X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלאכת המשכן לא תמיד נעימה היא ואף על-פי כן, חובה היא על כל הכוהנים מדוע? ומה חשיבותה של עבודה זו?
▪  ▪  ▪
חותם חימר של משפחת כהנים מימי ירמיהו [צילום: AP]

דבר פלא הוא ששמו של אהרון הכהן לא נזכר בפרשת ויקרא אפילו פעם אחת, מה שמצוין הוא רק "בני אהרון". ואילו כאן, בפרשת תרומת הדשן, התורה מציינת "צו את אהרון ואת בניו".
בעל "חובת הלבבות" מסביר מדוע ציוותה התורה לכוהנים להתעסק בתרומת והוצאת הדשן "וחייבו הבורא להוציא את הדשן בכל יום תמיד, כדי שישפיל ויסיר הגבהות מלבו". עבודה זו היא עבודת השמשים הפשוטים, וביצוע עבודה כזו בפרהסיה לפני קהל ועדה מהווה השפלה שאין כמוה לכהן רם מעלה, וזה רצונו של הקב"ה - להראות שבעבודת ה' אין התנשאות, גם אם נבחר האדם לתפקיד של מורם מעם.
ה"חת"ם סופר" מבאר, שעבודה זו שונה היא משאר עבודות שבמקדש. בשאר העבודות נוהג הכלל שבכל המצוות מצווה שאפשר לקיימה על-ידי אחרים אינה דוחה תלמוד תורה. אהרון הכהן, שתורתו הייתה חביבה עליו מזו של בניו, העדיף שעבודת הקורבנות תיעשה על-ידי בניו. אך במצוות תרומת הדשן, מטרתה היא לחנך את האדם לשפלות ולענווה, הריהי עבודה שאותה מבצעים השמשים הפשוטים, ובה בחר אהרון להתעסק. עבודה זו נחשבת כמצווה שבגופו כהנחת תפילין וקריאת שמע, שאי-אפשר לקיימן על-ידי אחרים.
ומכאן באה ההדגשה שבפסוק "צו את אהרון ואת בניו" - בעבודה זו חייב אהרון להשתתף לא פחות מאשר בניו.
חשיבות יתרה נודעת לה, לעשייה של ה"עבודות הפשוטות". גם בגמרא מצינו שני סיפורים הבאים לחזק גישה זו. ושם נאמר:
  • אמר רבי יוסף: "יששכר איש ברקאי קיבל מן השמים עונשו הראוי לו, מאחר שזילזל בקדשי השי"ת והתגעל מלנגוע בבשר הקורבנות ושם כפפות בשעת העבודה. לכן קוצצו ידיו מידה כנגד מידה!"
וכן מצינו בשבנא הסופר שהיה כהן גדול, ומפני שהיה מזלזל בקודשים סיבבו מן השמים שייהרג בידי סנחריב.
לא אחת אנו נתקלים בתופעה דומה. יש לויים שהם עשירים ובהיותם בבית הכנסת אינם זזים ממקומם כדי לרחוץ ידיהם של הכוהנים העניים לפני שהם נושאים את כפיהם, לפי שהם רואים בזה פחיתות כבוד. עליהם לידע בבירור שהם עתידים להיענש קשה על כך, מאחר שזוהי עבודה הנוגעת לכבוד שמים. וכל המקפיד על כבודו בדבר שנוגע לכבוד שמים, כבודו מתמעט וכבוד שמים במקומו מונח.
עבודות "בזויות" אלו הן מרגליות יקרות שעל ידיהן ניתן להסיר גבהות הלב. חבל שנאבד אותן בגלל "כבוד מדומה". ויהי רצון שנזכה כולנו, במהרה בימינו, לשרת כוהנים ולווים בבית מקדשנו שיוקם עוד השנה.

תאריך:  25/03/2010   |   עודכן:  25/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
במאבק לגיטימי, אך משיקולים זרים, של ציבור היזמים והקבלנים מול הוראות התקנות והתקנים, ונוכח התקפלות מחוקק המשנה, שונו הוראות ותקנות בכיוון של גריעה הדרגתית ומתמשכת באיכות המגורים וברמת הבנייה בישראל
רפי מן
כשהעיתונות מצטטת "שיחה נינוחה" שבמהלכה נאשם מותח ביקורת על עדת תביעה, הסוב-יודיצה נעלם למעשה    אולי הגיע הזמן לבטל אותו גם להלכה, ולמנות יחצן מטעם המדינה לפרקליטים, עדים, שופטים ונאשמים חסרי ממון
אולק נצר
המפתחות להבנת הנפש הקנאית הם תחומי-עיוורון שיש להם על מפת-המודעות שלהם    הם אנשים נורמליים ומוסריים לכל דבר ועניין - חוץ מפוליטיקה    בזירת הסכסוך בין קבוצת-הזהות שלהם ובין הקבוצה האחרת הם עיוורים מנטלית לכל מה שאנושי גם אצלנו וגם אצלם
ד"ר מוטי גולן
רק אדם גדול ומיוחד כאהרון, אשר מתנהג בצורה הטובה ביותר לכל אדם בכל תחומי ושטחי החיים, ראוי הוא שעל ידו תהא כפרת העם
ד"ר אריה אבישור
על השארית היהודית ממדינות ערב כפתרון לסכסוך    ומדוע האסון שפקד את יהודי ערב אינו על סדר יומה ההסברתי והמדיני של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il