X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק המורים יודעים עד כמה המציאות בין כותלי בתי הספר עגומה ומפחידה חובה להחזיר את סמכותם ללא חשש. אחרת - נידרדר
▪  ▪  ▪
מערכת החינוך חולה אנושות. חובה עלינו להציל את חייה! [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולמת אין כל קשר לנאמר]

אם למישהו היה עוד ספק שדמם של המורים הפך להפקר, נדמה שלאחר המקרים האחרונים שדווחו, בהם נפגעו מורים פיזית, אפשר לומר שהרצועה הותרה ולא ירחק היום שבו מורים ייהרגו על-ידי תלמידיהם או הורי תלמידיהם. "פיצוץ בביתו של מורה: "מאז הוא חי בפחד" (ynet 21.3.2010), זו כותרת הידיעה המגוללת את מעשה הפשע של זריקת פצצה אל תוך ביתו של מורה מחדרה, כותרת בהחלט ראויה ומייצגת את תרבות האלימות ותהליך ההתבהמות כלפי המורים.
מי שאיננו חי בתוך כותלי בתי הספר אינו מסוגל להכיל את המתרחש. רק המורים ועובדי בתי הספר יודעים עד כמה המציאות עגומה ומפחידה, הגובלת בפעולות טרור של תלמידים והוריהם ומכוונות כלפי המורים. המציאות עולה על כל דמיון פרוע, והתחושה היא של לית דין ולית דיין. בעצם, זו לא תחושה, אלא עובדה מצערת ומוגמרת.

בתחתית הרשימה

בשם ה"בגרות לכל" הקרבנו דורות של מורים ותלמידים. תוכניות הלימוד קוצצו אל מעבר למינימום שתלמידים במדינות העולם המפותח לומדים, אך את הישגיהם בזכאות לא הצלחנו להדביק. בכל המבחנים הבינלאומיים תלמידי ישראל תופסים מקום של "כבוד" בתחתית הרשימה. תירוצים למכביר מצאנו או המצאנו, אך גם אלה לא סייעו לילדינו להתעלות מעל לרף הדרישות הנמצא בגובה הדשא ממילא. מה לא עשינו למען עוללינו: הגרלות באלו מקצועות נבחנים או לאו, קרענו את תוכנית הלימודים הרגילה לגזרים ודרשנו מן התלמידים ללמוד לפי "מיקוד", היינו - כמה שפחות. ולמרות זאת, אחוזי הזכאות לבגרות לא עלו. בזנו ללמידה, התנכרנו למחויבות, עשינו קומבינות מכוערות, העלמנו עין מקללות כלפי מורים, לא התרגשנו ממכה זו או אחרת בין תלמידים, מאלימות שלא ידענו כמותה, ובכל זאת ציפינו שההצלחות תהיינה גדולות. עתה, אנו קוצרים את הפירות הבאושים. מי ייתן את הדין על כך? אף אחד.

הורים שרומסים

בשם הפופוליזם הזול, הגס והמכוער, ראשי מערכת החינוך הביאו על התלמידים והמורים כליה. סמכויות המורים נרמסו עד דק והם הפכו להיות למושא לצחוק וביזיון בעיני תלמידיהם. הורים המוכנים להרים את ידם וקולם, לקלל ולגדף את כל אותם מורים שבעיניהם אינם ראויים לתואר זה, מעולם לא נענשו, אף על-פי שמעשיהם היו פליליים, לכאורה.

ניסויים בתלמידים

שרי החינוך לדורותיהם, יחד עם ראשי רשויות מקומיות, בנו פסלים בהיכל הלימודים וכינו אותו "בגרות לכל". "עגל הזהב" החדש של מדינת היהודים שינה את שמו ל"ציונים", אך עגל הזהב הפך לעגל נמוך, לליטרת בשר שיש לספק לכל דורש. מנהלי בתי הספר נמדדים אך ורק לפי מספר הזכאים לתעודת בגרות, וכל השאר אינו חשוב. מורים מקיזים דם ונלחמים כמו בשדה קרב כדי שתלמידיהם ילמדו, אך ידם קצרה מלהושיע. התלמידים הטובים נפגעו קשות, ואילו החלשים מעולם לא קיבלו את המגיע להם. את כולם הכנסנו לניסוי בבני אדם, בתוך מעבדה בלתי ראויה, חסרת אמצעים ומקוצצת, שבה כולם, מורים ותלמידים, מסתובבים כעכברים מסוממים. התכנסנו אל הממוצע, והוא הביאנו עד התהום.

עו"דים למורים

הגענו למצב שכל מורה זקוק לעורך דין צמוד, כי כל אמירה או מעשה שלו יכולים להסתכם בתביעה. חוק זכויות הילד גם הוא הפך לפסל בהיכל. כולם מרכינים ראש בפניו, כולם מצטטים אותו, כולם שופטים ומשפטנים. אין כל בעיה עם הזכויות לתלמיד כי גם הוא אדם הזקוק להגנה, אך חוק זכויות הילד או התלמיד אינו יכול לעמוד בפני עצמו. חייבות להיות חובות, אך את אלה שכחנו לדרוש. מי שמנסה לבחון את חוק התלמיד או, חלילה וחס, לתקן את אשר דרוש, הופך להיות "אויב הציבור". תשאלו את הח"כית וילף מה גדולה הייתה ההתנפלות עליה כשרק ניסתה לגעת בנוסח החוק הקיים.

צו השעה: מלחמה

כל עוד לא ננהל מלחמת חורמה באלימות כאילו המדובר בטרור, לא נצליח. אם לא נחזיר את הסמכות המורים על-כנה, ללא רתיעה, ללא חשש, רק נידרדר. ערכים לעולם אינם נלמדים כמתמטיקה או כאנגלית; ערכים נרכשים תוך התבוננות בזולת, תוך דרישה לנהוג בדרך ארץ ולא לוותר, דוגמה אישית שראויה לתעתיק. מורים מושפלים ומוכים אינם מסוגלים להוות דוגמה. ניתן להחזיר את הגלגל לאחור כי זו לא תופעת טבע אלא מעשה בני אדם. יש להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21 לא על-ידי הנחות בזויות ופופוליסטיות, אלא על-ידי הפיכתה למערכת המקדשת את הסקרנות, את הלמידה, את הדרך ארץ. אפשרי בהחלט לעשות זאת רק אם נוציא ממנה את הפוליטיקה ואת הפוליטיקאים. הם יעסקו במקצועם והמורים במקצועם.

תאריך:  24/03/2010   |   עודכן:  24/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמם של המורים הפקר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
צודק, העשמה היא בעודף רפורמות
מיכאל ב  |  24/03/10 18:10
2
מורה הוא לא שופט, בטח לא בייני
זכויות התלמיד  |  24/03/10 19:51
3
ניתוח מעולה, של תמונה עגומה!!! ל"ת
הניה  |  24/03/10 21:24
4
המורים מושפלים כל יום
מורי הצפון  |  25/03/10 12:30
5
מה עושה ארגון המורים בנידון!!
לירי  |  25/03/10 19:21
 
- רן ארז
מורה  |  27/03/10 11:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הציבור לא אמור לסבול את יוזמותיו של רמון וככל שימשיך - הוא ימשוך אש לכיוונו מהביקורת הבלתי תלויה, אם לא די לו בכך בהתחשב ברקורד הפלילי שלו עד כה
ד"ר שרון עירון-שגב
פעילות גופנית ותזונה בריאה לא חייבים להיות מעמסה    עם קצת דמיון ויצירתיות אפשר להרגיל את הילדים לאורח חיים בריא, פעיל ומהנה    להלן טיפים לניצול עונת האביב שבפתח לשינוי אורח החיים המשפחתי
איתן קלינסקי
ההישג המרשים של העובדים ממולכד היום ע"י הנהלת חברת אקרשטיין, באמצעות סוללת עורכי דין משומנת    למלכוד הזה נתנה את ידה ההסתדרות הכללית    אותה הסתדרות - שהייתה אדישה, ולא גילתה עניין בפועלים שנמנעה מהם זכות ההתארגנות ובחירה בוועד עובדים - לפתע התעוררה
שי דנות
שחרור אסירים או מתקפה צבאית לא יצמיחו כנראה פירות בקרוב    מה שנדרש הוא קידום ההליכה למתווה של שלום עם הפלשתינים
אברהם אלטלף
בעת עריכת הצוואה יש להקפיד על כל התנאים הקבועים בחוק ובפסיקה ביחס לכך, מתוך שאיפה שלא ניתן יהיה לפסול את הצוואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il