אבל יש עוד צ'ופר שמקורו בשטעטל היהודי, אצל המכובדים והבריונים כאחד. ה
כבוד. במקרה זה הייתי אומר - "הכבוד העצמי". באין טרובדור שישיר סרנדה ל"בָרונים השודדים" שלנו, כי גם הוא פועל בשירותם, נזכיר את רביעיית מועדון התיאטרון הנפלאה של פעם. היא השמיעה את השיר (על המלח היהודי הבריון)
"אצלנו יש כבוד עצמי", שמחברי המילים והלחן לא ידועים, אבל חיים חפר עִברֵת אותם בלשון המקאמות הצבעוניות שלו. ואלו הן המילים של הבית האחרון: "שלושה פצועים בליבֶרפול-שבעה נָכים באיסטנבול-בברֶמֶן יש תשעה בלי אוזן - במוזמביק - הכנסנו פליק - שם טָבָע כמעט כל הצי - כן זה אנו שהטבענו - אצלנו יש כבוד עצמי".
בדה-מרקר יש מדור בשם "הכל אישי". המפורסמים שלנו קוראים אותו דבר ראשון בבוקר, כמו שפעם, ואלי גם היום, רבים פותחים בקריאת מודעות האבל וצועקים לאישה: שפרה, את יודעת מי מת? הטייקונים שלנו ויחצניהם מדושני עונג רוצים לראות שהם חיים. בחלק הטקסטואלי של המדור (שתופס במקרה זה עמוד שלם) ונוגע למסיבה, מוזכרים 65 שמות של אוליגרכים, משרתיהם היחצנים, פוליטיקאים שקדים קידה עמוקה בפני הפריץ ועוד. בתמונות - המדור חסכוני יותר ומופיעים בו 28 תמונות של הוא והיא. יש יחצנים ופוליטיקאים שמופיעים באותו ערב בשתי מסיבות, כמו בדרנים בחגיגות יום העצמאות. ולא שכחנו את הבדרנים עצמם, ליצני החצר המודרניים.
במרכול הגדול הזה, ששמו דה-מרקר יש עוד goodies . יש "שוברים קופה" על פופקורן, נקניקיות מינגלינג דיגיטלי וועידת האינטרנט של דה-מרקר. יש גם "ציוצים" ובמרכזם תמונה של מלכות הדראג, שבשל ממדיהן חתכו קצת בשוליים, אחרת היו פורצות לתוך תמונה שכנה של איזה כינוס של "טרנסמרקטינג". זה העולם של מחר. העולם של אתמול - מת, זה של היום - גוסס.
אילו, למצער, המגזין היה מביא אקטואליה קצת אחרת, עם או בלי תמונות: אנשים אחרים בהוויה הכלכלית-חברתית שלנו, כמו אותה אם חד-הורית עם שלושת ילדיה, שגרה באוהל בשכונת התקווה, או קשיש קשה-יום, שאין מי שיסעד אותו, או אותם ילדים במצוקה שמבקשים לסגור את המועדון שלהם, אותו ניצול שואה בודד, שעולמו חשך עליו גם בארץ השמש. או אפילו קמצוץ של סיקור של העוני המשווע במחנה החרדי, בחסות הרבנים אלישיב ושטיינמן, שתורתם משפילה את כבוד האדם בכלל והאדם העובד בפרט. אז הייתי אומר שזה גם משקף, גם מאזן וגם מאתגר. אבל זה דה-מרקר. הוא לא גטו לעניים. הוא "ספוט" שמאיר את הארמונות של בֶּבֶרלי הילס שלנו.
אינני תוהה מה הסיבה למדור כזה בדה-מרקר. אין דבר בלי היגיון במגזין זה. והרציו הצרוף הוא שיווק, של המגזין עצמו,
שהוא בעצם חלק ממכלול תקשורתי גדול. לאותה קטגוריה שייך הצ'ופר שמקבלים האח"מים לאיזון הביקורת נגדם במדורים אחרים. הביקורת שם, ספק אם היא מורידה ממשקלם כהוא זה. הם חיים עם זה די טוב. גם אלה שמואשמים או שיש חשד נגדם, יש מסביבם טבעת של משמרות פרטוריאניים ופלגנות של עורכי דין שוחרי ממון, ויש גם שוחרי בצע, ששומרים עליהם. אבל השם והתמונות כאן, ללא ספק, מוסיפים להם לא רק נחת רוח, אלא גם פרסום.
אם אתה מפורסם - אתה קיים. אם אתה מפורסם מאוד - אתה קיים מאוד. איך לקרוא לזה? אתנן מבית דה-מרקר. זה לא יפה. אז לא נקרא לזה ככה. לי ולקוראים כמוני, שעושים את דה-מרקר פופולרי, זה לא נותן כלום. גם התמונה שלי לא מופיעה. זאת הכללה. הנה הוא נותן לי חומר לכתוב עליו. הוא מרגיז אותי, אך לא עד כדי כך שאפסיק לקרוא את המגזין. זאת חוכמתו, בין היתר. אבל למפורסמים הוא נותן הרבה. זה מפרש את השם אח"מים, שהם ראשי תיבות של
אנשים חשובים מאוד. והם אכן כאלה בעיקר כלפי מנהיגים משפיעים פוליטיים ואחרים בחיינו. ודה-מרקר נאמן לאמירה seeing is believing - אין כמראה עיניים. סימביוזה של הון וטון. משום כך, זה חלק מן השיטה שדה-מרקר - (ה
סָמָן בלעז), בעקיפין לפחות, שותף לה. לא פחות מאשר משווקי הדמויות של ההון. ההבדל הוא שבמקרה זה, מי שמשלם הוא הלקוח, הקורא כמוני. בדיוק כמו הערוצים המסחריים שבעבור הצפייה בהם אינך משלם - כאילו - כלום. אבל אתם משלמים ועוד איך: בעבור המוצר שהם מפרסמים. זה כלול במחיר לצרכן.
השם רשום מלפנים, המחיר מאחור.