X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התורה אומנם ניתנה לנו, אבל אנו מעולם לא קיבלנו אותה. לכן נקרא חג השבועות חג מתן תורה, ולא חג קבלת תורה
▪  ▪  ▪
עדת השומרונים בהר גריזים במעמד לרגל חג מתן תורה - שבועות [צילום: פלאש 90]

לקראת שבועות, חג מתן תורה, שיתרחש בליל שלישי, אנו אמורים לחזור למצב בו היינו עם מתן תורה, והפעם, סוף-סוף, לקבל את התורה. כי הרי כבר אמרו חכמינו, שהתורה אומנם ניתנה לנו, אבל אנו מעולם לא קיבלנו אותה. לכן נקרא חג השבועות חג מתן תורה, ולא חג קבלת התורה.
בהקשר לכך, אני חייבת להביא כאן את דברי רבי שמעון, על משמעות התורה. הדברים לקוחים מספר הזוהר [בהעלותך, נח'-סד'], והם צריכים להיות חקוקים על לבו של כל אדם:
  • "רבי שמעון אמר, או לאותו אדם שאומר, כי התורה באה לספר סיפורים בפשטות, ודברי הדיוט של עשו ולבן וכדומה. כי אם כן, אפילו בזמן הזה אנו יכולים לעשות תורה מדברי הדיוט, ועוד יותר יפים מהם, ואם התורה באה להראות דברי העולם, אפילו שליטי העולם יש ביניהם דברים מעולים יותר. אם כן, נלך אחריהם ונעשה מהם תורה, באותו האופן. אלא שכל דברי התורה, הם דברים עליונים, וסודות עליונים.
    בוא וראה, עולם התחתון ועולם העליון במשקל אחד נשקלו. ישראל למטה כנגד מלאכים עליונים למעלה. מלאכים עליונים כתוב בהם "עושה מלאכיו רוחות" [תהלים קד' ד']. ובשעה שיורדים למטה מתלבשים בלבוש של עולם הזה, ואם לא היו מתלבשים בלבוש כעין עולם הזה, לא היו יכולים לעמוד בעולם הזה, והעולם לא סבל אותם. ואם במלאכים כך, התורה שבראה את המלאכים ואת כל העולמות, והם מתקיימים בשבילה, על אחת כמה וכמה, כיוון שירדה לעולם הזה, אם לא הייתה מתלבשת באלו הלבושים שבעולם הזה, שהם הסיפורים ודברי הדיוט, לא היה יכול העולם לסבול.
    ועל כן סיפור הזה שבתורה הוא לבושה של התורה, מי שחושב שאותו הלבוש הוא תורה ממש ואין בו דבר אחר, תיפח רוחו, ולא יהי לו חלק בעולם הבא. משום זה, אמר דוד, "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך" [תהלים קיט], דהיינו להביט מה שמתחת לבושה של התורה.
    בוא וראה, יש לבוש הנראה לכל, ואלו הטפשים, כשרואים אדם לבוש יפה, שנראה להם הדור בלבושו, אין מסתכלים יותר, ודנים אותו על-פי לבושו ההדור. וחושבים את הלבוש כגוף האדם. וחושבים גוף האדם כמו נשמתו.
    כעין זה היא התורה. יש לה גוף, והיא מצוות התורה הנקראות גופי תורה. גוף הזה מתלבש בסיפורים על עולם הזה. הטיפשים שבעולם אינם מסתכלים אלא בלבוש ההוא, שהוא סיפור התורה ואינם יודעים יותר, ואינם מסתכלים במה שיש מתחת ללבוש ההוא. אלו שיודעים יותר, אינם מסתכלים בלבוש, אלא בגוף שהוא תחת הלבוש ההוא. החכמים, עבדי המלך העליון, אותם שעמדו בהר סיני, אינם מסתכלים אלא בנשמה שבתורה, שהיא עיקר הכל, תורה ממש. ולעתיד לבוא, עתידים להסתכל בנשמה של הנשמה של התורה.
    בוא וראה, אף כך הוא למעלה, שיש לבוש, גוף, נשמה, ונשמה לנשמה. השמים וצבאם, אלו הם לבוש. וכנסת ישראל, שהיא המלכות, היא גוף, המקבל הנשמה, שהיא תפארת ישראל. דהיינו זעיר אנפין. על כן המלכות היא גוף לנשמה. כי זעיר אנפין מתלבש בה כמו נשמה בגוף. הנשמה שאמרנו שזו תפארת ישראל, היא התורה ממש, דהיינו נשמת התורה הנ"ל בדיבור הסמוך, שבה מסתכלים החכמים. ונשמה לנשמה, זה הוא עתיקא קדישא. שבו יסתכלו לעתיד לבוא כנ"ל בסמוך. הכל אחוז זה בזה, שעתיקא קדישא מתלבש בזעיר אנפין, וזעיר אנפין מתלבש במלכות, ומלכות בעולמות בריאה יצירה עשיה וכל צבאם.
    או לאלו הרשעים האומרים שהתורה אינה יותר מסיפור בלבד, והם מסתכלים בלבוש ולא יותר, אשרי הם הצדיקים המסתכלים בתורה כראוי, יין אינו יושב אלא בכד, כך התורה אינה יושבת אלא בלבוש זה. ועל כן לא צריכים להסתכל אלא במה שיש תחת הלבוש. ועל כן כל אלו הדברים וכל אלו הסיפורים הם לבושים".
מי ייתן ודברים עמוקים וקדושים אלה ייחקקו בלבו של כל מי שתהיה לו הזכות לקרוא אותם, והוא ינצור אותם בלבו כאש קדושה, הבוערת בוערת על המזבח, ואינה כבה.

תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון קמחי
הסכנות האורבות לנו כיהודים, כישראלים כאומה, הינן כאין וכאפס לעומת הסכנה הטמונה באובדן הידע, הכמיהה לידע והרצון לדעת
עקיבא ביגמן
מה שחסר בהקפאה של נתניהו הוא הבהרה חד-משמעית כי בסיומה תנקוט ישראל צעדים חד-צדדיים משמעותיים שיש בהם לשנות את המצב בשטח לטובת האינטרסים שלה    הבהרה בדבר צעדים שכאלו יכולה להוביל למצב בו הזמן יפעל לרעתו של אבו-מאזן, דבר שיאפשר דינמיקה של פשרות והסכמה
ד"ר אברהם בן-עזרא
לעתים ליקוי שעלות תיקונו זעומה, גורם נזק רב לדיירים. זאת ועוד, הקבלן שבוחר לנקוט בשיטות תיקון זולות, כאלו שלא גורמות לביטול הליקוי, מגדיל את עוגמת הנפש ויוצר הצדקה לדיירים לסרב לקבל את הדירה. כך יכול לקרות בנושא ליקויי איטום, וכך קרה כפי שיפורט להלן
מור דואני
בשנים האחרונות קיימת התעוררות כנגד אכילת מוצרי חלב, מסיבה רפואית, ההקשר של חלב ומוצריו לאלרגיות ורגישויות שונות או מסיבות אקולוגיות ומובן שחלק משיקולי הבחירה הוא הימנעות ממוצרי חלב בשל בחירה במזון אורגני, טבעונות וסיבות נוספות, רציונליות יותר או פחות
אברהם שרון
ענת קם מבקשת להתיר לה לצאת למשך שעתיים מביתה, שבו היא נתונה במעצר-בית. זו בקשה סבירה ולגיטימית מבחינתה    האם עלינו, כחברה, אשר במעשה ההדלפה שלה עלולה לסכן חיי אדם בה, להיענות לבקשתה?
רשימות נוספות
בחזרה לטבע  /  איריס בר-טל
כנסיות, סמטאות וחומוס משובח  /  סתיו שפיר
טקס הענקת עיטור "יקיר ירושלים" ל-12 זוכים  /  שירה ליפשיץ
תורת ישראל והמדבר  /  מוטי גולן
ירושלים - בירתנו לעד!  /  מיכל מנין
יום ירושלים שלי  /  זאב בן-יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il