X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם כל מה שביקשה החיילת, זאת שלעזרתה כבר נזעק פרקליט בכיר, הוא לסייע למדינת ישראל לשמור על דמותה המוסרית, על חופש העיתונות, ומפני מחנה הימין, אז למה זה פסול?
▪  ▪  ▪
ענת קם. שמאל אנרכיסטי [צילום: פלאש 90]

לדמוקרטיה יש הרבה פנים. את זאת משננים לנו השכם והערב רבים וטובים תחת כל עץ רענן מאז שהתברר שהחיילת ענת קם המשתייכת, כנראה, למחנה השמאל האנרכיסטי, זה שאנשיו מבקשים לפגוע בלגיטימיות של הממשלה הנבחרת, היא זאת שגנבה חומרים ממחשבו של אלוף הפיקוד שבלשכתו היא עבדה. כעת מנסים ליתן לגניבה אספקט אידיאולוגי: החיילת, למעשה, לא גנבה את המסמכים, אלא רק ביקשה 'להדליפם' באמצעות עיתונאי תמים-דרך לידיעת הציבור כדי למנוע, כביכול, את מותם של חפים מפשע; ואם כך היא נהגה, מספרים לנו האידיאולוגים הבולשביקיים, חסידי תורת האנרכיה, אלה שמאסו זה מכבר בציוניותה של המדינה היהודית, אז למה להעמידה לדין?
אם כל מה שביקשה החיילת, זאת שלעזרתה כבר נזעק פרקליט בכיר, הוא לסייע למדינת ישראל לשמור על דמותה המוסרית, כך לוחשים על אוזנינו כל החרדים, כביכול, לחופש העיתונות וליכולתה לתפקד במדינה שבה שולט, רחמנא ליצלן, מחנה הימין, אז למה זה פסול?
דברים מן הסוג הזה נשמעים, אגב, בכל פעם שמרגלים, או בוגדים, מאותו המחנה, נתפסים בקלקלתם. תקצר כאן היריעה מלפרט את שמותיהם של כולם - והם רבים למדי ותמיד שואבים מאותה באר אידיאולוגית - אבל על אחדים מהם בוודאי כדאי לעמוד; למשל, על מרקוס קליינברג, חוקר במכון למחקר ביולוגי, שנדון לעשרים שנות מאסר, או על אודי אדיב, מי שריגל לטובת הסורים ונדון לשבע-עשרה שנות מאסר, או על מרדכי וענונו, עובד בקריה למחקר גרעיני בדימונה, או על אהרון כהן מקיבוץ שער העמקים שעוד בשנות ה-50' של המאה הקודמת סבר שהוא יודע טוב יותר כיצד צריכה המדינה שזה עתה קמה על רגליה לנהוג. את האינפורמציה הוא העביר, כזכור, לברית המועצות שבראשה עמד אז מי שרצח מיליונים מבני ארצו - ובתוכם עשרות סופרים יהודיים.
לכולם היה, כמובן, הצדק אידיאולוגי; כמו לענת קם. היא בסך הכול ביקשה, כך טוען עתה אביגדור פלדמן, פרקליטם של מרקוס קליינברג ושל מרדכי וענונו, אם להזכיר כעת רק שניים מן האנרכיסטים המתועבים שביקשו לנווט, כל אחד בתורו, את המדינה היהודית בדרכם-הם, לנהוג על-פי מיטב מצפונה. הטיעון, על פניו, שובה לב. הנה קמה לה בחורה צעירה, כמו טלי פחימה, בזמנו, מי שחברה לפני כמה שנים לצעיר פלשתיני, צמא-דם יהודי, שאף אותה ייצג אביגדור פלדמן, ומבקשת לעשות שירות מופלא למען מדינתה תוך נטילת סיכון אישי אדיר; אז מה יכול להיות יותר אלטרואיסטי מזאת?
אין דברי הבל גדולים מזה. דרכי הלחימה של צה"ל הם עניינו של הגוף הנבחר. במדינה דמוקרטית כך צריך להיות סדר הדברים. מי שחושב שיש בהם פגם, מוסרי או אחר, אינו יכול לעשות דין לעצמו. אנרכיה היא ההיפך מדמוקרטיה. ניהיליזם הוא, כידוע, נשמת אפו של האנרכיסט - וכך נוהגות עתה קבוצות לא קטנות של אנשים ממחנה השמאל הרדיקאל-בולשביקי.
הכול כשר בעיניהם כדי להביא לקריסתה של המדינה היהודית. לא את טובתה הם מבקשים אלא את טובתם של מבקשי נפשה.
ענת קם היא אחת מהם. חוק וסדר אינו מעניינם. ושאיש לא יספר לנו שחופש העיתונות, הנשען, לא אחת, על 'הדלפות' נתון כעת בסכנה. מה שנתון לעת הזאת בסכנה הוא עצם יכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם אויביה כשאנרכיזם בולשביקי מכרסם בה מבפנים.

תאריך:  10/04/2010   |   עודכן:  10/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי  בלאו  ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנים רבות לדמוקרטיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בעשרות שנים בכלא תלמד דמוקרטיה ל"ת
הניה  |  10/04/10 16:33
2
זאת לא דמוקרטיה,זאת אנרכיה
אליהו חיים  |  10/04/10 22:03
3
"אין שום פשע,שום פשע בכלל שלא
קורןנאוה טבריה  |  11/04/10 08:05
4
צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי. ל"ת
קונצנזוס.  |  11/04/10 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מעשיו של אהוד אולמרט היו ידועים לרבים במערכת הפוליטית, במערכת המשפטית וגם לעיתונאים    למרות זאת גוננו עליו רבים, ואילו רשויות האכיפה נמנעו מלטפל בו. מדוע?    הערות אזהרה (60)
פרד כהן-קידר
מדוע ענת קם ואורי בלאו מקבלים את כל הגיבוי האפשרי מהתקשורת הכתובה, רדיו והטלוויזיה? תפקיד הסנגוריה אותה ממלאת התקשורת בתזמון מלא, כאלו לפי תווים ומנצח, הטענות והטענות שנגד
יהונתן דחוח-הלוי
ניתוח לוח הזמנים של ביצוע העבירות ע"י ענת קם עשוי ללמד, כי פרסום המאמר נגד הסרבנות היה מעשה טקטי מחושב שנועד להסיט ממנה את החשדות לאחר שיתפרסמו המסמכים המסווגים בהארץ
יואב יצחק
עכשיו, אחרי שהוסר צו איסור הפרסום, ניתן לקבוע: עיתונאי הארץ גרמו פעמיים להפקרת מקורות ולהפללתם    השב"כ פעל באופן בלתי ראוי כשניהל מו"מ להשבת הגניבה    הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואלוף הפיקוד שהורו לחקור, הינם בעלי עניין מובהקים בהסתרת מעשיהם שנחשפו על-ידי אורי בלאו
איתן אורקיבי
מי שמדקלמים בתוכחה את אִמרתו של סמואל ג'ונסון - "הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל", שוכחים בדרך כלל כי כוונת הדובר הייתה דווקא למי שבעודם חותרים נגד האינטרסים של מדינתם מתהדרים בכינוי "פטריוטים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il