X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזור הנמל ביפו מושך לאחרונה קהל מטיילים הנהנה מהנוף המקסים של ים וסירות, מריח הטיגון במסעדות, ובין לבין מוכן להביט גם באמנות פופולרית
▪  ▪  ▪
[צילום: מרגלית מולנר ]

יריד צבע טרי 3 התקיים בימים רביעי ה-5.5 עד שבת ה-8.5 במחסן 1 המחודש, בנמל יפו. זו השנה השלישית שהיריד מתקיים ובמסגרתו הציגו גם הגלריות המובילות לאמנות עכשיווית וגם גלריות צעירות, לצד עשרות אמנים עצמאיים שנבחרו על-ידי ועדת קבלה מקצועית, כדברי המפיקים. השנה הורחב גם תחום הווידאו ביריד.
אזור הנמל ביפו מושך לאחרונה קהל מטיילים הנהנה מהנוף המקסים של ים וסירות, מריח הטיגון במסעדות, ובין לבין מוכן להביט גם באמנות פופולרית. לאחר ההצלחה של תערוכת רוזנטליס בהנגר 2 (מול הבית של רוזנטליס שהפך לגלריה) ותצוגות נוספות, די ברורה הבחירה של האנגר 1 לתערוכת "צבע טרי", מה גם שהמרחב הגדול והפתוח מאפשר סוג זה של יריד. למרות זאת, המוצגים הרבים (מידי) השרו תחושה של צפיפות רבה, ללא יכולת להתרכז בנושא, באמן, בכיוון, דבר שפגם בחווית הביקור ביריד. הקלישה שלפעמים "פחות זה קצת יותר" תופסת במקרה זה.
בכתבתה "זהירות, צבע לא כל כך טרי" (הארץ, עכבר העיר, 07 במאי ) כותבת מבקרת האמנות של עיתון "הארץ ", סמדר שפי, כי "הבחירה ליריד נעשתה על-ידי ועדת קבלה המונה 13 חברים ובהם גלריסטים, אספנים, אמנים ואוצרים", אולם "יש לא מעט עבודות שלא נותר אלא להשתומם על הצגתן". וכן מציינת היא את "הרמה המביכה של חלק מהמציגים".
עם זאת, נהניתי מהעבודות שהוצגו על-ידי הגלריות בקומה השנייה, מה שמוכיח כי בכל זאת לגלריות יש קנה מידה קצת יותר מקצועי לבחירת המציגים שלהם.
גלריה רוזנפלד יצרה פרויקט מיוחד ליריד הזה עם אמירה חברתית תרבותית: מיצגים בצורות שונות של טלוויזיה (גם מהימים ההם) שהמסך שלהם הוא הדימויים התרבותיים שלנו, כמו כדורגל, סלבריטאים, זמרים, ביניהם דווקא זה של זהר ארגוב.
הגלריה של חוה גל און הציגה עבודות שלה עצמה: פורמט של חמישה חלקים על מוטיב מפת ישראל והציפורים, ובמרכז, המלכה - הדוכיפת. בנוסף, היא מארחת אמנים שונים, כמו גיל ומוטי, היוצרים במשותף. לדברי נציגת הגלריה, הטרנד החדש בעולם הוא של זוג אמנים העובדים במשותף על אותה יצירה, דבר הסותר אומנם את השאיפה הקמאית של האמן להוכיח את עצמו ולמצוא את דרכו האישית, אבל מי מתווכח עם טרנדים...
גלריה עינגא מציגה, בין היתר, עבודה אחת של גיא אביטל, "יער אורבני", אבסטרקט צבעוני מחומרים שונים, וזו מספיקה כדי להעריך את האמן הצעיר (37) בוגר בצלאל, שבקרוב יציג בתערוכת יחיד בגלריה זו.
גלריה ארליך מציגה אחת מעבודותיה הטובות והמעניינות של יהודית רביב "מדעי הטבע" (אקריליק על מזונית) המצטיינת בקומפוזיציה, צבע ורעיון בו משחקים איתני הטבע. גם עבודתה של גילה בן-ישראל "אבקני הצבעים" (אקריליק על בד) מעניינת בתפיסתה, בקומפוזיציה ובצבעוניות.
כרמלה וייס (גלריה P8) מסקרנת בעבודות אקריליק ושמן על בד המשלבות דמיון ומציאות, דמויות אנוש ויצורים דמיוניים בתוך סבך עצים.
לסיכום, הרעיון השיווקי והאמנותי ראויים להערכה אבל ניתן להתעלות מעל השיקולים המסחריים לטובת השיקולים האמנותיים, ובעיקר, למען קהל המבקרים.

תאריך:  09/05/2010   |   עודכן:  09/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבע טרי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צבע טרי 3
גילה בן ישראל  |  10/05/10 07:55
2
כרמלה וייס גלריה p8
כרמלה וייס  |  11/05/10 09:12
3
יריד מסחרי
דניאלה ג'יימס  |  11/05/10 19:46
 
- דניאלה מודה יש מוצגים לא ראויי
מבקר בתערוכה  |  13/05/10 16:07
4
תודה
יהודית רביב  |  16/05/10 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
התערוכה, המוצגת חינם לכל המבקרים, מעניקה לכל המשפחות הבאות - גם לאלו שאינן מורגלות בביקור בגלריות או מוזיאונים - חוויה חושית מענגת
ד"ר אברהם בן-עזרא
מתי יאפשר בית המשפט שמיעת מומחי הצדדים לדיון אף על-פי שהמומחה מטעם בית המשפט מונה בהסכמת הצדדים לדיון?
אלכס נחומסון
מדוע תוקפים את ריצ'רד גולדסטון ללא רחם? מה הוא לא עשה בסדר?    הייתכן כי הסיבה נעוצה באימרה "לשקר אין רגליים"?
אולק נצר
זכותנו על הארץ נתפסה, בתפיסה הציונית, כזכות להקים כאן בית לאומי, בהתאם לערכי הצדק והמוסר של ימינו, מבלי לפגוע בזכויות התושבים הלא-יהודים
איתן קלינסקי
אחרי שחוו התושבים את הרס הכפר ב-1948, הם עומדים היום בפני מציאות שמבחינה משפטית לא מכירה בקיומם    על אדמת הישוב החדש שהם בנו ב-1948 החליטה ממשלת ישראל לבנות את ההיאחזות "גבעת יעל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il