X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהיסטוריה הכתובה והמלומדת בבתי ספר, נמחקו המעשים המכוערים, מעשי הבגידה ושיתוף פעולה עם רוצחי העם היהודי ממערכת החינוך
▪  ▪  ▪

לאחרונה בהקשר מקרי לחלוטין קראתי שני ספרים: "דגלים מעל הגטו" של משה ארנסט, מי שהיה אחד משרי החוץ הטובים שהיו לישראל ו"ברחתי מאושוויץ" של רודולף ורבה.
הספר הראשון מתאר בפירוט רב את ההתקוממות בגטו ורשה, בה השתתפו שני ארגוני לחימה יהודים האחד אי"ל, ארגון רב מפלגתי והשני אצ"י המשויך לתנועה הרוויזיוניסטית. התברר, על-פי דוחות הנאצים ועדויות נאצים לאחר המלחמה, שחלקו של ארגון אצ"י בלחימה בגטו ורשה, היה גדול. הארגון הסב נזק רב ביותר לרוצחים הגרמנים והיה בעל נשק כבד ובכמויות גדולות יותר מזה של אי"ל ולוגיסטיקה טובה מזו של של אי"ל. אך משום מה נמחקה מההיסטוריה המלומדת בבתי הספר, פעילות אצ"י.
הספר השני מתאר את סיפורו הלא יאומן של רודולף ורבה שהיה באושייוץ - בירקנאו מ-1942 וברח באפריל 1944 לצ'כיה. הוא בין היחידים שכבר לא עסק בשרידות אלא בתיעוד מספרים ומקור הנרצחים היהודים. הוא תיעד כ-1.7 מיליון נרצחים יהודים וכשבועיים אחרי שברח עם שותפו אלפרד וצלר, הכינו השניים דוח בן עשרות עמודים המתאר בפירוט את תהליך ההשמדה ואת גודל ומוצא הקהילות שהושמדו.
העדויות נכתבו על-ידי כל אחד בנפרד והמידע הוצלב. הקהילה היהודית בצ'כיה שנשארה, הייתה בהלם נוכח העובדות הבלתי מעורערות של רצח מיליוני יהודים. הדוח במלואו תורגם לגרמנית והובא עוד באותו שבוע למנהיגי קהילת יהודי הונגריה שבראשם עמד קסטנר. קסטנר הסתיר מהקהילה היהודית את תוכניות הרצח של הנאצים והמשלוחים מהונגריה החלו לצאת סדיר להשמדה באושוויץ - ביקרנאו.
בפרק זמן זה נרצחו כ-400,000 יהודי הונגריה. הספר מצביע בבהירות ובצורה שלא ניתנת לפרשנות, שקסטנר אכן שיתף פעולה עם הנאצים ובזמן ששוחח עם איכמן ודאג ל-1,684 מעשירי הונגריה כולל משפחתו, הצילו אחרים, כמו משה קראוס כ-40,000 יהודים, ראול ולנברג עשרות אלפים, ועוד אחרים, מעל 100,000 יהודים, זאת ללא כל משא-ומתן עם הרוצחים הנאצים.
הספר נכתב בשנות החמישים ותורגם לעברית בשנת 1963 וכול הוצאות הספרים ללא יוצא מן הכלל סרבו לפרסמו בעברית. הספר יצא לאור בעברית ב-1998!!! בדחיפתה של פרופסור רות לין, בהוצאת אוניברסיטת חיפה.
בתנ"ך, דוד המלך עשה גדולות ונצורות. גם צדדיו המכוערים של דוד המלך הוצגו על שלקח אשת איש, בת שבע ורצח את בעלה ועבר בכך על שתיים מעשרת הדיברות. כלומר התנ"ך לא מעלים עובדות ובכך לא נגרעה גדולתו של דוד, איש בשר ודם עם חולשות.
לעומת זאת בהיסטוריה הכתובה והמלומדת בבתי ספר, נמחקו המעשים המכוערים, מעשי הבגידה ושיתוף פעולה עם רוצחי העם היהודי ממערכת החינוך.
כיום שר החינוך הוא מהליכוד, מפלגה המזוהה לכאורה עם התנועה הרוויזיוניסטית, אך כנראה ששר החינוך לא יעשה דבר כדי להסיר את הצנזורה הפוליטית, המזוהה עם מפא"י ונגזרותיה ההיסטוריות, מספרי ההיסטוריה.

תאריך:  11/04/2010   |   עודכן:  11/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על שכתוב ההיסטוריה של השואה וגדולת התנ"ך
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא חושב שאתה בעמדת שיפוט
אלישמע  |  11/04/10 18:14
2
בן גוריון אמר
אורי נטע  |  11/04/10 19:17
3
אינני מסנגרת על קסטנר
אביטל  |  11/04/10 21:06
4
ומכיוון אחר אותו ממצא
דר יובל  |  11/04/10 21:29
5
זה מה שקסטנר דאג לספר ליהודים
העבודה משחררת  |  12/04/10 10:42
6
משפט קסטנר
אלקה  |  30/04/10 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
במשטר דמוקרטי נורמטיבי ישנן כתובות ומוסדות שסמכותם לקבוע מה לפרסם ומה לא לפרסם, בעיקר במציאות של מדינה וחברה הנתונה לטרור ולאיומים קיומיים
שלמה גזית
ההתערבות והלחצים האמריקנים בקהיר לא יביאו את הדמוקרטיה למצרים. לעומת זאת, הם עלולים לערער את היציבות הקיימת במדינה זו, מזה יותר מיובל שנים
מיכל מנין
הגורמים הרלוונטיים צריכים לעשות בדק בית ולבצע שינויים קונקרטיים שימנעו ממצב אבסורדי כזה לחזור על עצמו
רבקה שפק ליסק
אם הכנסת וממשלות ישראל לא יעניקו לקונסרבטיבים ולרפורמים מעמד שווה לזה של האורתודוכסים, ישראל תאבד, בהדרגה, את תמיכת יהדות ארה"ב, שהיא התפוצה הגדולה ביותר
רפאל בוכניק
גישתו המיליטנטית של עיתון הארץ בפרשת קם-בלאו והקמפיין בעל סממני הכפירה בסמכות הרשויות המוסמכות במדינה, מצטרפים למרבה הצער, למכלול שיטתי של הכפשה והוקעה של מדיניות ישראל, באופן המחולל נזקים של ממש לתדמיתה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il