X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיפשתי מכולת בתחום מושב פיקוד העורף התברר שברדיוס של חמישה קילומטר כבר אין אף מכולת, רק סופרמרקטים של דנקנר שמתי פעמיי אל קצה הרדיוס
▪  ▪  ▪
האם לא היה עדיף להעלות את שכר המינימום [צילום: AP]

באחד מימי התשובה הנוראים האחרונים כמהה נפשי לקנות אוכל דווקא במכולת. הוריתי לראש המטה שלי לפרוש בפניי מפת 1:50,000 מטכ"לית, ובסיוע הרל"שית שלי חיפשתי מכולת בתחום מושב פיקוד העורף. התברר שברדיוס של חמישה קילומטר כבר אין אף מכולת, רק סופרמרקטים של דנקנר. הוריתי לקמב"ץ לקנות לי פרדה, ואחרי שהסדירניקים של הלשכה הנחיתוני על האוכף, שמתי פעמיי אל קצה הרדיוס.
שולה, זה היה שמה של אותה מכולתניקית באה-בימים. אותה שולה שב"תמול שלשום" שם משפחתה הוא עסקנוביץ'. מהשכלתי החובקת בתולדות הציונות אני יודע שאותם עסקנוביצ'ים היו פרנסים מוערכים לא רק בזמנו של עגנון, אלא אף להיסטוריה הם נכנסו כמוערכים. אפילו ספר לימודי האזרחות של הנכד שלי שר להם תהילה. החנוונית שולה עטפה לי את חריץ הגבינה בדף שנשאר לה מ"דבר", והושיטה את ידה בדרישה לקבל ממני עשרים ואחד שקלים.
"עשרים ואחד על שום מה?", מחיתי, "איך המאזניים הכלבוטקיות שלך הגיעו למחיר כל-כך גבוה?"
"על שום החוק החדש שחוקקתי, חוק הסידן!", צהלה לי הח"כית המצטיינת, "על-פי החוק הזה, מחירו של חריץ גבינה מתוצרת כחול-לבן יוצמד לשכר המינימום. כלומר, עבור כל שעת עבודה תוכל קופאית לרכוש לעצמה מנת סידן!".
לנוכח תשובה כה מגוחכת, מה יכולתי לעשות חוץ מאשר לנסות להסתלבט עליה. שאלתי אותה באיזו תנוחה תאכלנה הקופאיות חריץ בכל שעה עגולה.
לתדהמתי השיבה לי גב' עסקנוביץ' ברצינות גמורה: "לגבי התנוחה, הייתי חייבת להתפשר עם ידידי נשיא התאחדות הערסים. הצעת הפתיחה שלי הייתה שהן תאכלנה בישיבה, על הכיסא המוגבה, אפשר גם תוך כדי הקלדה. אבל נוחי טען שלא נוח לו להיות נוכח במצב שבו קופאית אינה נחה כאשר היא מנחנחת, סליחה, מנשנשת. ובכלל, המילה ישיבה מזכירה לו את החרדים הפרזיטים. אז סגרנו על תנוחת כריעה".
אחרי הסבר כה משכנע נותרה לי רק קושיה אחת: "תגידי לי, שולה מסטולה, במקום להעלות את מחיר הגבינה - האם לא היה עדיף להעלות את שכר המינימום?"
בנקודה זאת אצטט את תשובתה, בלי אף שמץ של הסתלבטות, כי היא פשוט נכונה: "אם נעלה את שכר המינימום אז אוטומטית חוק ההיצע והביקוש - שאין מצב שאקבל עליו קרדיט - יעלה את מחירי מוצרי היסוד. שלא לדבר על כך שמדד יוקר המחייה של הלשכה הירושלמית-הזאת לסטטיסטיקה, אין בו כמעט דבר מלבד מוצרי היסוד המנדטוריים, גבינה ולחם וזיתים (טלפון נייד ומחשב זה אצלם בסעיף מותרות, אחרת תרשם אינפלציה). אז מה עשינו? איפה ה'אם תרצו אין זו אגדה'? ציונות זה לעשות!".
בקיצור, אחרי הדיון הכלכלי המעמיק הזה, אמרתי לה שמההִתְעוותוּיוֹת של הפרדה נפל לי האסימון שאיתו התכוונתי לשלם לה. וגם נגזר לי הקוּפּוֹן. עכשיו תשמעו טוב-טוב לְמה השולה הזאת מסוגלת: במו קולהּ הרגשי-המכיל היא ענתה לי שלא נורא, שהעיקר שיש לי כוונות טובות, ורק שבינתיים, עד שאדוג את האסימונים ואדביק את הקופונים, הפרדה תישאר אצלה! השערתם בנפשכם לאילו שיעורי תחמנות מסוגלים להגיע הסוציאל-דמוקלֶסים האלה?!
אז מה, אדוני יושב-ראש כינוס הרצליה ורייכמנים נכבדים, מה יכולתי לעשות לנוכח איום קיומי שכזה, חוץ מאשר להביט בלבן של הדגל שלה ולתקוע לה כך: "אם את רוצה שהפרדה תישאר אצלך, אז עופי מהמפלגה, סליחה, מהמכולת הזאת, הרי בכל מקרה כבר נתתי את האופציות שלה לנוחי, חינם אין לו כסף אמיתי. סעי עם הפרדה לשלום, המפתחות בפנים, ותמסרי לבוחרי המפלגה, אפילו לכורעות שלך, שהמפתחות להתנעת הפרדה, הם בִמְקום כרטיסי שנה-טובה תקניים. יש לי כוונות טובות, אלא שהאס-אם-אסים שייעדתי להם טבעו בחבית של הסורים הדפוקים".

תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שיר המכולת" בגירסת שר הביטחון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נוחי הבעלים של כל דבר במדינה
נתנאלה  |  16/05/10 15:59
2
את הנוסח המקורי של רשימתי זאת
יצחק שפי  |  17/05/10 13:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
"ציונים לא מתנחלים" כך הכריזו אנשי השמאל הלאומי. ואני שואל: כל היהודים האלה שהתנחלו בארץ לא היו ציונים?
דודו אלהרר
איש שכזה חסר בתוכנית "מועצת החכמים"    הוא צריך להוות מעין הורס חגיגות שיטתי ומפריך השקפות רהוט
תמי פולק
גילה אלמגור מוציאה ספר חדש, חמישי במספר, בו היא מספרת על השנים שעברו והאנשים שפגשה בדרך. בגיל שבעים, עם שני נכדים קטנים, תפקיד ראשי בהצגה מצליחה, לו"ז מפוצץ וגעגועים בלתי פוסקים להוריה, היא לא מתכוונת לסכם, אך בהחלט מתגעגעת
שלומית פריאל
מאבק העובדים הסוציאליים על הסכמי השכר יוצא לדרך
אורי אבנרי
יש בארץ מאות אלפי בוחרים שהערכים השמאליים הבסיסיים טבועים בלבם - שלום, צדק, שוויון, דמוקרטיה, זכויות-אדם לכל, פמיניזם, הגנה על הסביבה, הפרדת הדת מהמדינה. היכן הם? מי מייצג אותם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il