות כשרון, יופי ושיאים של רמה מקצועית. כולן נשים שנפרדו מנעוריהן בגאון והן עתה נשים בוגרות. קתרין ביגלו זכתה בפרס הבימוי והסרט הטוב ביותר ל"מטען הכאב", סרט על חיילים אמריקנים בעירק. השחקניות הלן מירן ומריל סטריפ, היו מועמדות כל אחת לפרס הראשון בקטגורית השחקנית הטובה ביותר ואופרה וינפרי עלתה על הבמה כמפיקת הסרט פרשס שזכה בפרסים שונים.
המשותף לכולן, כאמור פרט לגדולתן האישית והמקצועית הוא גילן ה"מתקדם".
הטקס, אחד המוצלחים שראיתי בשנים האחרונות (בו בלטו נשים יפות כתמיד עם שמלות ערב מעודנות במיוחד בלי שמץ וולגריות או בוטות), התאפיין במספר גדול במיוחד של המועמדים, הזוכים, והמנחים בגיל מבוגר יחסית.
אלק בולדווין בן ה-57 וסטיב מרטין בן ה-65, הנחו את הטקס, ברוב הומור הוליוודי של שני גברים שהם גם אינטליגנטים במיוחד וגם שחקנים מצטיינים אהובים על הקהל באולם והקהל בבית, אנושיים ובלתי משתחצנים. הם בין האחרים יצרו אווירה של הומור עצמי וחוסר "נפיחות". טקס האוסקר הזה ייזכר בדמויות היוצרים ואנשי הקולנוע המצטיינים ממחלקת הגברים הבשלים והנשים הבשלות... ביניהם הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר ג'ף ברידג'ס, שחקן נפלא בן 61 שזה לו האוסקר הראשון אחרי הרבה תפקידים גדולים בקולנוע. הבמאי המוערך של אוואטר, ג'ימס קמרון ( טיטאניק), בן 56, שסרטו החדש כבר הוכיח את עצמו כסרט הנצפה ביותר מאז היות הקולנוע, אולי יקרא מעתה "הגרוש של קתרין ביגלו".
נחזור לנשים הגדולות מהחיים. קתרין ביגלו שכונתה כל הזמן במדיה "גרושתו של ג'ימס קמרון" (שזה היה אמור לסווג את מיקומה בחיים ובתעשיית הקולנוע). מעכשיו, יקראו לה פשוט בשמה בשל זכויותיה העצמיות. היא הבמאית הראשונה שזוכה בפרס הבימוי והסרט הטוב ביותר ופותחת פרק חדש בהיסטוריה של הקולנוע. קשה להאמין אבל 81 שנה של אוסקרים הזוכים היו רק במאים גברים. זו התחלה מבטיחה לבמאיות-נשים.
הלן מירן ומריל סטריפ, כל אחת מהם עברה את גיל שישים, הם בעלות כמה וכמה פרסי אוסקר על משחק. סטריפ הייתה מועמדת שש עשרה פעמים לתואר השחקנית הטובה ביותר וקיבלה כבר 3 פרסי אוסקר. מירן כבר זכתה בשני פרסי אוסקר עם מועמדויות רבות בנוסף. שתי השחקניות הן חלק מקבוצת שחקניות מצוינות בגילים שנחשבו פעם למתאימות רק לתפקידי סבתות ו"זקנות". הן יפות וסקסיות, משחקות לפחות בסרט אחד בכל שנה ועתידן בקולנוע מובטח לשנים רבות. אליהם הצטרפו בערב האוסקר קתרין ביגלו הבמאית הזוכה ואופרה וינפרי שהפיקה את הסרט פרשס המועמד לאוסקר וזוכה בפרסים שהיא גם אישה, גם אפרו אמריקנית, גם הכי עשירה באמריקה, גם בעלת עסקי מדיה, גם עברה את גיל החמישים ומראיינת חובקת-עולם ואהובה.
כשם שבחירתו של ברק אובמה לנשיא השחור הראשון באמריקה התחילה ככול הנראה לעין את השינוי באמריקה, בהתייחסות לאפרו-אמריקנים, כך מיקומם המאוד בולט של נשים בוגרות בתעשיית הקולנוע מעיד על שינוי מסוים בתפישה של הנשים ובמעמדם בהירארכיה המקצועית והאישית.
ב-8 למרס חגגו בכל העולם את יום האישה כדי להדגיש שנשים עדיין נלחמות על זכויות והן מיעוט דל זכויות. הנשים הגדולות מהחיים מהקולנוע משמשות סמן ימני למגדר הלוחם על מעמדו וזכויותיו זה עשרות שנים וטרם סיים את המאבק.
התבלטו גם מועמדים אפרו אמריקניים רבים בכל הגילים ובכל תחומי העשייה הקולנועית (בינהם מורגן פרימן ושחקני פרשס, יחד עם אמנים אפרו אמריקניים אחרים בתחומים השונים).

תאריך:  09/03/2010   |   עודכן:  09/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
ביקורת לספר "שיכרון עיצובים - אמנות האופנה בישראל", מאת עיתונאית ידיעות אחרונות לשעבר נורית בת-יער
אבי דוידוביץ
הקונפליקט בין השר ובין המפכ"ל הוא מובנה ומועצם בהתאם לנסיבות ולאישיותם של נושאי משרות אלו    המאבק הוא על משאבים, ובכלל זה סמכויות, ועל אחריות
ישראל זינגר
יש לבנות מערכת שליטה ובקרה פשוטה כדי לפקח טוב יותר על נוכחות התלמידים
עמוס גבירץ
צה"ל הוציא מספר צווים האוסרים על ישראלים להיכנס לשטחים פרטיים של פלסטינים באזור שומרון ויהודה, אך אלה לא מנעו מאותם מתנחלים מלבצע את מעשיהם
יאיר רוטקוביץ'
מודעות לזכויות אדם בציבור המתקרא "חילוני" היא כה מבזה, עד שהחרדים יכולים להגביר את אחיזתם אפילו דרך מהפכה אזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il