X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצורך ביצירת אמנת ימין ברורה הוא דחוף אמנה שכזו דורשת התאגדות מחודשת של אנשי ימין, שכרגע נראים כאילו כפאם שד
▪  ▪  ▪
לא דרך חתחתים אלא דרך ישרה ועמידה [צילום: הדמיה]

הגיעה העת לומר בריש גלי: "די" לרפיסות תנועות הימין בישראל. מסביבנו ניתן לראות כיצד מתרחב גל השמאל ברחבי ארצנו ללא מענה ראוי מצד הימין. אני רואה ביראת כבוד את התנועה של אלדד יניב צומחת בקצב מכובד לכל הדעות ברחבי ארצנו ומגייסת צעירים חדורי מוטיבציה לשנות. מה שמצער אותי, שאם הם יצליחו ללא איזון מצד ימין, ייווצר ואקום שלטוני וכשבטבע יש ואקום - הכאוס לוקח פיקוד. התארגנות השמאל, על-אף שהיא יכולה לקומם את אנשי הימין, יש עימה צדק כי אין פתרון ימני לסטאטוס קוו. לא בכדי אמר קיסינג'ר ש"לישראל אין מדיניות חוץ, אלא רק מדיניות פנים".
במשך 43 שנים, מאז מלחמת ששת הימים, ישראל נגררת שוב ושוב להחלטות בינלאומיות להסכם: החלטה 242, תוכנית רוג'רס, תוכנית רייגן, ועידת מדריד, הסכמי אוסלו, קמפ דייויד 2000. הימין בישראל לא מצמיח אידיאולוגיה ומדיניות חדשה. אדרבה, הוא משאיר לקיצוניים ביותר להתוות את הדרך המדינית בהצעות הזויות ממדינת כל אזרחיה ועד לאזרוח תושבי הגדה. אנשי ימין יכולים להתקומם על העלאת רעיונות ההינתקות, ברם שום הצעה קונקרטית וקוהרנטית לא מנותבת לציבור ולשאר העולם שלו אנו אמורים לשמש כאור לגויים.
פתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני הינו עניין של נסיבות, זמן ומקום. כך ניסיון לפתרון כפוי של חלוקת הארץ גרידא ללא הסכם ומדיניות ברורה, משמעותו שאנו מוותרים על הזכות שלנו על ארץ ישראל ומשאירים פתח לדרישות נוספות. דרושה דרך ועכשיו! לא ניתן יותר להביט מן הצד על הממשלה הימנית ששוב מיישמת אידיאולוגיה של השמאל. היא הנותנת. ממשלת הימין אינה מנסה ליצור מסד של צעירים שיאחד דתיים וחילוניים מהימין המאמינים בזכות של ישראל להתקיים בשטחי הגנה ובשטחי מולדת היסטורית. אין זה אומר שאין צורך להקדיש מחשבה מה עושים עם הפלשתינים הרואים עצמם כקולקטיב נבדל ושואפים להגדרה עצמית. השקפות השמאל ה"לאומיות", האנטי-ציוניות והצדקניות מהוות אבן נגף למדיניות שפויה ורציונאלית מול שכנינו/אויבינו.
שתי נקודות להבהרה:
1.
אינני סבור שיש הבדל מהותי אידיאולוגי בין המפלגות הגדולות בישראל - ליכוד, עבודה, קדימה, ישראל ביתנו - למרות שהן רוצות להראות שיש הבדל מהותי.
2. אין לי בעיה עם רוב הדברים שכתב אלדד יניב במניפסט, לאו-דווקא מסכים אבל מוכן לקבל - אך המחלוקת המרכזית שלי עימו היא ביחס למתנחלים והצורך בהינתקות, זאת למרות שבפועל הוא מקבל שרוב ההתנחלויות יישארו בידי ישראל.
לדאבוני, השיח שהוא יוצר גורם לשנאה שאני לא מוכן לקבל. זאת הבנתי לאחר שיחות עם פעילי שמאל לאומי, שמצקצוק שפתיהם עולה משטמה חריפה נגד מתנחלים ש"אשמים בכל תחלואי החברה". על כן, יש צורך בכינון ימין עם דרך! עם מדיניות ברורה, פרגמאטית, בעלת חזון מפורט. תנועה שרוצה לקדם צעירים להשפיע ללא קשר להיותם דתיים או חילוניים, אלא כמאמינים ביהדות, במסורת, בהיסטוריה.
הבעיה היום היא שהימין נח על זרי הדפנה של השלטון ולא דואג לשמר את הקיים, ואם אנסה להגדיר במילותיה של ההיסטוריונית ברברה טוכמן: הימין נכנס למצב של אטימות מוחין ועקשנות עיוורת. יש צורך חיוני לגבש חבורה ראשונית של צעירים, אנשי אקדמיה ואנשי ציבור, כדי לנסח אמנה מסודרת המגדירה קבל עם ועדה מה הפירוש של להיות ימני במדינת ישראל. שוב ראוי לציין שעם חלק לא מבוטל מדבריו של יניב אני מסכים, הבעיה שלי היא עם שיח הוויתורים וההסתה נגד ציבור המתנחלים. הטבע מצריך איזון, כי אם תקום תנועת שמאל סוחפת ללא צד ימין חזק, המערכת הפוליטית לא תוכל להכיל את כולם ועידן הקיצוניות יגיע.
לאחר הדכדוך המתמשך בימין, ראוי שייווצר מסמך מכונן שיעורר עניין בימין לכדי עשייה פוליטית ולהתוויה, לאחר שנים, מדיניות ברורה מה עושים עם מדינת היהודים. לא עוד חוסר החלטיות, לא עוד גמגום, לא עוד התרסות, אלא הגנה בלתי מתפשרת על הזכות, והתבוננות למציאות בעיניים והתמודדות עימה. בספר "כל כתבי" כתב אחד העם: "ארץ כי תחרב, יקומו לה זרובבל, עזרא ונחמיה והעם אחריהם וישובו ויבנוה שנית, אך העם כי יחרב מי יקום לו, מאין יבוא עזרו?". אחד העם השכיל להבין את החשיבות בלכידות של עם הרוצה ארץ.
הגיעה השעה שהימין יתאגד תחת כנפי מפלגה אחת גדולה וחזקה. לעניות דעתי, כדאי שהשמאל יעשה אותו הדבר, ויתווה דרך מדינית לבעיות הקשות בהן אנו דנים כיום. "התנצחויות הלכאורה" בין היהודים, הימין והשמאל, רק יעודדו ומעודדות את הפלשתינים לשבת על המדוכה ולראות כיצד אנו קורעים את אדמתנו ועצמנו ללא עזרתם. תנועת "השמאל הלאומי" מסרבת להבין תהליכים היסטוריים, ואף שכחה כיצד התחילה ההתיישבות היהודית בגדה, ממי נכבש השטח ושיש לנו הצדקה להיות שם. התעלמות מאירועים מכוננים בסכסוך ארוך הימים בו אנו מצויים מסוכנת מאוד להמשך חיינו בצור מחצבתנו.
אומנם לא צריך לזלזל בבעייתיות שיש עם הפלשתינים כעם זר בקרבנו, ואנו שולטים בו שליטה צבאית ולמעשה לא יכולים להכיל אותם בתוכנו. חשוב לתת מענה אחת ולתמיד כיצד יש להתמודד עם הפלשתינים ולא רק איך אנו רואים את חיינו היום, אלא גם בעוד 5, 10, 20 שנה מהיום. טור זה שם לו למטרה לנסות להשפיע ולקדם תנועה צעירה וחזקה שתהיה למסד שיצמח לטפחות באגף הימין הרדום, ליצירת אמנת "ימין עם דרך". דרוש פתרון ישראלי ברור לסכסוך הישראלי ערבי, יוזמה ישראלית מסודרת תוכל להוריד מהלחץ על ישראל, תוכל להראות את אחדותנו מול אויבינו ואפשר יהיה להוכיח כי איננו סרבני שלום, כפי שמנסים להציג בעולם ה"נאור" בו אנו חיים.
ראוי לציין ששורות אלו מטרתן לעורר את הימין משינת הדוב בה הוא נמצא, אך אין לפסול אף קבוצה שרוצה לקדם שינוי במדינה. להפך, אני רואה שיתוף פעולה בין ימין לשמאל מכיוון שבבסיס, רוב רובנו חולקים דעות דומות על עתידנו. יתרה מכך, לכולנו מכנה משותף - אנחנו יהודים וישראלים ונגור כאן ביחד. צריך חזון מאחד ולא מבדל. מותר לא להסכים, אך חשוב להכיל את כל שכבות האוכלוסיה על דעותיהן ולא להדירן. נרצה או לא נרצה - אין לנו ארץ אחרת.

תאריך:  13/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש: ימין עם דרך
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אתה איש ה"שמאל הלאומי" שמתחזה
חחחחח איזה שחקן  |  13/05/10 17:27
2
ימין ושמאל רק חול,דרוש בלבית
אליהו חיים  |  13/05/10 17:45
3
הצעה אחרת לפתרון הסכסוך
אמיר ש  |  13/05/10 18:05
4
בישראל לא קיימת מפלגת ימין ל"ת
כוולם שמאלנים  |  13/05/10 18:24
5
לא צריך להמציא דרך. ראו מה אמר
דויד בן גוריון  |  13/05/10 22:30
6
אני כרגע שמאל לאומי
שאול מרכז  |  15/05/10 13:34
 
- יפה
מראה מקום  |  15/05/10 19:18
7
אין לנו ארץ אחרת - נכון!!!
מראה מקום  |  15/05/10 19:49
8
כמה עובדות יסוד
חנן בן שלום  |  16/05/10 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
חכם השמאל הנערץ חושף את הימצאותו בעיצומו של תהליך מטמורפוזה. ערפילי השלום ההזוי שלו מתחילים להתפוגג
צבי מגן
נראה שהסורים נכונים להפקיד בידי רוסיה את הובלת הערוץ הסורי במסגרת תהליך השלום, תוך החלפתה של טורקיה בתפקיד זה    הרוסים מצידם, חשים בשלים לנטילת תפקיד משמעותי מבעבר, כשחקן עצמאי בזירה הבינ"ל ונראה שהם שוקלים בחיוב להופיע כחלופה לטורקיה בתפקיד המתווך
נרי אבנרי
מכל העיתונאים בישראל, ברנע הוא האחרון שמותר לו לעשות מניפולציה זדונית. האחרון! לא רק משום שעיני סטודנטים לתקשורת נשואות אליו, אלא משום שחטא בעבר בפגיעה מיותרת במשפחה שכולה
אלכסנדר אטרמן
סיכויי השלום באזור גבוהים כעת מאי-פעם    סוף-סוף, לצד האינטרסים הלאומיים עומדים אינטרסים אישיים של נתניהו, ואין ביניהם שום ניגוד
אמיר כרמי
הרשתות החברתיות מהוות כר פעולה נרחב ונוח לכותבי נוזקות, ספאמרים וגם לגנבי זהויות    הפעם: התגוננות מפני גניבת זהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il