X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יונה ברגור ד"ר למערכות הנדסיות כלכליות על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אנא ממך, מר ויזל, הבא בפני הנשיא גם את המסר של החלק בעמנו שקצה נפשו ממלחמות, שקדושת החיים - של הישראלים והפלסטינים - עומדת בראש מעייניהם
▪  ▪  ▪
זקוקים לעזרה. ויזל [צילום: AP]

באווירת יום השואה העומד בפתח, אני פונה אליך בדחילו וברחימו, הודות ליוקרתך בעולם היהודי והבינלאומי, ובזכות פעילותך כ"שליח לאנושות, שבמאבקך להשלים עם חווייתך האישית של השפלה מוחלטת בשילוב עם עבודתך המעשית למען השלום, העברת מסר רב-עוצמה של שלום, כפרה וכבוד אנושי". אני מעמיד עצמי לעומת ראש ממשלתי, בנימין נתניהו, אשר פנה אליך לפעול אצל נשיא ארה"ב, שירכך את דרישותיו מממשלת ישראל.
על-פי הפרסומים, יחסיך עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הם מעולים, ועם הערכה הדדית. באווירה הקיימת במדינת ישראל, הנשיא אובמה זוכה לקיתונות של האשמות באנטישמיות ואנטי-ישראליות, המומחשים באזכור שמו השני - חוסיין - כרמז להטייתו למען העמדה הפלסטינית וכנגד העמדה הישראלית. מהמעט שאני מבין בפוליטיקה הפנימית בארה"ב, תפישתו החברתית של הנשיא אובמה מעידה על נכונותו לסייע לאוכלוסיות חלשות, גישה מרעננת לאחר הנשיא בוש. יתירה מזו, עמדתו של הנשיא בסוגיות הבינלאומיות, מעידה אף היא שלמזלנו, ולמזלו של כל העולם, הגישה שוחרת השלום, שאינה נותנת לכוחניות העדפה מובהקת, והדוגלת בהתפרקות הדרגתית והדדית מנשק הרסני המסכן את קיומו של העולם - זכתה למעמד בכורה בבית הלבן.
אני מניח שתפישת עולם זו קרבה ביניכם, ומשמשת מכנה משותף למנהיגויותיכם - שלך במישור ההומני, ביחסי הגומלין שבין הפרט והכלל, ושל הנשיא אובמה, במישור הפוליטי והבינלאומי, ביחסי הגומלין בין מדינות.
ארוחת הערב הצפויה של שניכם, כתוצאה ממערכת יחסים זו, היא, כנראה, כפתור ההפעלה של ראש ממשלתנו, בפנייתו אליך.
יחסיכם הטובים הם גם הבסיס לבקשה שלי, שתביא לנשיא ארה"ב גם את עמדתו של מחנה השלום בישראל. המחנה שלנו מזוהה בידי תומכיו של ראש הממשלה כבוגדים ברעיון הציוני, כתבוסתנים החוששים מקרבנות נוספים, כחסרי אמונה בזכותו של העם היהודי לנשל עם אחר מנחלתו, ככופרים שאינם מתמסרים להבטחה האלוקית לישב כל חלקה בארץ אבותינו - גם אם הבטחה זו מחייבת כיבוש לנצח נצחים.
אנא ממך, מר ויזל, הבא בפני הנשיא גם את המסר של החלק בעמנו שקצה נפשו ממלחמות, שקדושת החיים - של הישראלים והפלסטינים - עומדת בראש מעייניהם. אנו סולדים מעקירות עצי זית, מעמידות של שעות במחסומים. אנו כואבים את הקמת גדר ההפרדה הניצבת ברחובותיהם של עיירות פלסטיניות, ואת פשיטות הצבא והפגיעות ה"אקראיות" בתושבים בלתי-מעורבים ובלתי-חמושים.
אנחנו, במחנה השלום הישראלי, הפועל ביחד עם מחנה השלום הפלסטיני, מאמינים שחובתה של ארה"ב, תחת מנהיגותו של הנשיא אובמה, לפעול בכל האמצעים כדי להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולסיום הכיבוש, ולהבטיח ביטחון לאזרחי מדינת ישראל. עליהם לפעול להקמת מדינה פלסטינית - לצד מדינת ישראל - שבירתה ירושלים המזרחית, ואשר תקיים יחסי שכנות הוגנים עם מדינת ישראל.
אנו, הפועלים למען השלום וההתפייסות ההדדית, רוצים להמשיך ולחיות כאן מבלי להקריב את ילדינו למולך המלחמות, מבלי לקבור את מתינו בבתי קברות צבאיים, מבלי להתפוצץ באוטובוסים ובמתחמי בילוי וקניות, מבלי לבכות את יקירינו בימי זיכרון, מבלי לחיות בפחד ומבלי לקדש את הגבורה. אנחנו רוצים! אך אנחנו, כנראה, איננו מסוגלים. אנחנו זקוקים לכם - אלי ויזל והנשיא אובמה. איננו יכולים לסמוך על ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו.
אנחנו איננו זקוקים לשייח ג'ראח, לרמת שלמה ולסילואן. איננו חייבים לשבת בקדומים, ביצהר ובנוקדים. איננו זכאים לבנות בשכונות הפלסטיניות של ירושלים, ולקיים סגר על רצועת עזה. נכון, עדיף היה שניקח את גורלנו בידינו. אנו אכן עושים זאת בעתות מלחמה. איננו מצליחים לעשות זאת למען השלום. תנו לנו תקווה! מוטב עתיד של שלום כפוי, מאשר הווה של מלחמות מתוך בחירה.

המחבר הינו ד"ר למערכות הנדסיות כלכליות, פעיל בפורום משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות למען שלום ופיוס.
תאריך:  11/04/2010   |   עודכן:  11/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי אל אלי ויזל, חתן פרס נובל לשלום
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מחנה השלום או מחנה הטרור?
נחום שחף  |  11/04/10 17:02
 
- מחנה המוח המעוות
אלישמע  |  11/04/10 18:05
2
אלי ויזל לא מיצג אותי!
dfere4  |  11/04/10 20:05
3
אנא מר ויזל,ספר לחוסיין אובאמה
קורןנאוה טבריה  |  12/04/10 03:53
 
- הפחדנות
אברהם שומרוני  |  14/04/10 22:21
4
reply to engineer
Amiram Kupfer  |  17/04/10 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
קשה עדיין לדעת איזה עונש תחטוף הגברת הזו, אבל מה שבטוח הוא, שהיא, במהומה הגדולה שהקימה, דחקה את אולמרט הצידה
יבשם עזגד
על דרכי פעולתם של מדענים גרמניים בתחומים שונים של מדעי הטבע בתקופה הנאצית
ד"ר אורי חדש
מדי שנה מבוצעים בעולם המערבי למעלה מחצי מיליון ניתוחים לתיקון עיוות בכף הרגל הנקרא הלוקס ולגוס (בוהן כלובה)    כיצד הוא נוצר ואיך לנעלי עקב יש קשר לזה
לינדה הרצברג
זכויות אדם הן המתנה שלנו בעולם הזה, בעולם של כבוד ושוויון, של חינוך וחירות    יש עוד דרך ארוכה ללכת    אני תוהה אם אי-פעם נגיע
בועז ארד
כמו בארה"ב, גם בישראל ממשיכה התקשורת לתחזק את האמונה בבנק המרכזי וברגולטורים, והבנק המרכזי נאחז בשיעורי ריבית המנותקים מתנאי השוק, מתוך שיקולים פוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il