X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שכבר למדנו כי המפייס אויבים יילחם באֶחיו, הנה לנו הגברת לבני מחייבת מו"מ ללא תנאים עם הפלשתינים אך עומדת על "עקרונותיה" מול נתניהו, והנה אדון אובמה, המתרפס כלפי דיקטטורים ומתקשח כלפי ראש ממשלת ישראל
▪  ▪  ▪
מתאכזר למי שניתן ונוח, לא למי שראוי. אובמה [צילום: AP]
"נדמה, כי לרצונו ויתר העם על החירות המדינית ועל מלכות הכוהנים בני-אהרון כשבאו מאתיים טובי ירושלים אל פומפיוס הרומאי להתחנן אליו על עמם, כי יפדהו משלטון החשמונאים, שנחשבו לו לאויבים"

כשהיינו קטנים, הרבינו אחותי ואני לריב. כשאבא נזף בנו, החלו מיד ההאשמות ההדדיות לגבי השאלה מי התחיל. פעם אבא הגיב ואמר לי כי אין זה משנה מי צודק - עלי לוותר. לוותר? הרי תמיד לימדת אותי לא לוותר, אף פעם לא להיכנע. איני זוכר היכן ומתי זה היה, אך נדמה לי שהיינו בשעת הליכה, משום שבדמיוני, באותו רגע נעצר אבי בפתאומיות, מתכופף כדי להישיר את מבטו אלי ואוחז בי בשתי ידיו בעודו מדבר אלי. כנראה ההתרחשות לא הייתה כה דרמטית, וזו רק דרכי לזכור אירוע שבדיעבד אני מייחס לו חשיבות רבה. בכל אופן, אבא שמח על האתגר שהצבתי ועל ההזדמנות להבהיר: "דני, לאויבים אף פעם לא מוותרים, אף פעם לא נכנעים. אבל בין אחים - הֱיֵה הראשון לוותר!".
הרבה דברים למדתי ואלמד מאבי, אבל נדמה כי דבר אינו משתווה בערכו-ביחס-לפשטותו לאותו משפט קצר, לכאורה ברור מאליו ומיותר, המלווה אותי מאז ששמעתיו. ואף שהמציאות ודאי מורכבת בהרבה, אני נוטה להשתעשע ברעיון שכל המחלוקת האידיאולוגית הזו בין הפלגים השונים בקרב עמנו, הפולמוס הנצחי הקשה והמשסע, ההתנצחויות והוויכוחים והמאבקים הגורליים, הכל מסתכם בסופו של דבר בהבדל פשוט שבתפיסה - בין מי שמבין את מה שאבא ניסה להסביר באותו יום, לבין מי שחושב או מרגיש אחרת.
אלה האחרונים, שלא למדו את הלקח הפשוט הזה, סופם היה תמיד לעשות ההפך ממנו. המפייס אויבים יילחם באֶחיו, למדנו פעם אחר פעם. כך, אלו שהיססו בימי המנדט הבריטי להרים את נשקם להגנת עמם, לא חשבו פעמיים לפני שהפנו אותו נגד אחיהם שבמחתרת. ומי שתבעו איפוק ותבונה ביחסנו לאויב הערבי, מיהרו לצווח "פאשיזם" ו"היטלריזם" כלפי ה"אויב שבפנים". ומי שהחסירו שינה בדאגה לזכויות המיעוט הערבי העוין, לא נרתעו מרמיסת עקרונות הדמוקרטיה לשם הרחקת המחנה האחר מהשלטון.
כך ממש נוהגת הגברת לבני: מצד אחד היא טוענת כי הפרטיקה והריאליזם מחייבים ישיבה לשולחן המשא-ומתן עם הפלשתינים ללא תנאים, ומצד שני, כשנתניהו מזמין אותה להצטרף לממשלתו - לפתע היא נעשית אשת עקרונות גאה. כך גם האדון אובמה, איש השלום והסובלנות, המאמין בעליונות התבונה על-פני הכוח, מתרפס כלפי דיקטטורים רצחניים, אך מתקשח כלפי ראש ממשלת ישראל. לא דרוש לנו פרויד כדי לפענח את אי-העקביות הזה: חלשי האופי והפחדנים מצילים את כבודם-בעיני-עצמם על-ידי התאכזרות למי שניתן ונוח, לא למי שראוי.
בריונות אמריקנית זו התקבלה בברכה על-ידי שונאי האחים ואוהבי האויבים בישראל, שכרתו ברית בלתי מוצהרת עם ממשל אובמה, ועם הפלשתינים, נגד ממשלת נתניהו, ולמעשה נגד הדמוקרטיה הישראלית. מפחיד בהקשר זה לקרוא את המבוא ל"מלחמות היהודים" מאת יוסף בן-מתתיהו, שבו מהרהר המתרגם לעברית, ד"ר י.נ. שמחוני, על מהלך האירועים שהובילו לחורבן בית שני ולתחילת הגלות הנוראה של העם היהודי, כאשר פלג ממורמר בעם פנה לגורם חיצוני לשם יישוב המחלוקת הפנימית:
  • "נדמה, כי לרצונו ויתר העם על החירות המדינית ועל מלכות הכוהנים בני-אהרון כשבאו מאתיים טובי ירושלים אל פומפיוס הרומאי להתחנן אליו על עמם, כי יפדהו משלטון החשמונאים, שנחשבו לו לאויבים, ויחדש את מצב שעבוד-מלכויות ששלט לפנים, קודם גזירת אנטיוכוס - 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש' תחת מקל-נועם של סרדיוטות רומאיים".
וכבר נכתב כי "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ", ונדמה שלא בכדי.

תאריך:  03/04/2010   |   עודכן:  03/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא דרוש לנו כאן פרויד
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל המובס ביאושו נסמך על אוב ל"ת
dodel  |  3/04/10 19:36
2
דברי חז"ל
דן ה  |  3/04/10 20:06
 
- אכן, הציטוט של חז"ל...
דני בן-ישי  |  3/04/10 22:26
3
אחלה מאמר ל"ת
ציוני  |  3/04/10 21:02
4
ציפי לבני תוצר יחצ"ני החווה.
בעצמה היא כלום!  |  3/04/10 21:47
 
- אתה צודק חלקית.....
י.ש  |  4/04/10 13:24
5
מעולה
גורן  |  3/04/10 23:30
6
'קדימה' הינה מחנה אלפרון שגורש
מהליכוד ע"י ביבי  |  4/04/10 01:16
7
ולאן מובילה הרחמנות על אכזריים
ירון זכאי  |  4/04/10 02:01
8
מי זאת ציפי ליבני?
נביל  |  4/04/10 04:05
 
- ציפורה היא מריונטה של אדלר ארד ל"ת
ירדנה  |  4/04/10 09:18
9
אין חדש יש עכשיו ישראלי חד"ש=ו
קורןנאוה טבריה  |  4/04/10 05:37
10
מאמר חכם עם סימוכין עצובים
מרק_טווין  |  4/04/10 08:09
11
על אף שלבני"חמץ" בעיניי - אולי
מיכל מירושלים  |  4/04/10 08:31
12
מאמר חובה
אמדון  |  4/04/10 08:44
13
ליבני? אין לה דיעה על כלום רק
מדקלמת אתאייל ארד  |  4/04/10 09:48
14
לא פורסם שציפי ודליה איציק רצו
פגישות בארה"ב...?  |  6/04/10 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
נשיא ונצואלה רואה את המודל הקובני למול עיניו, רוסיה מאחוריו ונשיא ארה"ב צעיר ובלתי מנוסה לפניו    כעת תעמוד למבחן המנהיגות של ברק אובמה
גבריאל בן-עמי
תסכולם של המרצים מן החוץ במוסדות האקדמיים בישראל הוא פרי מדיניות העסקה נצלנית    התנהלותן של אוניברסיטאות אמריקניות מובילות מלמדת שדווקא השיטה הניאו-ליברלית מאפשרת הוגנות ושמירה על זכויות העובד
אריה אבנרי
ה-CIA נוהג להכין לנשיאי ארה"ב דוחות חשאיים על מנהיגי העולם, מאחר שבישראל ההחלטות מתקבלות ע"י שבעה שרים, נזקקו המרגלים האמריקנים לאגור מידע על כל אחד מהם בשיטות שונות ומגוונות    קיפוד (23)
ד"ר אורנה אבני
יש, אכן, תופעות הראויות לגינוי, בתרבות הישראלית, כאשר המכנה המשותף לכולן הוא חוסר כבוד והתחשבות באחר    הסתערות, המונית ככל שתהיה, על רשת אופנה, אינה כלולה ברשימה
אבי דוידוביץ
צמצום מספר הרשויות, וצמצום מוטת השליטה של הממונה על המשטרה הארצית לתחומים ייחודיים כמו פשע מאורגן ושחיתות ציבורית, תביא בהכרח לצמצום תופעת השחיתות ברשויות המקומיות    עם זאת, הפעלת המשטרה המקומית במתכונת המסייגת את סמכויות ראש העירייה הינה ערובה סבירה להתנהלות תקינה ואתית של משטרה עירונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il