X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז שגורשו ממנו אדם וחווה הוא בלט בחסרונו, עד שבא חיים שטסל, מעצב גנים ומסעדן, ופתח את מסעדת "מקום בלב" בגן הקסום שלו ברעננה
▪  ▪  ▪
מסעדת "מקום בלב" [צילום: מקום בלב]

התשוקה העזה לחזור ביום מן הימים לגן העדן האבוד והמיתולוגי של אדם וחווה לא נתנה, במשך שנים, מנוח לחיים שטסל, מעצב-נוף וגינון מן המעלה הראשונה בארץ. לפני כעשור קרם, סוף-סוף, חלומו עור וגידים, כשהקים ברעננה, בגן אורגני קסום, בלב הפרדסים של פעם, את "מקום בלב" (רחוב פרדס משותף 5) - מסעדה למאכלי-גורמה כפריים.
ב"מקום בלב", המעוצבת בדמותו של יער מכושף, ניתן לחסות, בפינות אינטימיות, תחת חופה טבעית של גפן, לצד נחל מפכפך, או למצוא מסתור בפינה כפרית ולשטוף את העיניים בכחול המים. חללה הפנימי של המסעדה מקושט, בטוב-טעם, בכלים עתיקים והשולחנות המרווחים, המעוצבים בסגנון נושן, פזורים מסביב לאגם פסטורלי.
את פני הבאים למסעדה מקדמת מעשנת-ענק, לצידם של מים זורמים לאיטם, ולמשמע-קולן של קרפדות שמקרקרות בהם. באחת מפינות הגן מוצב דוכן פלאפל מאבן, נוסח ימים עברו, ובפינה אחרת מוצב דוכן-גזוז מקיוסק של פעם.

חגיגה אמיתית

מאז שפתח את המסעדה הפסטורלית שלו, שבוי מעצב הנוף והגינון בקסמה של הקולינריה, פרי-יצירתו להתפאר, ומהנה את אורחיו המרובים באירוח למופת ובבישול ביד אמן. התארחנו אצלו בערב יום העצמאות ובאווירה הקסומה שנכונה לנו, טעמנו את טעמה של מה שקרוי "מדורת השבט", צופים במטבח הטאבון העגלגל והמוסק בעצי-זית. במטבח המיוחד הזה נוהג שטסל לרקוח את הירקות שהוא מגדל במו ידיו בגן שלו: פארסה, פטרוזיליה, בזיליקום, חסה וברוקולי, שנקטפים טריים ועסיסיים מדי בוקר.
בארוחת החג שהוצעה לנו פתחנו בכבדי-עוף מוקפצים, עם בצלצלי-שאלוט וקסיס מתקתק, על מצע של ירקות מאודים. המנה הייתה גדושה ומעולה בטעמיה. בת הזוג נדלקה על 330 גרם של סטייק-אנטרקוט, ברוטב יין אדום, שנחת על מצע של מחית בטטות ומח-עצם - מנה שלא ביישה לדבריה, כהוא זה, את איכות הבשר של ארץ-הולדתה, ארגנטינה.
הקינוחים שהוגשו לנו היו חגיגה אמיתית: פאי-תותים עסיסי, שתחתיתו בצק פריך, עטוף בווניל ושוקולד לבן, ומנת פחזניות ממולאות בקרם-וניל. את כל הכבודה הנכבדה שבאה אל בני מעינו שטפנו בלימונענע מן הגן ובגזוז בטעם פטל של ימי קום המדינה. בטרם נאמר שלום, לגמנו אספרסו כפול ודומיננטי, שהציף ניחוחות שמיימיים.
בסופו של דבר נפרדנו מ-260 שקל (כולל תשר של 15 אחוז) על ארוחה לשניים עם שירות ושירותים מעולים, ובו במקום נדרנו נדר לחזור ל"מקום שבלב", שאותה זיכינו במלוא 10 הנקודות המגיעות לה, במהרה בימינו.

תאריך:  21/04/2010   |   עודכן:  21/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים שטסל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר יופי
סולטני הכריז שאירן תצטרף בקרוב למועדון המדינות הגרעיניות    השאלה היא: מהו האירוע שיאפשר למדינתו להצטרף למועדון?
צילה שיר-אל
השבוע: על מזל החודש - שור    וגם: תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
איתן קלינסקי
מערכת החינוך אינה מאפשרת קיום דיאלוג עם שלל ממצאים תלמודיים וארכיאולוגיים, שיאפשרו לתלמיד לעבור את שלב התהייה וההתלבטות ומתוכו לגבש דעה
הרב נפתלי רוטנברג
הפרשנים ידונו בימים הבאים בנזק שגרם ענן האפר לכלכלה העולמית    האם נהיה עדים לחשבון נפש מעמיק ביחסי אדם-טבע?
נרי אבנרי
"בפני מי אני צריך להתנצל", שאל רודף הבצע יעקב פרי    אני מציע לו שיילך לאחד מבתי העלמין הצבאיים, לבד, בשעה הכי "מתה". וככה, כשהוא מוקף מצבות, יגזור על עצמו שעה אחת של הרהורים    התשובה על השאלה המחוצפת שלו תכה בו...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il