X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: AP]
הנשיא האירני אינו רוצה דבר מלבד מימוש שאיפתו המטורפת השאלה היא מה המערב מתכוון לעשות - לעצום עין או לאזור עוז?
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד, מטרתו אחת וידועה לכל העולם [צילום: AP]

כל ההתנהלות של מנהיגי המערב, ובראשם נשיא ארה"ב, בסוגיית אירן - מאוד תמוהה, בלשון המעטה. לעניות דעתי, כשמנהלים מו"מ, הדבר הראשון שצריכים לעשות הוא לברר מה היריב רוצה. לא כך פועל הממשל האמריקני. הוא פוסח על שאלת ה"מה - מה רוצה אירן?" - ועובר ישר לשאלת ה"איך - איך למנוע מאירן לייצר נשק גרעיני?". בהתנשאות השחצנית המוכרת של מעצמת-על, ארה"ב מעמידה את אירן בפני שתי ברירות, כאילו הייתה מדינת עולם שלישי - לקבל חבילת תמריצים או שיוטלו עליה סנקציות. אירן היא אומה גאה ונשיאה, מחמוד אחמדינג'אד, הבטיח להחזיר את "אירן למקום הראוי לה בעולם", לתקופה של הכליפות השיעית ששלטה בפרס עד המאה התשיעית. הוא עצמו מאמין שנבחר להוביל את מהפכת האיסלאם בעולם. שום סנקציות ושום הטבות לא יזיזו אותו מלמלא את ייעודו ההיסטורי.
ההארה של נשיא אירן
מה שמניע את ההנהגה הרוחנית האירנית הוא הפנאטיות הדתית העמוקה, בייחוד זו של אחמדינג'אד. אחמדינג'אד אובססיבי עם ביאת המשיח האיסלאמי האחד המובטח, המכונה גם האימאם השנים-עשר (האחרון), האימאם הנסתר או המאהדי. הוא רואה עצמו כשליחו המשיחי של האימאם הנסתר. האימאם, לפי האמונה השיעית, הוא בן-אנוש שלא טועה לעולם! כשאחמדינג'אד חזר לטהרן מהעצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה, הוא סיפר לעמיתיו כי במהלך נאומו, האימאם הנסתר הציף אותו עם הילה של אור, וכי במשך 27 דקות נאומו, הנציגים באולם היו מרותקים כל-כך מהמילים שאללה דיבר מפיו, עד כי אף אחד לא מיצמץ אפילו פעם אחת. הוא מאמין שסוף העולם מתקרב במהירות, והדרך לזרז את ביאת המשיח היא לפתוח בג'יהאד עולמי, לעורר "התנגשות בין תרבויות - Clash of Civilizations" כדי להשמיד את ארצות הברית ואת ישראל. הוא סיפר לחסידיו כי המאהדי כבר חזר לארץ, אבל בחר לא לחשוף את עצמו עדיין. מה עוד, שהוא כבר נפגש איתו אישית וקיבל ממנו הוראות והנחיות שיכינו את אירן למלחמה אפוקליפטית כדי להשמיד את הציוויליזציה הנוצרית והיהודית כפי שאנו מכירים אותן היום.
המשימה: להחיות את האיסלאם הגוסס
עם עלייתו של חומייני לשלטון, המשטר האירני החל להתמקד בהכנות למלחמת קודש גלובאלית. הדעה הרווחת היא, שפיתוח הגרעין החל עם המנהיג הרוחני העליון חאמינאי, וזה לא נכון. יש עדויות לכך שעוד בתקופת שלטונו, חומייני הורה להתחיל בהתחמשות גרעינית. חומייני ראה בכך "שליחות אלוהית", הוא ראה את עצמו כ"הנביא מוחמד השני", שקיבל מאללה את המשימה להחיות את האיסלאם הגוסס.
המטרה: בניית פצצה גרעינית
ב-1983, ארבע שנים מאז חומייני חזר לאירן, הוקמה יחידה מיוחדת למחקר טכנולוגי גרעיני על-ידי משמרות המהפכה. מוחסין רזאי, שקיבל את הפיקוד הכללי על משמרות המהפכה ב-1981, גילה כי המשטר הקצה תקציב של 800 מיליון דולר עבור תוכנית פצצה גרעינית. בערך באותו זמן, מדען גרעין אירני שערק לאחר מכן למערב, סיפר שמפקד משמרות המהפכה אמר לו, שאירן צריכה "להתחמש בכל דבר שיביא לניצחון, ואנחנו צריכים שיהיו בידינו כל האמצעים הטכנולוגיים כדי שבבוא העת נוכל לבנות פצצה גרעינית".

מלחמת עולם 3? אין ספק...

טהרן נחושה לפתח ארסנל גרעיני והיא לא תהסס להשתמש בו אם וכאשר זה ייראה לה חשוב לקידום האסטרטגיה שלה לשלוט על כל העולם. המסר לנשיא אובמה הוא ברור: ההנהגה האירנית לא תנטוש אף פעם את השאיפות הגרעיניות שלה תמורת כל "גזר" שהמערב ייתן לה. אחמדינג'אד כבר עבר את נקודת האל-חזור. הוא נחוש למלא את ייעודו ההיסטורי. הוא רוצה שאירן תהיה מעצמת-על ומנהיגת העולם.
השאלה היא מה המערב מתכוון לעשות - לעצום עין ולדחות את העימות כאשר לאירן יהיה כבר נשק גרעיני, או לאזור עוז ולפעול עכשיו? לא למדו לקח ממה שקרה בשנות ה-30' של המאה הקודמת כשפנאטי אחר איים שהוא רוצה לשלוט על העולם והמעצמות דאז העדיפו לעצום עין ולפייס אותו? יש למישהו עוד ספק שאנחנו כבר נמצאים בתוך מלחמת עולם שלישית - כפי שהתבטא ראש המוסד הקודם, אפרים הלוי - עם אויב איסלמי פנאטי ונחוש שרוצה להחזיר אותנו לימי הביניים?

רוצה להתאסלם?

האמונה העמוקה שרק האיסלאם הוא זה שצריך לשלוט בעולם מקורה באיסלאם עצמו. עוד בתקופת הנביא מוחמד התפתחה מסורת לשלוח איגרת לשליטים ולדרוש מהם להתאסלם כדי להבטיח לעצמם ולבני עמם מקום בגן עדן, אחרת - אם ימשיכו לדבוק באמונתם - ישאו בתוצאה מול "חרב האיסלאם". ב-1987 חומייני שלח איגרת למנהיג בריה"מ דאז, מיכאיל גורבאצ'וב, והציע לו להתאסלם. שני עשורים מאוחר יותר, אחמדינג'אד שלח איגרת לנשיא בוש ולקנצלרית מרקל, וחזר על ההצעה להתאסלם. באיגרת שלו היה גם איום ממשי: המשטר באירן הוא אויב המערכת הבינלאומית והוא נחוש להחליש ולהשמיד אותו.
כל הממשלים בארה"ב ומנהיגי ממשלות באירופה, לא הצליחו או לא רצו להבין את המשטר החומייניסטי והתעלמו מההתלהמות המילולית של מנהיגיהם. המערב לא קורא נכון מה מתרחש במוחו של מאמין איסלמי פנאטי. כשחומייני שלח לגורבאצ'וב את האיגרת, פרשנים מערביים טענו בביטול ש"חומייני סנילי". לאחר שאחמדינג'אד שלח את האיגרת שלו, הפרשנים לעגו לו וטענו שזה "מוצר של נער-מתבגר-בן-50 שמתרברב וסובל מרגשי גדלות". זה נכון, אחמדינג'אד סובל מרגשי גדלות, אבל הוא לא "נער מתבגר", הוא מנהיג פנאטי של מדינה בת 70 מיליון תושבים, שנחוש להצטייד בנשק גרעיני ולכבוש את העולם. באחד מסיוריו בתוך המדינה בחודש אפריל 2008, אחמדינג'אד אמר: "כולם יודעים שהרפובליקה האיסלאמית היא המעצמה מספר אחת בעולם". הוא מאמין בזה.
השטן הקטן והשטן הגדול
המשפט "אנחנו במלחמה נגד ארה"ב" הפך למנטרה מאז תקופתו של חומייני ועד היום. זאת אבן היסוד במדיניות האירנית. ארה"ב היא ה"שטן הגדול" וישראל היא ה"שטן הקטן" שחייבים להשמיד. מה עשו כל הממשלים האמריקנים עד היום? חוץ מהטלת סנקציות שלא צלחו כי האירנים ידועים כגאונים בתחום ההברחות; הם לא עשו כלום. הממשל האמריקני נמצא בהכחשה טוטאלית בכל הקשור למניעים הדתיים-פנאטיים של מנהיגי אירן לשלוט בעולם.
הדעה הרווחת היא, שלא ייתכנו בריתות טקטיות בין השיעים לסונים בגלל העימות ההיסטורי המתמשך. ההנהגה האירנית השיעית הצליחה - מה שלא הצליחו לעשות משך מאות שנים - לאחד שורות עם הסונים הקיצוניים. זה לא דבר של מה בכך לאחר שפיכות דמים הדדית לאורך שנים רבות. יש עדויות להידוק הברית עוד משנות ה-90', בין אוסמה בן-לאדן ואל-קאעידה והנשיא הסודני הקיצוני לשעבר, חסן אל-טוראבי, שניהם סוניים - לבין משמרות המהפכה השיעיות. לפי העדויות, הקשרים התקיימו מזה עשור שנים, עוד מאז פיגועי ה-9/11. עימאד מורנייה, רב המחבלים של החיזבאללה שנרצח באבו-דאבי, ליווה את החוטפים בטיסותיהם בין אירן, לבנון וערב הסעודית. כוח העילית של משמרות המהפכה - כוח אל-קודס (על שמה של ירושלים) שהוקם לצורך "ייצוא המהפכה האיסלאמית", אימן את הלוחמים של אוסמה בן-לאדן במחנות אימונים בסודן.

תאריך:  13/04/2010   |   עודכן:  13/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה רוצה מחמוד אחמדינג'אד?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המערב לא יעזור עוז
אלישמע  |  13/04/10 19:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מדווח על שני אירועים בלתי קשורים בפרשת הולילנד    כל העיתונים מתמלאים סיפוק מפרשת קם-בלאו    ו"גלובס" מפקפק בתועלת שמביא ניר חפץ לראש ממשלת ישראל
שולמית קיסרי
ישראל פרי, הנודע ביצר האספנות הגדול שלו, מציג בגלריה בת"א פוסטרים מקוריים של סרטי קולנוע, מכוניות פאר, שוקולד ועוד
אלכס לוין
אם חלית במחלה ממארת בהיותך אקדמאי, לא תקבל מביטוח לאומי מימון להסבה מקצועית ע"מ שתתפקד כאדם נורמלי    פנייה לממשל
ד"ר צ'לו רוזנברג
כאשר עיתונאי אחד הסתבך, הפרשנים בתקשורת ממלאים את פיהם מים או מותחים עליו ביקורת    מעשה זה הוא רמייה של הציבור, שהרי פרשנים אלו בעצמם אינם חפים מפשע
חניאל פרבר
101 לתל אביב, גבורות לשכונת שפירא וכ-60 לשיכון הפועל המזרחי בקריית שלום    מפגש מרגש של יוצאי השיכון לדורותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il