X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברשות הפלשתינית מרוצים ומעודדים מהעימות בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה ומהצלחת האסטרטגיה הפלשתינית בנושא ירושלים וההתנחלויות ישראל יכולה להיחלץ ממצוקתה המדינית באמצעות הצגת תוכנית מדינית ברורה וגיבוש אסטרטגיה שתסכל את מאמצי הפלשתינים להבאיש את ריחה של ישראל בעולם
▪  ▪  ▪
מאוכזב מהיחס המשפיל והמתנשא. עבאס [צילום: AP]
הרשות הפלשתינית תנסה למצות את העימות בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה באופן המקסימלי בניסיון לתרגם את השינויים במדיניות האמריקנית ללחץ גובר על ישראל שיתבטא באופן מעשי.

הפלשתינים מאוכזבים מתוצאות ועידת הפסגה הערבית שננעלה באחרונה בסירט שבלוב. לא רק מן היחס המשפיל והמתנשא שאליו זכה הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס משליט לוב מועמר קד'אפי ומהנשיא הסורי בשאר אסד, אלא גם מהסיוע הכספי שעליו הוחלט בפסגה לתמיכה בירושלים והעובדה שהחלטות הפסגה לא משקפות, לדעתם, את היכולות האמיתיות של מדינות ערב להתמודד עם מדיניות ממשלת ישראל.
מבחינת הפלשתינים, מדינות ערב החליטו בפסגה להמשיך לדגול ביוזמת השלום הערבית מ-2002 למרות שישראל לא קיבלה אותה עד עצם היום הזה, ומבלי לקבל שום החלטה המפעילה לחץ על ישראל או על הקהילה הבינלאומית למרות שבכוחן לעשות זאת.
לפלשתינים לא היו ציפיות רבות מן הפסגה הערבית שכן הם התרגלו כבר להצהרות של המנהיגים הערבים שאין מאחוריהן מעשים ולרפיון המדיני המאפיין את הליגה הערבית, אך הייתה ציפייה שבנושא ירושלים והמקומות הקדושים יתקבלו החלטות מעשיות יותר לתמיכה בדרישות הפלשתיניות בנושא זה. התוצאה המאכזבת של הפסגה בעניין ירושלים מחזקת בקרב הפלשתינים את תחושת הייאוש וחוסר-התקווה מהאפשרות כי הישועה תבוא ממדינות ערב אך מאידך-גיסא את הנחישות "לקחת בעצמם את העניינים לידיים" כדי להתמודד עם מדיניות ישראל בשטחים ובמזרח ירושלים.

מכונה משומנת שפועלת על-פי אסטרטגיה ברורה

למעשה, תנועת הפת"ח והרשות הפלשתינית כבר גיבשו לפני כמה חודשים את האסטרטגיה החדשה שלהן להתמודדות עם ממשלת נתניהו במישור המדיני הבינלאומי ובשטח עצמו כדי להגשים את מטרתן להביא להקמת מדינה פלשתינית עצמאית, שבירתה ירושלים, בתוך שנתיים ימים. האסטרטגיה הזו בנויה על כמה "רגליים" והיא מיושמת כבר בשטח הלכה למעשה.
א. מאבק עממי מתמשך ומתגבר באמצעות הפגנות, שביתות שבת, ידויי אבנים ובקבוקי תבערה בסמוך לגדר ההפרדה, התנחלויות ומוקדי הנוכחות היהודית בשכונות הערביות במזרח ירושלים על-פי מה שמכונה בפי מנהיגי הפת"ח "מודל בלעין".
הנחת היסוד הפלשתינית היא, כי אינתיפאדה שלישית מזוינת בשטחים, היא בלתי-אפשרית. הגדה מפוצלת ומנותקת מרצועת עזה הנתונה למצור צבאי הדוק, צה"ל שולט בכל רחבי הגדה כתוצאה ממבצע "חומת מגן", הציבור הפלשתיני עייף ותשוש והתשתית הכלכלית ביהודה ושומרון עלולה להיפגע לחלוטין כתוצאה מאינתיפאדה מזוינת שעלולה גם להביא לאיבוד התמיכה הבינלאומית בדרישות הפלשתיניות.
לפיכך, עברו הפלשתינים ל"מודל בלעין" המתבסס על מאפייני אלימות ומחאה שנלקחו מהאינתיפאדה הראשונה תוך הקפדה שלא לגלוש לאינתיפאדה מזוינת.
"מודל בלעין" כבר התפשט ל-16 כפרים בגדה, וישראל לא מצליחה לעצור את התופעה. הפלשתינים משלבים בפעילות המחאה הזו גם פעילי שלום ישראלים וזרים כדי לנטרל ולהגביל את יכולת התגובה של ישראל. בפעילות המחאה הזו משולבים גם אישים פלשתינים מהרשות הפלשתינית או מתנועת הפת"ח המפקחים מקרוב כי המפגינים לא יחרגו מהפרמטרים שנקבעו.
ב. פעילות בינלאומית מדינית, כלכלית ומשפטית נגד ישראל, הפלשתינים פועלים בכמה זירות, הליגה הערבית, האו"ם, תוך ניסיון להתמקד במועצת הביטחון ופורומים בינלאומיים שונים. המגמה היא לפעול נגד ישראל כפי שפעלו נגד משטר האפרטהייד של דרום אפריקה. הפעילות הפלשתינית היא נגד "הכיבוש והגזענות" באמצעות החוק הבינלאומי, דוח גולדסטון ובית הדין הבינלאומי בהאג. הפלשתינים מנסים להטיל מצור מדיני וכלכלי על ישראל ולרדוף את מנהיגיה וקציני הצבא הבכירים שלה בעת יציאתם לחו"ל.
ג. בניית החברה והמוסדות הפלשתינים במטרה לסיים את התהליך בתוך שנתיים ימים, המשימה הזו מבוססת על תוכניתו של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאצ' שזכתה גם לתמיכה בינלאומית. התוכנית הזו היא חד-צדדית, ללא תיאום עם ישראל ועוסקת בבניית מוסדות המדינה הפלשתינית העתידית "מלמטה למעלה" (bottoms up).
ד. העלאת נושא ירושלים על ראש סדר היום הערבי והבינלאומי, באמצעות פעילות מחאה בשטח ופעילות בינלאומית, בניסיון לנצל את חזרת ההתעניינות הבינלאומית בנושא ירושלים בעקבות טעויות ושגיאות שעשו ממשלת ישראל ועיריית ירושלים. הפלשתינים מנסים ליצור את הרושם כי החלק המזרחי של ירושלים נתון בסכנה גדולה וכי הכיבוש הישראלי מאיים לבלוע אותו.
ה. ניסיון להשיג אחדות לאומית פלשתינית, בעיקר באמצעות פיוס בין הפת"ח לחמאס, אך גם באמצעות שיתוף פעולה בין כל הפלגים החברים באש"ף. בינתיים אין לפלשתינים הצלחה בתחום הזה בעיקר בגלל המחנאות בין מדינות ערב ומעורבותה של אירן, אך בתנועת הפת"ח וברשות הפלשתינית רואים בהשגת האחדות הלאומית מרכיב חשוב ביותר בהתמודדות מול ישראל.
אם כן, הרשות הפלשתינית פועלת כמכונה משומנת על-פי אסטרטגיה ברורה, במטרה להגיע למטרה שנקבעה מראש-מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים. היא מוכוונת משימה ויוזמת בשטח ובזירה הבינלאומית בעוד לממשלת נתניהו אין תוכנית מדינית ברורה ומפורטת והיא עסוקה כל העת בהתגוננות מדינית.
הרשות הפלשתינית מעודדת מהמשבר בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה. מבחינתה, האסטרטגיה הפלשתינית הצליחה במיוחד בנושא הבנייה בירושלים וההתנחלויות, ויש להמשיך בה מכיוון שלישראל אין את התשובות המתאימות להתמודד עימה.
הרשות הפלשתינית תנסה למצות את העימות בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה באופן המקסימלי בניסיון לתרגם את השינויים במדיניות האמריקנית ללחץ גובר על ישראל שיתבטא באופן מעשי. הפלשתינים מעודדים מההשפעה הגוברת של הממסד הביטחוני האמריקני על הנשיא אובמה ומהדעה הרווחת במסדרונות הבית הלבן, כי האינטרס הלאומי והביטחוני של ארצות הברית מחייב את פתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני והקמת מדינה פלשתינית עצמאית בהקדם האפשרי, אחרת חייהם של החיילים האמריקנים בעירק ובאפגניסטן נתונים בסכנה. הם גם שואבים עידוד מהקמת השדולה היהודית החדשה "ג'יי סטריט" המהווה משקל נגד לאיפ"אק והדוגלת ביישום עיקרון "שתי מדינות לשני עמים".
במצב שנוצר, ברור כי ממשלת ישראל חייבת לקבוע לעצמה אסטרטגיה חדשה ותוכנית מדינית ברורה כדי להיחלץ מהמצוקה המדינית שאליה נקלעה, האסטרטגיה הפלשתינית כבר פועלת בשטח, עכשיו צריך לראות את האסטרטגיה הישראלית.

למאמר במקור
תאריך:  01/04/2010   |   עודכן:  01/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוחה של אסטרטגיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לחבר הפוליטבירו ח.אובמה ל"ת
dodel  |  1/04/10 12:34
2
אתה צודק, אבל מה האסטרטגיה?
ירון המקורי  |  1/04/10 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריה אבישור
אחמד טיבי טוען, כי יש לערבים "לא רק זכות בארץ הזאת אלא זכות על הארץ הזאת"    גם אם נסתכל על ראשית התקופה הערבית בארץ ישראל, הטיעון הנגדי הוא שרוב האדמות היו בבעלות יהודית לפני הכיבוש המוסלמי! הערבים לא קנו את האדמות אלא פשוט כבשו ולקחו אותן!
יצחק מאיר
סדר היום הקיומי של ישראל כולל את הדאגה הביטחונית, אולם הדאגה הביטחונית איננה דאגתו היחידה    הוא כולל את ההתמודדות עם האיבה הערבית הקרובה והרחוקה, אולם האיבה הזאת אינה יכולה להיות הפולש הכובשני לתוך סדר יומנו עד שאין בו מקום יותר לשום סדר יום קיומי אחר
ד"ר צ'לו רוזנברג
ההיסטוריה הפוליטית של הפלשתינים יכולה בהחלט להיחשב כמצעד איוולת שהביא את הפלשתינים היכן שנמצאים כיום    גם הנהגת ערביי ישראל מובילה את עמם מדחי אל דחי, מאסון לאסון    ההקצנה בקרב מנהיגי הערבים בישראל רק תרחיק את סיכויי השלום
איתן קלינסקי
יחס החמלה לגר, שביקש החוק המקראי להנחיל לנו כחברה, הפך במציאות היומיומית לבן החמישי, שלא הוזמן להיות שותף לטקס של סיפור החירות שלנו
עליס בליטנטל
חוויה מענגת בביצוע מרהיב של הקומדיה המקסימה של מולייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il