X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירועי הבדלנות והגזענות האחרונים של המחנה החרדי הם חלק מאסטרטגיה כוללת, בלתי מנוסחת, של הפיכת מדינת ישראל לזרה
▪  ▪  ▪
מתבדלים מהמדינה המשרתת אותם [AP]

האסטרטגיה החרדית הישראלית - גם אם אינה כתובה ואין אדם בעולם היכול לדעת אם היא תורה שבעל-פה של רבני המגדר או של מנהיגיו הפוליטיים, או משהו שמתגבש לו מתוך ההתנהלות של הציבור והופך למפת הדרכים המחייבת את ראשי העדה - היא להפוך את מדינת ישראל למדינה זרה השייכת לה. האוקסימורון הזה איננו תופעה אנתרופולוגית או סוציולוגית. הוא תפישת עולם. הוא פילוסופיה. הוא אבסורד הגיוני בתכלית.
המדינה הישראלית הזרה אינה זרה ככל מדינות העולם בה יהודי חותר לגדר לו חלקת קיום אך נשאר חף מכל רצון ליטול חלק בשלטון. הוא אורח נוטה ללון ואינו חולם אפילו להיות מבעליה של האכסניה. להפך - הבעלות על המדינה זרה אפילו יותר מן המדינה עצמה. פה החתירה היא להיות בעלי האכסניה ובלבד שאפשר ללון בה כאורח. וזה עובד!
להלכה, האסטרטגיה הזאת היא סתירה מכל בחינה. מדינה לא יכולה על-פי השכל להיות גם זרה וגם שלך. על כן לא יימצא במגדר החרדי מי שיודה כי התביעה לכבד את זכותו של היהודי החרדי לחיות כלבבו במדינתו שלו כאזרח משלם מיסים מן המניין, היא בעצם לא ממין התביעות הפשוטות והמובנות לשוויון. התביעה להכיר ב"תורתו אומנותו", בעברית שאינה מתחפשת לפטור משירות צבאי, אינה תביעה להכרה באיזו זכות אוניברסאלית השמורה לכל אדם. היא אפשרית רק על-רקע הקביעה כי שירות צבאי הממשכן זמן (שלוש שנים), ויותר מזה, המסכן חיים, יכול להיות מוצדק רק אם מדינה היא חלק אינטגרלי מיישותך ועונה על מאווייך וציפיותיך, ויש בהתגייסות מרצון ומבחירה אישית לחטיבות התורה שלוש שנים של הגנה על המדינה בנשק הלימוד המקיים את היהודי בזהותו מאז היותו לעם. החזון איש יכול היה כך לבסס את תביעתו, אך היום אין להעלות על הדעת כי איש ישר-דרך בשיעור קומתו היה מגבה, אם בכלל, את הלגיטימיות של הפטור של עשרות אלפי צעירים במדינה הנאבקת על חייה. לכן, האסטרטגיה היא לראות במדינת ישראל מדינה זרה שאינה מחייבת איש, אלא אם כן הוא עצמו ואישית רוצה בכך ובוחר לסכן את חייו בעבורה. לא אומרים את זה כך. אומרים את זה על-ידי ה"שבב" החרדי שמתגרה במדינה ואינו עומד בשעת הצפירה. 'נותנים להם' ואומרים 'עשבים שוטים', אבל אוי למי שמבער את היבלית שפלשה כביכול לחלקת גידולי גן פרי ההילולים.
בה בשעה אין מניחים לרגע את המאבק על השלטון, לא במישור הלאומי ולא במישור המקומי. זאת מלחמה בה הקברניטים הם הרועים הרוחניים, ארזי הלבנון גדולי התורה, לא העסקנים המטפסים אל לשכות השרים כאזובי הקיר, ובקרב החרדים האשכנזים רק אל לשכות סגני השרים, מהן אין הם נקראים לקבוע בהצבעה מי יחיה ומי ימות בעבור מדינה שמלחמתה אינה מלחמתם, כי מבלי לומר את זאת במפורש - כל כמה שהיא קרובה ואפילו אהובה, היא זרה במהותה. זאת מלחמה על תקציבים, על הזכות לחנך במימון 'המדינה שלנו' איך להתקיים במדינה הזרה, על איוש עמדות שיפוטיות בשכר האוצר ועל הזכות לפסול מתוך עמדות אלה את גיורם של רבנים שבעבורם מדינת ישראל היא מדינת ראשית צמיחת גאולתנו. האוכלוסיה שאינה חרדית רואה בתופעות האלה - עימהן הפוליטיקה הישראלית רבת-החוליות וחסרת חוט השדרה מתפשרת - תופעות הנוגדות את המוסר.

בעין חרדית (שתומה)
[צילום: AP]

יש לפתע במערכת החינוך "מגמה חסידית" ולא חלילה אשכנזית, ו"מסלולים" ולא חס ושלום גידור הבנות הספרדיות, שקצת מהוריהן ידועים כצרכני טלוויזיה ואינטרנט ופלאפונים לא-כשרים, מאחורי קירות גבס

החרדים, באמונה, אינם רואים זאת כך. הם משוכנעים כי ההפך הוא נכון. בלתי מוסרי בעיניהם הוא מי ששולל מהם זכויות בסיסיות ומנסה לכפות עליהם הלכה שלא על-פי ההלכה, וחינוך על ליבה שאינה ליבה שלהם.
בלתי מוסרי בעיניהם הוא לקבוע במדינה שלהם כי אין הם רשאים לכפות על הכלל בנייה של חדרי חירום על-פי שיקולים רציונאליים, כי איך אפשר להצדיק כי קברניטי מדינה זרה יכפו על בעלי הבית של מדינה השייכת להם, ולו כשותפים שווי-זכויות, את סדרי הקדימויות המפוקפקים שלהם.
בלתי מוסרי הוא לקבוע כי הפרדה בין ילדות ונערות אשכנזיות לבין יוצאות משפחות מזרחיות מעיד על אפליה. רק מדינה זרה וצבועה יכולה כך לפרש את משמעות הדבקות במסורות הקיום העתיקות ולהפוך מה שהיה פעם מסירות נפש והקרבה עילאית מול הלחצים של תרבויות נכר לדבר המגונה ששמו גזענות. רק מדינה זרה אינה מבינה כי היא גלות ונשארת גלות אף על-פי שהיא גלות עליה נתבעת כחוק בעלות.
יש קריצה שאינה משכנעת בהגינותה בשימוש שפת המדינה הזרה כדי להפוך התנהלות שאינה יכולה להיות מקובלת לחלק מקובל של המצאי הישראלי. יש לפתע במערכת החינוך "מגמה חסידית" ולא חלילה אשכנזית, ו"מסלולים" ולא חס ושלום גידור הבנות הספרדיות, שקצת מהוריהן ידועים כצרכני טלוויזיה ואינטרנט ופלאפונים לא-כשרים, מאחורי קירות גבס. אבל מעבר לזילות הברורה הזאת, עומדת בכל רצינותה האסטרטגיה הבלתי מנוסחת של הפיכת מדינת ישראל לזרה. בלי זה כבר אי-אפשר להצדיק דבר.
אין מי שמבין את המהלך הזה טוב יותר מאשר רבבות-רבבות יהודים חרדים שמברכים יום-יום את השם על שנתן לנו בימינו מדינה יהודית בארץ ישראל, ואין מי שחרד מפני תוצאות האסטרטגיה הנמהרת יותר מן החרדים האלה עצמם. במדינה המשלימה למעשה עם הדה-לגיטימציה שלה עצמה, אי-אפשר לצפות שהחרדים האלה יגדלו מתוכם הנהגה רוחנית שתעצור את הסחף. הם נראים כחרדים בגלוי. אני אומר לכם כי הם חרדים במסתרים. הם יודעים, כי אם יקומו ויאבקו על הצירוף הכשר למהדרין של ישראל כמות שהיא עם יהדות התורה כפי שהם חיים אותה ומקיימים אותה, ישאירו אותם לבד, מוקעים על-ידי חבריהם לדרך, מופקרים על-ידי קברניטי הפוליטיקה כולם.

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הצבא היקר שלנו הפך ברבות השנים לגוף ענק, מסורבל ולא יעיל - צבא לא הגנה לישראל - שמטפח ומקיים תדמית המזויפת ברובה
רם ברמן
עד שהחל משפטי הייתי משוכנע כי מערכת המשפט טהורה, אך לא כך היא. הבנתי אז כי תפירת תיקים פליליים היא מעשה שבשגרה
אורי אבנרי
ההתנחלויות מתרחבות כל העת בקצב מזורז    בין מקימי ההתנחלויות יש גם גרעין של אידיאליסטים קנאים    אבל חלק ניכר ממקימי ההתנחלויות אינם אלא סוחרים ממולחים, שאין להם אלוהים, מלבד אלוהי הממון
יאיר דקל
מסביב אנשים בחליפות ורק אני וחברי בחולצות לבנות. לאחר הסתגלות הבנתי: אני פוגש תרבות אחרת    יאיר דקל מבקר באופרה
גורי גרוסמן
נשיא מצרים זכה שמלאכתו נעשית בידי אחרים - קרי בידי נשיא ארה"ב    השניים מתאחדים למען "ניקיון המזה"ת מנשק גרעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il