|
תאריך:
|
17/03/2010
|
|
|
עודכן:
|
17/03/2010
|
קנאות דתית ולאומנות - שני צדי הסכסוך |
|
1 |
|
|
מאמר של כסיל מדופלם. גיבובי מילים של אידיוט שאינו יודע מושגי יסוד במדע המדינה. אידיוט שפולט מהעכוז ססמאות נבובות ללא כל ביסוס ונימוק.
הנימוק המרכזי של האידיוט: הימין בישראל הוא לאומני ודתי קנאי. ומכיון שאני מהימין ואפילו רחמנה לצלן ובניגוד לסטראוטיפ, חילוני, ומתמנגד לכל הסדר עם הפלסטינים למעט גרושם מא"י המערבית, אז האופצייה הדתית ירדה. ולגבי האופצייה הלאומנית. האם מי שרוצה להגיע למדינה בגבולות בטוחים בגודל של 28,000 קמ"ר, שיש בה רוב יהודי מוצק של כשמונים אחוז לפחות הוא לאומן. האם מי שרוצה להגיע להסדר טרנספר דומה להסדרים שנעשו במאה שנה האחרונות במקומות אחרים בעולם- הוא לאומן.
הבדיחה הכי גדולה אגב במאמר, היא ההשוואה בין מדינת ישראל למדינות ערב. דמוקרטייה מול מדינות "נאורות" כמו איראן, סורייה, מצריים, ירדן, לוב, ו"הנאורה" מכולם- סעודייה.
בנוסף מספיק לבדוק מהי צפיפות האוכלוסין במדינות ערב, לעומת א"י המערבית, כדי להבין מהו הפתרון ההגיוני והצודק במזה"ת. אבל את החמור הכותב כאן זה לא מעניין. מסקנה: גם חמור יכול להיות דוקטור, ואפילו דוקטור להסטורייה המתכחש להיסטוריה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מטאטא |
|
|
|
|
|
כל ה"תארים" שהבדקת לי לבטח נבעו מכך שאתה חושב שכולם דומים לך . בדבריך ציירת את הפורטרט שלך ואין מי שמכיר אותך יותר מאשר אתה עצמך . פיך ביב שופכין ומחשבותיך אפילו לא של חמור אלא של מקקי שוכין . משם באת ולשם תחזור , בעצם אתה כל הזמן שם . יתכן ו"הדוקטור" חמור .גם לחמור יש תפקידים מסוימים ואילו אתה פרזית שוקק חיים בתוך הביובים . אתה לא זקוק לדוקטור שכותב אלא לפסיכיאטר ומחלקה סגורה , במקרה הטוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צלו רוזנברג |
|
|
|
|
|
ההגדרות של המטאטא:
כסיל מדופלם
אידיוט
פולט מהעכוז
החמור
אינן מגיעות לקרסולי הגדרותייך:
פיך ביב שופכין ומחשבותיך אפילו לא של חמור אלא של מקקי שוכין
הלא תבוש, היסטוריון? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בהצלחה קלרינט |
|
|
|
|
|
קלרינט חביב: מי שצריך להתבייש הוא לא ההיסטוריון אלא ה"מטאטא" מנבל הפה, שבמקום להגיב עניינית לתוכנו של המאמר פרץ בשטף של גידופים ונאצות. המאמר אינו כתוב בשפת הביבים ולפיכך גם תגובה עליו אינה חייבת להיכתב בשפה זו. כשלעצמי, אני סבור שחופש הביטוי כולל בתוכו גם את חופש הגידוף (כמובן, בגבולות סבירים), אבל כשמגדפים, צריך להביא בחשבון גם את תגובת הזולת, שזכותו להיפגע וזכותו להשיב למחרפו מנה אחת אפיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|
|
2 |
|
|
שני צדי הסכסוך הם צדדים שונים אלה מאלה בכל מכול כל פרט אולי למקור שפתותיהם השמי - קין והבל, יעקב ועשיו נותרו בתמציתם עד ימינו ולא ימושו. נולדתי בבבל, שפת האם שלי הייתה והנה ערבית, גדלתי ולמדתי שם כולל תואר ראשון, הורי היו קצת מסורתיים על קצה המזלג, התקבלתי למחתרת הציונית על חלק מזרועותיה, עליתי ארצה והמשכתי לעקוב אחר המתרחש בארצות ערב ובקרבנו. נדמה כי האינטלגנציה והממסד הישראלי אינו מכיר אותם כפי שצריך להכיר ומשלה עצמו בחוסר הבנת שורשיות השנאה והקנאה שמחפשת את הכול או לא כלום. הבה ניתן את הדעת על החלטה גורלית שמקפיאה "עם" שלם במחנות תת-אנושיים כול שנות המדינה וידם עוד נטויה. דתנו אינה דתם, עברנו אינו עברם ערכינו אינם ערכיהם.
עליתי כי נרדפתי שם,היה פוגרום, הייתה שנאה, פלסטינים הגיעו לעיראק והחלו לחדור לכלכלתה ולמסחרה. עליתי כי נוכחתי שבכל מקום שנמצא נתבלט ויקנאו בנו וירדפו אותנו מתי שהוא. עכשיו אנו מדינה, התבלטנו, אנו משפיעים, ולכן השנאה מתרבה ואין לנו לאן לברוח. את הקנאות הדתית אני מוקיר ומכבד כי רק היא שמרה עלינו בחלון בין חורבן שני הבתים ומאז חורבן הבית השני. החורבן נפל בחלקנו "בזכות" אינטלקטואלים ו"חכמים" שיודעים הכול וכותבים הכול שדתם קנאות דרכיהם ודעותיהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חולק על האבחון |
|
|
3 |
|
|
כבר אמרתי לך בעבר,הסטוריון זקוק לפרספקטיבה של זמן
ומסמכים...ואתה רוצה שיתיחסו אליך ברצינות?!.....
מטאטא אמר את שאני אומר בצורה בוטה,לצערך זו האמת לאמיתה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
4 |
|
|
"כל מי שעיניו בראשו ושכלו לא בגד בו, מבין שהסכסוך הישראלי-פלשתיני-ערבי הגיע אל שלב הקנאות הדתית והלאומנות", אתה כותב.
טוב, עיניי עדיין בראשי ושכלי עדיין לא הצטרף לשמאל הבוגדני, המריע לביידן ומתאבל על חוק הנכבה.
ונשארתי גם חילוני.
וכהיסטוריון לא פחות ממך, נסחפת. לא קנאות דתית ולא לאומנות. אולי.... לאומיות התכוונת?
ולהגדיר את 'ישראל שלנו' כדתיים? התחלקת על השכל? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
zoomarch |
|
|
יאיר דקל
לתומי סברתי כי הם מרצים מרצונם האישי למען עמותות, אך התבדיתי בראותי את בתי הפאר שלהם, שהוקמו מהתגמול להרצאותיהם
|
|
|
|
|
|
עו"ד אברהם פכטר
הצהרתו של במאי הסרט עג'מי, ערבי יליד יפו, שקיבל שני מיליון שקלים מענק מהממשלה לסרט: "אני לא מייצג את המדינה והמדינה לא מייצגת אותי" - אינה הצהרה אישית סתמית ולא בהתלהבות ההצלחה - אלא בעיתוי מתוזמן, מחושב ומגמתי
|
|
|
|
|
|
נורית פלד-אלחנן
אני אתאבל ביום הנכבה וגם ביום שלפניו, שקוראים לו אצלנו יום הזיכרון, ואשר איננו אלא יום פולחן הבשר המת, שבמוצאיו קמים כולם וצולים בשר מת אחר על האש, רוקדים, שרים, זוללים וסובאים אתאבל על חג העצמאות - שאיננו אלא חג ניצחון הסגר והשעבוד
|
|
|
|
|
|
יוסף דוריאל
בשונה מאישורי בנייה קודמים בי-ם, שנעשו בצנעה, הוועדה המחוזית שלחה הודעה לעיתונות על הרחבת שכונת רמת שלמה, בצורה ובעיתוי שכאילו הוזמנו מראש ע"י חורשי רעתנו
|
|
|
|
|
|
ד"ר רונן בורדובסקי
אובדן תחושה, הפרעות בדיבור, דימום וזיהומים הם רק חלק קטן מהסיבוכים האפשריים
|
|
|