X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדי שטרנברג מנכ"ל תאגיד המים רמלה - ת.מ.ר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יום השואה מזכיר לנו כמה אנחנו צריכים לעבוד ולעמול קשה על חוזק העם שלנו. כדי שנהיה בטוחים, ע"מ שהשואה לא תקרה שוב...
▪  ▪  ▪
אושוויץ. הלב מסרב להאמין [צילום: AP]
האם תופעה כעליית היטלר, הייתה יכולה להתרחש גם במדינות אחרות? - התשובה היא כן. למזלו הרע של העולם, גרמניה הייתה (ונשארה) המסודרת, המאורגנת והממושמעת מכולן. אז שם התחיל הכל, ובצורה מסודרת ומאורגנת

הבעיה שלי עם השואה, היא שהיא הייתה רק אתמול. 70 שנה. אולי קצת יותר, אולי קצת פחות. אבל ממש אתמול. פסיק בהיסטוריה. אבל הרבה סימני קריאה.
השואה לימדה אותנו את עוצמתו של הרוע. את כוחו של הפחד. השואה לימדה אותנו כי מנהיגים פוליטיים חסרי עכבות, מצפון או מוסר כלשהו, יכולים ומסוגלים להגיע להנהגה, כי גם כריזמה שיש בה מרכיבים של טירוף, רוע ואכזריות, היא עדיין כריזמה. עובדה.
זה היה רק אתמול. ואל תתנו לזה לבלבל אותכם. רק אתמול, ממש אתמול, במדינה מערב-אירופית מתוקנת, הלכו המונים אחרי עוצמת הרוע של היחיד ומשם גם לאובדנם.
האם תופעה כעליית היטלר, הייתה יכולה להתרחש גם במדינות אחרות? - התשובה היא כן. למזלו הרע של העולם, גרמניה הייתה (ונשארה) המסודרת, המאורגנת והממושמעת מכולן. אז שם התחיל הכל, ובצורה מסודרת ומאורגנת, הרוע המאורגן השתלט על שאר אירופה והעולם.
אי-אפשר לתפוס, להבין או לקבל השמדה תעשייתית של מיליונים. של עם. אי-אפשר לתפוס את הריגתם של חסרי ישע, זקנים, נשים וטף. אי-אפשר. אבל עובדה. זה קרה רק אתמול.
הבסיס עליו צמחו כוחות רשע עצומים אלו, היה ונשאר שנאת היהודים באשר הם. אנטישמיות לשמה, פשוטה, טהורה, עתיקת יומין, שורשית. תביאו לה מנהיג מוביל - והיא תצמח לממדים מבהילים. עובדה - זה היה רק אתמול!
הלב כואב, כל שנה מחדש. הלב נכמר ומתכווץ, כל שנה מחדש. הפחד שדברים אלו יחזרו ויישנו קיים תמיד. גם היום. עובדה - על-פי הנתונים, רק בשנה האחרונה צמחה והכפילה עצמה האנטישמיות העולמית.
כל עוד יש יהודים - תהיה שנאה. כל עוד אנו קיימים, חיים ונושמים - תהיה שנאה. וכשהיא תהיה מאורגנת ומסודרת - גם ייפגעו יהודים בהמוניהם. עובדה.
היום הזה קשה לי. הוא נהיה בלתי נסבל מאז שהפכתי להורה. אבא לילדים. זה נהיה חודר עצמות. מפחיד. התחושה שיש להבטיח את קיום הדורות הבאים בכל מחיר. ללא פשרות.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה מזכיר לי ולכולנו כמה עלינו להיות טובים. מצטיינים וחזקים. בכל תחום. יום הזיכרון לשואה מזכיר לנו כמה אנחנו צריכים לעבוד ולעמול קשה על זה. כדי שנהיה בטוחים. כדי שזה לא יקרה שוב.
אני לא בטוח שאנחנו כאלה היום. אני לא בטוח שאנחנו כחברה בכיוון הנכון. הקשיים והבעיות נראים גדולים מאי-פעם, אבל אין לנו ברירה. זה המסר האישי לכל אחד ואחד מאיתנו. זה המסר לדורות הבאים - להצטיין ולהיות מלוכדים. כי מה שקרה רק אתמול אסור שיחזור שנית!

תאריך:  12/04/2010   |   עודכן:  12/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל אבגי
כשאני חושבת על זה עכשיו, אני לא מסוגלת להבין מדוע ולמה ילדה בגיל חמש-שש צריכה להיחשף לתכנים כאלה והאם יש לה יכולת להכיל את זה? התשובה היא לא ואת הלא הזה ידעתי כבר בעודי ילדה
מני ישי
65 שנה לאחר שכבו המשרפות באושוויץ, על העם היהודי לעשות חשבון נפש נוקב, ולחשוב היטב-היטב, האם למדו אומות העולם לקח? האם הבינו את חטאן? האם הפנימו אומות העולם את השנאה בגינה נרצחו שישה מיליון מאחינו? האם רצח יהודים שיטתי יכול לחזור על עצמו?
יוסי ריבלין
שלוש הערות בעקבות פרשת הולילנד
עו"ד נבון קצב
על ההתגייסות הקולגיאלית של עיתונאים למען הקולגות העיתונאי אורי בלאו מעיתון הארץ וענת קם שפגעה בבטחון המדינה
יבשם עזגד
המוות של המשורר והמתרגם היהודי פול צלאן היה ידוע מראש, לאחר ש"חפר וחפר" במחנה כפייה    אלוהים, שכונה בפיו "שום איש", לא הציל אותו
רשימות נוספות
"בשואה אשמים הרפורמים והקונסרבטיבים"  /  עידן יוסף
האם נותרו פרות קדושות בסרטי שואה?  /  אורון שמיר
מצבת-עד ל־6,000,000 יהודים  /  עידן יוסף
זוועות השואה: הייתי שם  /  אלוני זמורה
מר נצר, חדל מזריעת השנאה  /  מיכל מנין
נח שואל  /  משה שפריר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il