X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור המשבר הכלכלי, חברות השכרה צמצמו רכישות רכבים, מה שהוביל למצוקת מכוניות שכורות גם השנה מלאי המכוניות צפוי להיות מוגבל Avis ממליצה להקדים ולהזמין רכב שכור כבר כעת
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

לקראת עונת הנסיעות ולאור לקחי קיץ 2009 - כדאי להזמין כבר עכשיו רכב שכור בחו"ל.
בשנה שעברה, לאור המשבר הכלכלי, חברות השכרה צמצמו רכישות - מה שהוביל למצוקת מכוניות שכורות. מי שלא הזמין מראש מצא עצמו ללא רכב. גם השנה מלאי המכוניות צפוי להיות מוגבל, שכן במדינות רבות חידושי המלאי היו מתונים.
לכן, חברת Avis ממליצה להקדים ולהזמין רכב שכור כבר כעת בכדי להבטיח זמינות רכב, ומעמידה לרשות לקוחותיה מגוון דרכים לעשות זאת: אתר אינטרנט, מוקד טלפוני ובאמצעות סוכני הנסיעות.
המלצות וטיפים לשוכר רכב בחו"ל:
מתי להזמין? מומלץ לבצע את ההזמנה והתשלום עבור הרכב בארץ, לפני היציאה לחו"ל. בדרך כלל, עלות השכרת רכב בחו"ל יקרה בעשרות אחוזים, ותשלום לפני היציאה מהארץ חוסך את עלויות ההמרה של ממטבע זר למטבע ישראלי. בנוסף, הזמנה מראש חוסכת עוגמת נפש במקרה של אי זמינות כלי רכב בסניף ההשכרה בחו"ל (וזה עלול לקרות, בעיקר בעונות הנסיעות החמות).
מומלץ לבצע את ההזמנה מספר חודשים מראש. בעונת הנסיעות, קיץ וחגים, קיים מחסור תמידי בכלי רכב במדינות רבות באירופה וצפון אמריקה, ומי שלא ביצע הזמנה מראש עלול למצוא עצמו ללא רכב.
השכרת רכב על בסיס שבועי - מומלץ לשכור רכב על בסיס שבועי, שכירות זו זולה משכירות על בסיס יומי. בחברות השכרה רבות עלות השכירות השבועית שווה או זולה לעלות שכירות בת חמישה ימים. אז שווה לבדוק.
מומלץ לשכור רכב בחברה גדולה ומוכרת בעלת פריסה רחבה של סניפים, לצורך גמישות מבחינת מקום קבלת הרכב ומקום החזרתו, וכן למקרים בהם נדרש סיוע של החברה. במהלך חופשה בחו"ל, לא נרצה שתקלה כלשהי תעיב על ההנאה ותקלקל את החופשה. לכן כדאי לקחת את הרכב מחברה גדולה עם פריסת סניפים נרחבת. עבור חסכון של דולר או שניים, חבל לקחת את הסיכון שאולי תתרחש, חס וחלילה, תקלה ותמצא את עצמך ללא גב של חברה אמינה.
להצטייד בשובר ומספר הזמנה בתחנת איסוף הרכב - יש להגיע לתחנת האיסוף כשבידיכם מספר ההזמנה והשובר שקיבלתם בארץ. הדבר יחסוך חיפושים אחר פרטי ההזמנה שלכם במחשב הסניף.
פרטים שכדאי להצטייד איתם מראש לפני שכירת הרכב - חשוב לבדוק מהן הדרישות במדינה/מדינות בהן תטיילו: גיל הנוהגים ברכב, סוג הרשיון התקף - יש לבדוק אם במדינה אליה אתם נוסעים תקף רשיון הנהיגה הישראלי. אנו ממליצים כי בכל אופן תצאו לחו"ל עם רישיון נהיגה בינלאומי, אותו יש להחזיק בצמוד לרשיון הישראלי. מה שבטוח - בטוח.
מיסים וביטוחים - חשוב לברר מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה תאונה או גניבה, דמי החזר במקרה שהרכב מוחזר ביעד אחר מזה שבו נלקח ועוד. בנוסף, מומלץ לברר מראש, בעת ההזמנה בארץ, האם ניתן לרכוש תוכנית המכילה ביטול של תשלום ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה או גניבה. תשלום השתתפות עצמית שכזו עלול להגיע למאות יורו/דולרים, תשלום שעלול לגרום למיצוי מסגרת האשראי בכרטיס האשראי שלכם, ולקלקול חוויית החופשה. ביטול תשלום זה מראש חוסך את עוגמת הנפש. יש לשים לב שמדובר בביטול ההשתתפות העצמית ולא "החזר" (החזר - קודם משלמים ואח"כ רודפים אחר הזיכוי, בעוד ש"ביטול" משמעו אי תשלום כלל).
חובה לצאת עם כרטיס אשראי בינלאומי תקף למדינת היעד. בלעדיו לא ימסרו לכם את הרכב, גם אם שילמתם את כל עלויות ההשכרה מראש. כרטיס אשראי זה נועד לכיסוי הוצאות שאינן מכוסות במסגרת התשלום על הרכב השכור: תשלום על כבישי אגרה, דוחות חניה/משטרה וכו'.
מכשיר ניווט - כיום, אין כבר צורך להצטייד במפות מסורבלות - יש GPS. ניתן להזמין מראש מכשיר ניווט במדינות רבות באירופה ובארה"ב, או אפילו לצאת עם מכשיר הניווט הפרטי שלכם עם מפות מעודכנות של מדינת היעד. הסתייעות במכשיר ה-GPS תחסוך זמן, טרחה ותהפוך את חוויית החופשה למהנה הרבה יותר.
שימו לב כי בחלק מקבוצות הרכב, במיוחד בכלי הרכב היוקרתיים, מכשירי ניווט מגיעים כחלק בלתי נפרד מהרכב.
ילדים - לנוסעים עם הילדים לטיול רצוי לבדוק מראש עד איזה גיל חייבים הילדים לשבת בכסא בטיחות במדינה בה מבקרים; במידת הצורך יש להזמין מראש כסא או בוסטר. כמו-כן מומלץ להיערך עם דיסקים לשמיעה במהלך הנסיעה.
איסוף והחזרת הרכב - מומלץ לוודא מראש את המיקום המדויק ושעות הפעילות הן של הסניף בו לוקחים את הרכב והן של הסניף בו מחזירים את הרכב. במידה ויש שינויים בהזמנה לאחר שבוצעה, יש לעדכן את חברת ההשכרה על-מנת שתוכל להיערך בהתאם.
רצוי לבדוק אם יש לחברת ההשכרה סניף שפעיל 24 שעות ביממה ולהצטייד במספר הטלפון של סניף זה למקרי חירום.
מומלץ שלא לאחר בהחזרת הרכב - איחור של חצי שעה ומעלה יגרור חיוב של יום נוסף, כך שכדאי לקחת מקדם ביטחון ואף להקדים במספר דקות. כמו-כן מומלץ להחזיר את הרכב בשעות הפעילות של הסניף.
גודל תא המטען - הישראלים אוהבים לצאת לחו"ל עם כבודה רבה, אך לשכור מכוניות קטנות על-מנת לחסוך בעלויות השכרת הרכב. כדאי לבדוק מראש את סוג הרכב שהוזמן וגודל המטען על-מנת שלא להיתקל בבעיה של חוסר מקום. למשפחה בת 4-5 נפשות מומלץ להזמין רכב משפחתי כדוגמת רנו סניק או אופל זאפירה. מחיר ההשכרה היומי של רכב כזה הוא אופטימלי יחסית לגודל הרכב ומקום האחסון שיש בו.
מצב הרכב בעת קבלתו - מומלץ לבדוק את הרכב עם קבלתו ולוודא שכל הפגמים יצוינו בטופס ההשכרה כדי שלא תחויבו בעת ההחזרה בנזקים שלא אתם גרמתם.
החזרת הרכב - בזמן החזרת הרכב וסגירת חשבון יש לוודא כי יש אישור שהרכב הוחזר באותו המצב שבו נלקח. בנוסף יש לוודא שיש בידיכם את כל מסמכי הרכב כולל ספר הרכב וכן את ציוד החירום הדרוש למקרה של תקר או תקלה אחרת. כמו-כן יש לוודא באיזה דלק יש לתדלק ברכב. רצוי להחזיר את הרכב עם מכל דלק מלא. מכל לא מלא יגרור חיוב בתעריף גבוה ממחיר תדלוק בתחנת דלק.
במקרה של תאונה או גניבה של הרכב יש לדווח לחברת ההשכרה ולמשטרה המקומית באופן מיידי. במקרה של תאונה, יש למלא דוח נזק ולציין את כל הפרטים של צד ג'. מומלץ לשמור העתקים של כל הטפסים עבור הביטוח ולצלם את הנזק שנגרם לרכב לצורך תיעוד.

לפרטים ולבירורים בטלפון: 2722* או באתר האינטרנט www.avis.co.il.
תאריך:  12/05/2010   |   עודכן:  12/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רן רהב / Ran Rahav
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להזמין רכב לקיץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מומלץ
גולן111  |  14/05/10 14:47
2
דגם נוסף
רום123  |  15/05/10 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
65 שנים אחרי מפלת הצבא הנאצי יוצא היטלר כמנצח: מטרת חייו העיקרית, כפי שנבעה מצוואתו, אכן קרובה להשגה
כרמית גיא
לכרמית גיא נמאס להתנצל בפני התחקירנים שמצלצלים ביום ירושלים על כך שהיא עדיין לא עזבה את העיר
עו"ד ענבר שנהב
מזונות אישה ומזונות ילדים הם תחומים נפרדים, אבל לעיתים מככבת בהם בעיה דומה    דמי המזונות אינם מספיקים    מה אפשר לעשות?
עו"ד אברהם פכטר
"מעצר מנהלי" הוא כלי לגיטימי ב"דמוקרטיה מתגוננת"    המעצר פועל לפי חוק המדינה ומבוקר על-ידי בית המשפט
מנוחה דהן
אלה שמספידים אותנו וחושבים שאנו אפיזודה חולפת להם נאמר: לאט לכם, דו-הקיום חי ונושם בירושלים כל יום וכל רגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il