X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ברור מדוע עד כה לא נעצרו עורך הארץ וכל מי שהיה מעורב בפרשת ענת קם, ומדוע הם אינם נחקרים אם הארץ ביצע עבירות פליליות נגד בטחון המדינה הוא חייב להפסיק להתקיים כעיתון והשותפים למעשה בעיתון חייבים להישלח למאסר
▪  ▪  ▪
עמוס שוקן, מו"ל "הארץ"

הערה צדדית: לאחרונה אני נגמל מאמונות נושנות. בין היתר אני זונח את ההשקפה האנכרוניסטית שמשפט יש לנהל בבית משפט ולא בתקשורת. הפעם שכנע אותי עו"ד אביגדור פלדמן שנבחר, כצפוי וכמצופה מעו"ד שהוא איש שמאל קיצוני, לייצג את ענת קם, והחל לנהל כבר את המאבק בתקשורת.
פלדמן הדגיש על-פי ידיעה בהארץ: "אין במעשיה של קם כוונה לפגוע בבטחון המדינה. עובדה שהיא מסרה את המידע לעיתונאי כדי שיפרסם את הדברים הללו. אם היא הייתה רוצה לפגוע בבטחון המדינה, לא חסרים אוזניים וידיים שיקבלו את החומר הזה ויעשו בו שימוש שעלול לפגוע במדינה - מישהו אמר לעצמו בואו נמצא שעיר לעזאזל".
ברור אם כן שענת קם ניצלה את ההפקרות הצה"לית הידועה וגנבה מסמכים והעבירה אותם לפרסום - על-פי הנטען מדובר בכ-2,000 מסמכים סודיים ביותר שרובם המכריע בכלל לא נועדו למטרות הנעלות שמייחסים לה. אין ספק שהעברתם לעיתונאי לצורך פרסום -לעומת בחירה בדרכים אחרות כמו הפקדתם בידי גורם מוסמך בצירוף תלונה למשל, מצביעה בעליל על כוונה מובהקת לפגוע בבטחון המדינה - כוונה שאינה עניין לפרשנותה הסובייקטיבית וגם לא לפרשנותו הסובייקטיבית של עורך דינה.
ישנם מעשים שהתוצאה שלהם כל כך ברורה שאי-אפשר שלא לייחס למי שעושים אותם כוונה לעשותם. זו הסיבה שסעיף 20ב לחוק העונשין קובע כי "לעניין כוונה, ראייה מראש את התרחשות התוצאות, כאפשרות קרובה לוודאי, כמוה כמטרה לגרמן". מי שמוציא כמות גדולה של מסמכים מרשות צה"ל ומעביר אותם למי שאינו מוסמך להחזיק בהם חייב לדעת בוודאות כי בטחון המדינה ייפגע ולכן רואים אותו כמי שהתכוון לתוצאה זו.
אפשר להבין שפלדמן מבקש למנוע את האפשרות שמרשתו תישלח למאסר עולם אבל היא חייבת להישלח לכלא ולתקופה ממושכת מאד אחרת יאבד אמון הציבור במערכת אכיפת החוק. האמריקנים שלחו את פולארד למאסר עולם וגם הוא פעל שלא בכוונה לפגוע בביטחון ארצות הברית, אלא למען ביטחון ישראל. אצלנו היהודים רחמנים יותר וגם לקוח קודם של עו"ד פלדמן - מרדכי וענונו המפורסם - לא נשלח למאסר עולם, אלא רק ל-18 שנה - עונש קל מדי המהווה כתם בל יימחה על מערכת המשפט.
לרשותה של ענת קם עומד מכבש התעמולה של השמאל הקיצוני, שחלקו כבר חצה את סף חוסר הנאמנות למדינה בכך שהוא מפגין יחס מזלזל בחוקיה. מסע התעמולה שילך ויגבר נעזר בעיתון הארץ שהוא צד מובהק לעניין. צריך לומר זאת בברור: עורכי הארץ, ואולי גם בעליו, חייבים בעצמם על-פי כל הראיות שפורסמו עד כה להיחקר באשמת שותפות מודעת לפשעיהם החמורים של ענת קם והעיתונאי אורי בלאו.
הארץ לא רק שיתף פעולה עם כתבו בלאו לאורך כל הדרך ובכך אשרר וסייע בפועל למעשיו, אלא שכעת הוא מנסה לחלץ אותו ואת עצמו מאימת הדין ואינו משתף פעולה בטענת של שמירת חיסיון עיתונאי. לא ברור מדוע עד כה לא נעצרו עורך הארץ וכל מי שהיה מעורב בפרשה זו ומדוע הם אינם נחקרים. אם הארץ ביצע עבירות פליליות נגד בטחון המדינה הוא חייב להפסיק להתקיים כעיתון והשותפים למעשה בעיתון חייבים להישלח למאסר ממש כפי שיש לשלוח לשם את החשודים העיקריים.
לכל אלו המלהגים על חיסיון עיתונאי ושמירת מקורות: אומנם נכון הדבר - עיתון הארץ לא יודע לשמור על מקורותיו - תשאלו את ענת קם ואת עו"ד גלאט-ברקוביץ. גם חנוך מרמרי, עורך הארץ לשעבר, מודה בכך. כל זה אינו חשוב לענייננו ואינו שייך לעניין. החיסיון העיתונאי לא קיים בחוק, הוא יציר הפסיקה והוא אינו מוחלט ובוודאי שכאשר הוא מתנגש ישירות בבטחון המדינה על העיתון לגלות את כל מקורותיו ואם לא יעשה כן עליו להפסיק להתקיים.
מה שנדרש כעת משר הפנים הוא לפעול לפי פקודת העיתונות ולהעמיד בפני עיתון הארץ את האפשרויות הבאות: או שהארץ יחדל להתווכח ויעביר את כל המסמכים ויגלה את כל מקורותיו למרות הפגיעה ביוקרתו המקצועית עקב כך, או שיישלל רישיונו של העיתון והוא ייסגר. אכן הגיע העת לאפשר לבג"צ להכריע אם הלכת "קול העם" חלה גם כאשר עיתון מסייע ביודעין ומרצון לביצוע עבירות פליליות חמורות נגד בטחון המדינה.

תאריך:  09/04/2010   |   עודכן:  09/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין להעניק חסינות להארץ
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
חיתמו על העצומה לסגירת העיתון
ש. מולאן  |  9/04/10 16:14
2
יפה כתבת
המאמץ  |  9/04/10 16:17
3
אם היו וענונו פחימה, לא תומכת
הילאי  |  9/04/10 16:41
 
- זה יותר חמור ממה שאת חושבת
דוידי  |  9/04/10 17:39
4
מאמר חשוב, משה
ציוני  |  9/04/10 17:18
5
מאמר המשקף בורות מוחלטת
בן-ארי  |  9/04/10 17:40
 
- נדמה לך שאתה בן-ארי....
י.ש  |  9/04/10 19:03
 
- תשובה המתאלמת מעובדות
גופקל  |  10/04/10 00:18
 
- הבורות היא כמובן של המגיב
קובה חמוסתא  |  10/04/10 00:49
6
תודה משה על מאמר חשוב.
רפאל1  |  9/04/10 18:02
7
,,,ורייגול מתוצרת הארץ
שמעון עדן  |  9/04/10 18:33
8
את עיתון הארץ היה צריך לסגור
פישלזון  |  9/04/10 18:49
9
אני שמח בעבורך.....
י.ש  |  9/04/10 19:17
10
אני אפתור לך את התעלומה
נביל  |  10/04/10 02:40
11
חיסולה של ישראל כמדינה יהודית
וגר זאב עם כבש   |  10/04/10 03:34
12
לא צריך מחבלים
ישראלי8  |  10/04/10 05:38
13
איך קם הפכה לעיתונאית ?
ישמעאל  |  10/04/10 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
דמו בנפשכם שחייל חבוש כיפה, לפני מבצע הריסת גוש קטיף, היה גונב מסמכים סודיים ביותר ובהם פקודות המבצע לגירוש מתיישבי גוש קטיף    אבירי התקשורת השמאלנית היו קורעים אותו לגזרים    דין אחר, כמובן, לענת קם, שקמה "על צד שמאל"
עו"ד אברהם פכטר
מי אמר שברק לא מכה פעמיים באותו מקום - עובדה    הודעה פזיזה, לא חכמה, בעיתוי גרוע, מגמתית - נקודה    הודעה על החלפת רמטכ"ל צריכה לבוא 6 חודשים לפני סיום התפקיד בצרוף הודעה על מינויו של הרמטכ"ל הבא    המי-ימונה של ברק החלה
אברהם (פריצי) פריד
המימונה, הפנסיה ואשת העו"ד - וסיפור היסטורי הלכתי עם מוסר השכל, בשבוע בו המוסר נמצא בחקירה
הילה רפופורט
החרדים מאמינים, כי אפיית חלה בצורת מפתח, לשבת שלאחר הפסח, עוזרת "לפתוח את המזל". מתכון קליל לחלה שנראית מיליון דולר וגם עוזרת לפרנסה
טובה ספרא
עד 2020 צפויים כמה שיאים למשבר הקיים    גלי הטרור בעולם יימשכו    ייתכן כי תיחשף פרשייה נוספת של חוסר נאמנות של ידוען    עצה לאולמרט: אל תצפה לדבר מאחרים    תחזית הכוכבים לשבוע שבין 16.4.10-9.4.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il