X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למי יקשיבו אנשי שמאל קיצוניים בזמן אמת - האם לאבו מאזן? לאיחוד האירופי? או שמא לנשיא ארה"ב? ואולי בכלל לצה"ל?!
▪  ▪  ▪
מפגינת גוש שלום אוחזת בדגל ישראל המוכתם בדם [צילום ארכיון: פלאש 90]
ימני - תנאי הכרחי למחבל יהודי, האומנם?
יואב לוי
אם מישהו מופתע מהסתערות השמאלנים בתקשורת על הימין בכללותו, לאחר תפיסתו של המחבל היהודי - או כהגדרתו של רזי ברקאי: שתנאי הכרחי למחבל יהודי, זה להיות שייך למחנה הימין - אז כנראה שהוא חי במקום אחר
לרשימה המלאה

חלפו הזמנים שבהם הביקורת, קשה ונוקבת ככל שתהיה, באה לידי ביטוי במחאות, בהפגנות, בסירוב לשרת בשטחים (ובכלל) ובמכתבי מחאה פומביים שהוגשו לרמטכ"ל על-ידי חיילים בסדיר או במילואים - פעילויות לגיטימיות וראויות במשטר דמוקרטי.
בשנים האחרונות, מספרם וכוחם של ארגונים שמובלים ומונהגים על-ידי ישראלים מהאקדמיה ובכלל - שמטרתם לפגוע במדינת ישראל, באזרחיה ובקציניה, באמצעות חרמות כלכליות, צווי מעצר בינלאומיים והשחרת פניה של המדינה - הולך וגדל לעיתים בזכות תמיכה כלכלית חסרת-תקדים (מימון שמגיע מאותן מדינות שידיהן מגואלות בדם של חפים מפשע), שמסווה, לעיתים, ניסיונות להתערבות גסה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל. לנתונים אלו אפשר לצרף את השתכללות הכלים התקשורתיים שמאפשרים נגישות לכל סרטון וידאו או מסמך למיליוני בני אדם בתוך דקות ספורות, שנותנים לאותם ארגונים כוח רב.
הפרשייה האחרונה, שעדיין נחקרת, כמו פרשיות קודמות, מוכיחה כי ישנם מספר לא מבוטל של שמאלנים הפועלים בין אם מטעם עצמם או מטעם ארגונים שמאלנים, ממומנים היטב, שמוכנים ללכת רחוק על-מנת לקדם את תפישת עולמם האידיאולוגית, גם במחיר של פגיעה באזרחי מדינת ישראל בצורה ישירה או בצורה עקיפה. לזכותם ייאמר שהם גם מוכנים לשלם על כך מחיר אישי - כמו פגיעה בחירותם.

בזמן אמת

למרות תפישת העולם האידיאולוגית המוצקה, לא ניתן המשקל הראוי בתקשורת (ולא רק ברמת הדיווח הלקוני) לקשר ההדוק בין תפישת העולם שמצדיקה מעשים אלו, זאת בניגוד גמור למקרים בהם היו מעורבים חיילים חובשי כיפות, שמוצגים מיד כימניים-דתיים-קיצוניים. ומיד עולה השאלה: למי יקשיבו החיילים בזמן אמת - לקול הרבי או לחוקי הצבא? אז אני שואל היום: למי יקשיבו שמאלנים קיצוניים בזמן אמת - לאבו מאזן, לאיחוד האירופי, לנשיא ארה"ב, לצה"ל?
גילוי נאות: אינני תומך בסרבנים או במשתמטים מכל סוג שהוא, מימין או משמאל. אני חושב שהדרך הנכונה לטפל בבעיה היא מציאת פתרון שיאפשר גיוס של אותם בני נוער לשירות לאומי (בתחומי תחבורה, רפואה וכולי). בכל מקרה, חייל בשירות סדיר/קבע חייב לציית לפקודה חוקית שניתנת לו על-ידי מפקדו.
העובדות הן שכבר מתקופת השלטון הבריטי ועד לימינו אנו, מרבית הפעילויות הלא-חוקיות של אנשי שמאל, גם אם נעשו תוך מחשבה שהם לטובת המדינה, גרמו נזק אדיר למדינת ישראל ולעיתים אף פגעו באופן ישיר או עקיף באזרחיה ובחייליה. לכן, לא ניתן לגזור גזירה שווה בין מי שמסרב לפנות ישובים יהודיים (חוקיים או לא), לבין מי שגונב ומוסר מידע מסווג לגורמים אזרחיים/עוינים.

חובת המדינה

חייבת להיות הבחנה ברורה, גם בדיווח העיתונאי, בין עבירת משמעת חמורה כמו סירוב פקודה, שיש לתת עליה את הדין, לבין מעשה פלילי כמו גניבה ומסירה של מידע מסווג.
על-פי ההבחנה הזאת, חובתה של המדינה, החפצה בחיים, להגן על עצמה מפני מי שמעשיו מוגדרים כ"סטייה חמורה מאחריות בסיסית שאזרח חב כלפי המדינה אליה הוא משתייך", והם עלולים לפגוע באופן ישיר או עקיף באזרחיה. ואם מחפשים דוגמה לעונש חמור (גם אם אנחנו באופן אישי לא אוהבים את זה), היא נמצאת בארה"ב וקוראים לה: פרשת פולארד.

תאריך:  15/04/2010   |   עודכן:  15/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי  בלאו  ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאלני - תנאי הכרחי לבוגד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
אלישמע  |  15/04/10 13:42
2
שמאלני בוגד
מקס פאואר  |  15/04/10 15:15
3
you are fascist ל"ת
benny  |  18/04/10 06:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אתגר תיירות חדש: במקום להצטרף לעוד טיול מאורגן, או לתייר במכונית שכורה, יש עכשיו הזדמנות להכיר אתר בלתי מוכר בדרך לא שגרתית
מנחם רהט
עיתון הארץ הפך לנושא דגלה של ההפקרות העיתונאית    שופרו של השמאל הקיצוני בז לערכים כמו בטחון המדינה ומעלה על נס בוגדנות מופקרת
מנחם רבוי
שתי טעויות קשות התקבלו החודש ב"צומת ספרים": הפצת הספרון "השמאל הלאומי" בשקל, והורדתו מהמדפים בעקבות פניית גורמי ימין    מחברי ה"מניפסט" ניצלו זאת היטב והפעילו ספין מתוזמר
יואב יצחק
אולמרט ושולה זקן יאלצו לבלות בקרוב בחדרי החקירות    גם יהושע פולק יאלץ להשיב לשאלות קשות    שיטת השוחד שהופעלה בפרויקט כרמיה, הופעלה קודם לכן בהולילנד
יניב אקרמן
בעמדם מאחורי מעשיהם של בלאו וקם מבזים עיתנאים בכירים את המקצוע שבו הם עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il