|
1 |
|
|
אני בהחלט מסכימה רק עם הסיפא של המאמר , שחשובה הקפדה בצניעות ובענווה של האדם והמקום בו הוא נמצא מול אלוהיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביבית רב. |
|
|
2 |
|
|
בחורבה מתפוררת עם מאוורר תקרה חורק או בהיכל מפואר שקולו של החזן מהדהד מכל הקירות?
ולגבי התהיה הראשונה, זה אולי נשמע לך דחוק אבל בגלל זה הקב"ה מבטיח למשה שהוא יתן את חנם של בני ישראל בעיני המצרים. כל עשרת המכות קל להבין ורק את זה קשה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורן ד |
|
|
3 |
|
|
התנ"ך נהגה ונכתב למען ולצורכי מאמינים ולא למען תוהים ותואים. וכל מאמין מתחיל יאמר בלי היסוס שלדת יש שני קוים מקבילים שנפגשים כל הזמן "קו" הרוח היא האמונה "הטהורה" "קו" החומר שהוא המקיים את הדת לאורך השנים. לכל מאמין שחפץ לחסות בכנפי דתו זה פשוט וברור. לכן כל עניין הפרשה הוא רק כיצד מארגנים את הצד החומרי באופן הצודק ביותר כי זה כורח המציאות הדתית. כמו שקורח ועדתו ורציחתם זה כורח המציאות הדתית (או הפוליטיקה הפנימית שלה אם אתה דווקא מתעקש). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ג. גזית |
|
|
|
|
|
המשאלה לעבוד את האל בבית צנוע אינה בהכרח משאלה לצריף דולף . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן . |
|
|
|
|
|
אתה חופשי ואפילו "זכאי" להאמין באל בכל מקום. אם אתה מנסה "להלביש" את הפרשה התנכ"ית בבגדי "האמונה" האישיים שלך, תזדקק לחייט מספיק אמיץ לגלות לך "שהמלך ערום".
הספר הזה כונס נכתב ונערך ע"י ממסד דתי מבוסס שנזקק לקיים את עצמו ולמסד את מקורות הכנסותיו... ומבחינתו של ממסד כזה, האמונה המתקיימת כרוכה גם בממון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ג. גזית |
|
|
|
|
|
אינני מקבל את גישתך שאמונה קשורה בממון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
הדת שייכת וכרורה מאד בממון! זאת עובדה שזכותך להתעלם ממנה. כשמאלן מוצהר את מתעלם בודאי הרבה עובדות אנושיות בלתי נעימות.
הניסיון "המודרניסטי" החילוני לאמץ את התנ"ך כיצירה הומניסטית, וכמורשת, שייך לתחום אידיאולוגי "שמרשה" לעצמו להתעלם מהעובדות, עם נטיה לשכתב כדי "לשפר".
הנצרות עשתה את זה הרבה קודם ואפילו הצליחה כי זאת הייתה עוד אידיאולוגיה דתית שהפכה לממסדית.
בניסיון חילוני לאמץ "אמונה חופשית" ולא ממוסדת יש סתירה פנימית. היא גם לא מסוגלת להאריך ימים כי היא לא "טבעית"!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ג. גזית |
|
|
4 |
|
|
גדולי האנטישמים בעולם תמיד התחבטו בשאלה זו.והמסקנות(שלא
כאן המקום להכנס אליהם),הביאו במהלך ההסטוריה לפוגרומים
פרעות,גרוש וה"שיא" היתה השואה.... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
|
|
|
ל-י.ש. שלום
אתה לא חושב שהגזמת , בכך שאתה כורך אותי בחבורה של אנטישמים, בגלל שאלות ותהיות.
עם אלף אלפי הבדלות אתה תוקיע את הנביא התוהה ושואל בנושא אחר - "צדיק אתה יהוה...אבל משפטים אדבר אותך , מדוע דרך רשעים צלחה..."
בברכה
איתן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
את התשובה לשאלה נתנו ה"משכילים' ואת הפוגרומים וכו' בצעו
הנבערים....מזמן כבר אמרתי לך שלשונך ה"נקיה" מסוכנת מאוד.
כאשר אדם שואל שאלה ומעלה השערות שמצוצות מהאצבע זו רשעות
חוצפה וצרות מח....אין לך זכות לעשות זאת.(חיית בימים ההם)
השלב הבא הנו שהנבערים מסיקים מסקנות "נכונות" ופועלים
בהתאם......ומי יודע,מי ישלם את המחיר.היגיע הזמן שתבין
שאינך מי שנדמה לך!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
5 |
|
|
קלינסקי והמגיבים השונים עושים את אותה הטעות ומתייחסים לסיפורי התנ"ך ויציאת מצרים לכאל משהו שארע באמת ובתמים. מדובר בסך הכל בסיפורי אגדה ובדיה נחמדים וחביבים .איך אפשר להתייחס ברצינות למשהו שארע לפני אלפי שנים בעידן שבו לא היה שום תיעוד ויודעי הקרוא והכתוב היו מתי מעט. הלוא אפילו היום שהכל מתועד מצולם מוקלט ונכתב ישנן מחלוקות ואי הסכמות !!!
בקיצור א בובע מייעסס כמו שאומרים ביידית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בטטה |
|
|
|
|
|
מה לבטטה וללוגיקה.... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
6 |
|
|
יפה מאוד. מילים כדורבנות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נגה12 |
|