X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת "עופרת יצוקה" הייתה מוטעית בעיקר משום שהרקע לה היה בעייתי עד כדי הגלשת ישראל למסלול המהיר לבידוד בינלאומי עוד כמה כאלו, ואנחנו עלולים להיות שם זו סכנה גדולה, וצריך לשאול האם אי-אפשר היה בלעדיה על פניו נראה שאפשר בהחלט!
▪  ▪  ▪
יש מענה טוב יותר לטרור [צילום: AP]

הידיעות על בהלת החמאס מהירי על ישראל הדגימו זאת היטב: הניתוח הלא-כל-כך כירורגי ("עופרת יצוקה") הצליח, אבל החולה (מדינת ישראל) כמעט "מת", מבחינת האסטרטגיה של היחסים הבינלאומיים - הוא התגרה באפשרות להיות מבודד בעולם ולחטוף סנקציות. לקיחת סיכון כזה מצד מדינה איננה בהכרח מוטעית, אבל יש לבחון היטב האם אכן הייתה זו הברירה היחידה שעמדה בפנינו: להסכין עם הטרור המתועב נגד שדרות, או לכתר את עזה ו"ליצוק עופרת" על מאות אזרחים וילדים עזתיים.
מחד גיסא, ככלי להפחתה משמעותית של הטרור הוכיחה את עצמה מלחמה מהסוג של "עופרת יצוקה" כמענה ברמת סבירות טובה. בכך הוכח שיש מענה טוב יותר לטרור, כשמנהלים את המערכה כמלחמה מבחוץ ולא ככובש בתוך השטח (אם כי השליטה במרחבים הימי והאווירי של עזה, מסייגת מעט את ההגדרה "לא כובש"). זו בהחלט נקודה שמחזקת את הטיעונים הביטחוניים בעד היערכות היקפית יותר, ופולשנית פחות, של צה"ל - גם בגדה. זה נכון גם בטרם הגענו להסכם סופי עם הפלסטינים - למשל במודל של נסיגה אזרחית בלבד מהגדה.
ועדיין, המלחמה הזו הייתה מוטעית בעיקר משום שהרקע לה היה בעייתי עד כדי הגלשת ישראל למסלול המהיר לבידוד בינלאומי. עוד כמה כאלו, ואנחנו עלולים להיות שם. זו סכנה גדולה, וצריך לשאול האם אי-אפשר היה בלעדיה. על פניו נראה שאפשר בהחלט! לו הייתה ישראל נמנעת ממדיניות השליטה על המרחב האווירי והימי של הרצועה (מהשנייה הראשונה להתנתקות, עוד בטרם עלה החמאס לשלטון), הייתה משיגה ביטחון רב יותר, ומאזן אימה טוב יותר. במצב כזה היה הרבה יותר טוב ברצועה, כלומר הרבה יותר מה להפסיד, ומערכה קצרה יותר ואכזרית פחות מ"עופרת יצוקה" הייתה מובילה, סביר להניח, לתוצאות דומות ואף טובות יותר מבחינת הפסקת ירי הקסאמים, לו בכלל היו הפלסטינים מסתכנים לירות אותם מלכתחילה.
בנוסף, מדיניות המצור הישראלי על הרצועה חיזקה מאוד את התמיכה בחמאס (איזו מדינה תסכים שישלטו על חופיה - שאלו בהתלהמות רודפי הכבוד הלאומי ברצועה, והצביעו לימין). יתכן שלולא המדיניות המקוממת הזאת, לא הייתה התנועה הקיצונית והאיומה הזו זוכה בבחירות ברצועה, ולא היינו מתפללים להחזרת גלעד שליט. ייתכן גם שבנותיו של רופא עזתי, איש מוסר משכמו ומעלה, כמו ילדים ונערים עזתים רבים אחרים, היו היום בחיים או שלמים בגופם ובנפשם. ואם, למרות הכל, בכל זאת היה החמאס עולה והמלחמה פורצת - הייתה ישראל בעמדה דיפלומטית נוחה הרבה יותר להוכחת צדקתה.
אבל בישראל, כמו בישראל, לא מפסיקים לאמץ את הכוחניות המטופשת ככלי אסטרטגי לאומי, וממיטים אסון על כולנו, ללא הצדקה ביטחונית אמיתית.

תאריך:  14/04/2010   |   עודכן:  14/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סנקציות בינלאומיות - הניתוח הצליח, החולה מת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יריב מוהר "ילד חמוד שלי"
י.ש  |  14/04/10 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי זיגרט, רו"ח סיגל שפיץ טולדנו
הגנה על מסמכים בעידן האינטרנט: בעבר היה מקובל לשמור על מסמכים מסווגים בכספות, אבל בעידן המחשוב של ימינו, כמעט כל המידע נמצא במחשבים
צבי מגן
אירועי התקופה האחרונה ברוסיה - מתקפת הטרור האיסלאמי מזה ומסרים בוטים לחמאס בדרישה להפסיק ירי רקטות על ישראל מזה - מצביעים על קיומה של דילמה רוסית, המשתקפת במדיניותה האמביוולנטית ביחס לטרור הבינלאומי
קובי לירז
בעת שמאשימים את ה"עקשנות" הישראלית כגורם לסכסוך, כדאי לשוב למקורותיו, ודווקא לקראת יום העצמאות להיזכר - זה לא התחיל ב-1948, ובוודאי לא ב-1967
צילה שיר-אל
כוכב מרקורי בנסיגה משמעו עליית בעיות מודחקות ופתרונן, וכן בעיות תקשורתיות    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
צאלה מיינרט
לעיתים מתקבל הרושם כי אם נחסוך לילדים מהחוויות אותן אנחנו עברנו, אולי הם יסבלו פחות    אין הכוונה לעורר סבל    הכוונה ליצור מעורבות, ליצור דיאלוג מתווך שנותן משמעות ומחזק נוכחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il