|
תאריך:
|
20/05/2010
|
|
|
עודכן:
|
20/05/2010
|
טוב ונעים שבת אחים גם יחד |
|
1 |
|
|
עולם בסוף המזמור? גם נביאים מאוחרים אחרים אומרים "וחיי עולם נטע בתוכנו". אבל כיצד זה יתכן, אם עקב החטא הקדמון קללנו האל ב"אל עפר תשוב" ו"בזיעת אפך תוכל לחם"?
אכן, מדובר כאן על "אחים" ומייד בהקשר זה מוזכר "המשוח בשמן" -דהיינו דמות משיחית. אין זו תמונה מיידית של עם ישראל בארצו באותה תקופה, שרווה כיבושים זרים ועושק בציון, כפי שדיברו על כך ישעיהו וירמיהו ושאר הנביאים.
אין להתעלם מכך שזו תמונה של מציאות מיוחלת, עתידית ולא הווית, כאשר בחסר המשיח תהיה אחוות אחים וברכת חיי עולם ותמונה של חלקת אלוהים עלי אדמות, שיש בה רק חסד שמיימי.
לצערנו, היהדות הפרושית והיהודית הרבנית בעקבותיה לא הירחיבו בנושא, של חיי עולם וחסד עלי אדמות.
מי שהבינה לאשורו את החזון האלוהי כאן היתה היהדות הנצרתית של ישוע מנצרת ושליחיו, שראו כאן שחרור מהחטא הקדמון באהבתו של האל את בני האדם כולם, ובחסדו, ששלח את ישוע המשיח (משוח, בדומה לדמות אהרון, המשוח הראשון) לגאול אותנו מעונש המוות ולתת לנו את הברכה של חיי עולם.
קלינסקי, כמשורר הוקסמת מהתמונה החזותית והריגשית שנותן המזמור הזה, אך אינך מצוייד בכלים להבין את פשרו, ואתה מותיר גם אחרי פרושך כמורה לתנ"ך ישראלי בשיר אניגמות (חידות) לא מוסברות, שהרי לא קיבלת את הבשורה. הקתולים בכל מיסה שלהם קוראים תהילים, זה אחד מכתבי הקודש הבסיסיים והאהובים ביותר, באמונה הנוצרית-הקתולית העתיקה, כשהאפיפיור הראשון, הוא שמעון כיפא, פטרוס הקדוש, הוסמך על ידי ישוע עצמו, ומאז נימשכת המסורת השליחית (האפוסטלית) בכנסייה זה 2000 שנה.
מיכאל שרון |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
2 |
|
|
חזרת שוב על מה שכתוב בשיר בנוסח: טוב שאחים יושבים יחד; הנה שופכים שמן על הראש, והשמן יורד על הבגדים... בלי להבין כלל מה אתה רואה לפניך, את הדבר הפשוט שמדובר באקט של משיחה - שממנה באה המילה משיח ה'. גם ביוונית המילה חריסטוס (משיח) שממנה נגזרת המילה Christ (ישוע המשיח) כולל את הפועל "למשוח". לבסוף עברת לעניין העלייה לרגל שכלל אין לה רמז במזמור, ומשם דיברת על שפע כלכלי ונחת, וכמה טוב שכל בני האדם אחים, בלי שאין לכך צל ורמז במזמור.
והחשוב מכל, מהפואנטה העיקרית, הדבר העיקרי במזמור - "ברכת חיי עולם" המופיע בסופו, ושאליו מתכנס כל המזמור, הכתוב ברצף זורם (קרא שוב ושים לב) לזה כלל לא התייחסת.
חבל. שכן אין אנו זקוקים שמפרש מזמור יחזור שוב על מילות המזמור, בלי להבין מה בכלל לפניו.
מיכאל שרון |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
והנה עוד פירוש:
כִּי שָׁם צִוָּה יהוה אֶת-הַבְּרָכָה
חַיִּים עַד-עוֹלָם
לא מדובר בתופעת אלמוות אלא בברכה של השם לעם ישראל לחיות עד עולם בציון. זה לא נוח לקומוניסט ולנוצרי לראות את הפירוש הכל כך ברור אבל זה הענין. הציוני הראשון היה אלוהים.
לגבי החלק הראשון:
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד
הִנֵּה מַה-טּוֹב וַּמה-נָּעִים
שֶׁבֶת אַחִים גַּם-יַחַד.
כְּשֶׁמֶן הַטּוֹב עַל הָראש
יוֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרוֹן
שֶׁיּוֹרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו.
השמן אנלוגי לתחושת ה"מה-נעים". היום מקובלים טיפולי הזלפת שמן חמים כתרפיה. בעידן ההוא, שמן היה מקובל כטיפול רפואי/קוסמטי. לא משיח ולא בטיח.
אין פלא שהכנסיה שאנסה טקסטים, עסקה גם באינוס וכפיית דתה על עמים רבים ולבסוף גמרה באינוס ילדים, האויב הכי גדול של הכנסיה עפ"י הוותיקן.
ולגבי הקומוניסט קלינסקי, אתה לא אחי אבל אם אתה רואה בחמאס אחיך, אתה מוזמן להצטרף אליהם.
למה שלא תנסה לפחות לכמה חודשים? מה מפחיד אותך? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליק א. |
|
|
|
|
|
ממעט הרשימות של איתן שקראתי לא מצאתי תמיכה בחמאס.
מצאתי תמיכה נלהבת לכינון שתי מדינות לשני העמים ישראל ופלשתין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודית וינברג |
|
|
|
|
|
לאליק: אתה השמטת פרטים חשובים
1. לדבריך, עצם המשיחה בשמן מסמלת עונג ונחת. אך זה כך באופן כללי, לגבי כולם. ואם זה כללי, למה מוזכר אדם ספציפי, מייסד הכהונה הקדושה, למה ננקב שמו של אהרון? למה מוזכר אהרון? מה, כי מספרים לך כאן שרצו לגרום עינוג חושים מסעיר לאהרון בעל הזקן, לאהרון הגדול?... בוודאי שלא. אהרון מייסד הכהונה הקדושה מוזכר, כי הוא היה משוח. מעין גואל. גם דוד נימשח בשמן, גם הוא היה משוח. ועל ישוע מסופר שהיה המשוח, המשיח מבית דוד, כפי שחזו הנביאים.
עדיין לא השתכנעת, אז טוב, נמשיך, נמשיך ישר מהסוף:
2. עַל-הַרְרֵי צִיּוֹן
כִּי שָׁם צִוָּה יהוה אֶת-הַבְּרָכָה
חַיִּים עַד-עוֹלָם.
לדבריך, הברכה היא חיי עולם בציון כעם. אבל שים לב כי ציון לא מוזכרת כלל כמקום בו ישכנו חיי העולם האלה.. אלא מוזכרת בעניין אחר לגמרי לגמרי: ציון מוזכרת כמקום בו ניתנה הברכה, הא ותו לא. לא כמקום בו תחול הברכה. בציון תנתן הברכה, ברכת חיי עולם, לכל בני האדם. בציון חל הארוע שבנקודה מסויימת בהיסטוריה, האל באהבתו את בני האדם, שלח את ישוע לטהר את בני האדם מהחטא הקדמון, להושיע אותם ולתת להם חיי עולם.
3. ובעניין חיי העולם: למה נאמר "וחיי עולם נטע בתוכנו" (שמות טו' יז'): "נטע בתוכנו" ולא "נתן לנו". בתוכנו - זה שומט את האפשרות שמדובר בקולקטיב מסויים. מדובר בפרטים מקרבנו, פרטים בתוכנו ולא מדובר בכולנו. זה כבר לא הקולקטיב היהודי כולו, אלא מתייחסים כאן לכך שלפרט יש אפשרות לחיי עולם, כי זה נטוע בתוכנו, חיי העולם הללו.
4. כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיּוֹרֵד עַל-הַרְרֵי צִיּוֹן
למה דווקא טל, שהם מים? האם הטל מזכיר נחת ושפע כלכלי, כפי שאומר קלינסקי? לא ולא. הוא מעורר אסוסיאצייה אחרת לגמרי: הטל משיב נפש בשרב. מים חיים. כשאתה צמא עד מוות בשרב הנורא, הטל מחייה נפשות, אתה ממש נולד מחדש. הטל מסמל טוהר, ובוודאי לא שפע חומרי ולא נחת בחיים האלה..
ובכן, זו בדיוק הטבילה במים, הלידה מחדש בטוהר של ישוע. הלידה במים וברוח, בטוהר וברוח הקודש, ככתוב בבשורה.
הטקסט העתיק הזה מדהים, מדבר אלינו דברים מופלאים ממרחק אלפי שנים, ואין כלל כאן כלל אילוץ פסוקים, זה זורם באופן אורגני, חי, מחייה נפשות, ומדבר ישר אל הנשמה. את זה חש קלינסקי, וחש כל אחד הקורא זאת, אך אין להם את המילים המתאימות לתאר מה כאן. לישוע היו המילים הנכונות, הוא דיבר אלינו, בני האדם בגובה העיניים, בפשטות, לא בשגב.
ראה זאת: "אותה שעה ניגשו התלמידים אל ישוע ושאלו: מי הוא הגדול במלכות שמים?
ישוע קרא אליו ילד והעמידו ביניהם ואמר: אמן אני אומר לכם, אם לא תשובו ותהיו כילדים לא תכנסו למלכות שמים. לכן מי שישפיל את עצמו להיות כילד הזה, הוא הגדול במלכות השמים. כל המקבל ילד כזה בשמי, אותי הוא מקבל" (מתי, יז' יח').
ועכשו אני שואל אותך בעקבות זאת: זאת פדופילייה? הכנסיה הקדושה היא פדופילית, דווקא היא, בים הזוהמה והפריצות והשטניות והרשע והוללות החושים והזנות הרוחנית שסביבנו? דווקא היא? הכנסיה, כשישוע העלה דווקא את הילד על נס כטהור מכולם, את תום הילד כמודל המרכזי לנוצרי, דווקא היא שונאת ומתעללת בילדים? כמה עשרות, אולי כמה מאות מקרים לאורך שנים רבות, , בקרב מליארד וחצי קתולים, נוצלו על ידי אויבי האלוהים, לערער את האמונה בטוהר ובבשורה, הדבר שנותן תקווה למליארדים לחיים בצלם, חיים ראויים, תקווה לישועה רוחנית וממשית, בחסד המשיח.
האפיפיור גינה בכל לשון של גינוי, בחריפות הגדולה ביותר את הפדופילייה, וקרא לה "האויב מבפנים". וכי איזו דת אח |
כשהאפיפיור בכה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
5 |
|
|
מצא חן בעיני השילוב של "שבת אחים גם יחד" בתהילים עם שירת המקהלה של הסימפוניה התשיעית של בטהובן, והכי חשוב שזו תהיה שבת אחים לא של כובש ונכבש . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודית וינברג |
|
|
6 |
|
|
אם דוד הוא איש כיבוש לדעתך, לא התחלת להבין את התנך
קשה להאמין כמה תלמידים מורה כמוך יכול לקלקל עם לימוד לא נכון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה לאי הבנת תנך |
|
|
7 |
|
|
למה המשוח נימשך בשמן דווקא? אכן נכונה גם האינטואיצייה של אליק, וגם תחושתו של קלינסקי, שהשמן נעים, מרפא. משמעות זאת של השמן מופיעה כבר במגילת גילגמש הכנענית העתיקה, אודות הגיבור שיצא לחפש את מעין מי החיים הניצחיים, מצא לבסוף, אך בדרכו חזרה בסירה בנהר, נשמט הכד מיידו, ואפשרות החיים הניצחיים אובדת. האלים מנחמים אותו באמירה: לא לבני האדם החיים הניצחיים. לכן, משח בשרך בשמן, וראה חיים עם אשה אשר אהבת, כי זו נחלת האדם עלי אדמות. פסוק זה ממגילת גילגמש מצוטט בקוהלת: משך בשרך בשמן וראה חיים עם אשה אשר אהבת, כי זה כל האדם.
זו הגרסה הפגנית, של "ההנה ממתנת האלים, מכל שנתנו לך האלים בחיים הללו, כי לא לך החיים הניצחיים וראה אושר בחלקך עלי אדמות".
משהו מהתחושה הזאת מופיע גם במזמור שלפנינו, אלא שכאן כבר הדבר הוא בעקבות התגלויות האלוהים לבני האדם, שמבשר להם כי החיים הניצחיים כן ניתנו לבני האדם. זאת בחסד האל, בברכת האל המיוחדת.
אכן שמתם לב , שבתאור של השמן הגולש על אהרון, מראשו לזקנו, יש משהו נעים אמנם לחושים:
כְּשֶׁמֶן הַטּוֹב עַל הָראש
יוֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרוֹן
שֶׁיּוֹרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו
אך מה פשר ולמה לציין במזמור הקצר הזה: שֶׁיּוֹרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו? מוקנית כאן התחושה המיידית של משהו שבנוי לפי מידות אנוש, עולם המתאים למה שאנו צריכים וזקוקים לו, בניגוד לעולם הרע בו האדם מתחבט וסובל - עולמו של החטא הקדמון, בו האדם תחת עונש וקללה מתמידים.
עולם לפי מידת אנוש שכמוהו כְּשֶׁמֶן הַטּוֹב עַל הָראש
שֶׁיּוֹרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו.
זוהי משמעות החסד האלוהי, משמעותו המיידית והלא מאולצת או מתפלפלת: חסד אלוהי משמע - האל משנה את המצב למידתנו, עוזר לנו, זו מתנת האל.
כך, משיחת המלך בשמן - משמעותה שהמלך מקבל חסד אלוהי, המלך הוא בחסד האל.
אכן ישוע מדגיש שהאל מקבל אותנו כמו שאנחנו, האל דואג לנו, האל מתאים את העולם למידת אנוש באהתו אותנו ובחסדו. ואין זה, עולם בו אנו צריכים להתחבט ולהטלטל. עולמו של האל, אומר ישוע בדרשת ההר, תפור בדיוק על פי מידתנו:
"הביטו אל עופות השמים; אינם זורעים ואינם קוצרים, אף אינם אוספים אל אסמים, ואביכם שבשמים מכלכל אותם. והלוא אתם חשובים יותר מהם. ומי מכם בדאגתו יכול להוסיף טפח אחד על שנות חייו? ולמה אתם דואגים ללבוש? התבוננו אל שושני השדה וראו איך הם גדלים. אינם עמלים ואינם טווים. אומר אני לכם שגם שלמה בכל הדרו לא היה לבוש כאחד מהם. ואם ככה מלביש אלוהים את חציר השדה אשר היום ישנו ומחר יושלח לתוך התנור, על אחת כמה וכמה אתכם, קטני אמונה. לכן אל תדאגו לאמור: מה נאכל? מה נשתה? ומה נלבש? הן את כל אלה מבקשים הגויים, והרי אביכם שבשמים יודע שצריכים אתם לכל אלה. אתם בקשו תחילה את מלכותו ואת צדקתו, וכל אלה יוספו לכם. לכן אל תדאגו ליום מחר, כי המחר ידאג לעצמו. די לו ליום צרתו" (מתי ו 26-34).
זהו חסד האל, היות העולם ניתן למידתנו בלי שניתחבט בו, כמוהו כשמן הטוב
כְּשֶׁמֶן הַטּוֹב עַל הָראש
יוֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרוֹן
שֶׁיּוֹרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו
אהרון ניזכר כאן, בטקסט המרוכז הזה, להראות שמדובר במשיחה של חסד האל למשוח, ולא בסתם עינוג חושים. זהו רובד של התגלות האל, המושם על הרובד הפגאני העתיק. בפגניזם היו יסודות אנושיים נכונים, אך התגלות האל בהיסטוריה היבהירה את מקומם ומשמעותם במסגרת הסכמה הכללית של החסד האלוהי באהבתו לבני האדם, והתפתחות התממשותו בהיסטוריה.
והשליח פאולוס, הוא שאול התרסי, תלמידו המ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
עייפת את הקוראים,במריחה הטרחנית והרדודה ,המלאת שמן חנופה חלקלקה,אכן מצא מין את מינו, איסטרה בלאגינא קיש קיש קריה. משום שאין לך כל מושג בדרש והסוד של התורה, כל דבריך הינם הבלותות צרופות,כולל מה שאינך יודע אודות "אותו האיש"מיהו ומהו באמת. ולסיום גילגמש זו מיתולוגיה אכדית עתיקה,ולא כנענית. עשו תשובה וחיזרו לכור מצבתכם. |
|
כתובת IP: |
109.160.176.155 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
לטקסט עצמו, מלה במלה ודבר לא מלבד מה שיש לפניך. הדרש, יש בו תכונות תרומיות, הוא מעורר השראה, בוודאי, אך זו הפלגה וסיפורי סיפורים ופילפולים, שכלל אינם צמודים לטקסט, אלא מוסיפים דברים שונים כהנה וכהנה, בדיוק כמו שעושה כאן קלינסקי.
לכל היותר תוכל לטעון שמחברי הדרש כתבו את הדברים הנוספים הללו, שאין להם כל בסיס ישיר בכתוב, כתבו זאת לא מדימיונם הפורה, אלא בהשראה אלוקית, מה שאין לאמר על קלינסקי.
אשר לחזרה בתשובה, את היהדות אני מכיר היטב, לא הרבה פחות מהשליח פאולוס, הוא שאול התרסי, תלמידו המחונן של רבן גמליאל שקיבל את ישוע בעקבות התגלותו לו, ולא הרבה פחות משהיכירו אותה גדולי הרוח היהודים, כולם יהודים טובים, ולא סלובקים, לא צרפתים, לא אוקראינים אנטישמים ואפילו לא איסלנדים, אותם יהודים חכמים שייסדו את הנצרות.
הנצרות היא התקדמות ענקית של הרוח, מכילה ביקורת מבוססת, ולעיתים, כשאין לסתור משהו, עוברים ליצירת טאבו שלילי סביב הדבר הזה, מנסים לעורר תחושות מאוס ובחילה ודימויים שליליים סביבו, כמו "אותו איש" "ימח שמו וזכרו" (ישו) ועוד דימויים רבים כאלה, שהבעיה היחידה בהם, שאין להם דבר עם הנצרות והחוויה הנוצרית, שהיא יפה ונותנת חיים לנפש.
אני הרי יהודי. הנצרות נוצרה על ידי יהודים, ומייסדה היה יהודי נצרתי. באותה תקופה היו בין היהודים הצדוקים, האיסיים, הפרושים, אך הזרם הפרושי שהתחלף ביהדות הרבנית תפס את ההגמונייה. הנצרות היתה כה פופולרית וסוחפת בקרב העם הפשוט - שקידם בהמוניו את כניסת ישוע ותלמידיו לירושלים לפני פסח בכפות תמרים וקריאות הושע נא, כה פופולרית, עד שהפרושים, שלא רצו לאבד את קהלם, נקטו בגישה של סילוק מוחלט, ויצירת טאבו שלילי סביב הדברים הללו, כך שלא תבוא איתם במגע.
אגב, בימי בית שני מנו היהודים בעולם 8 מליון, ואילולי כ-80% או יותר מיהודי אירופה התנצרו במהלך הדורות (בעיקר מחמת משיכה לדבר הניפלא והיפה כל כך הזה, שהרי הנוצרים לא אהבו התנצרות אופורטוניסטית), היינו מונים כיום על פי גידול טיבעי במשך 2000 שנה בסביבות 250 מליון.
מיכאל שרון |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
8 |
|
|
בא לידי ביטוי ע"י קיום מצוות התורה בלבד. מצוה =צותא.חיבור שלם בין האור לכלי.כל המבטל את המצוות פוגם בעצמו ובהתגלות ה בעולם.לכן אומרים חז"ל, מנין ניכרים דברי אמת?שמרבים תורה ומצוות. אכן האיש בו הינך מאמין פגם והיה פגום,אך באמת לא הקים דת חדשה,אך אותו שאול התרסי,שכל פעולותיו היו קיצוניות,והא בא מתרסוס שבתורכיה,ולא היה תלמידו של רבן גמליאל,הוא היה מייסדה של הנצרות וזה קרה ,במקרה המקל ,כמאה שנה אחרי הנוצרי ,מבלי שהכירו,שליחותו מטעם עצמו,הינה כולה טעות אחת גדלה,של איש חולה נפש,כפי הנראה בעל נטיות חד מיניות.אשר יצר דת מעוותת בצלמו ובדמות, אין לי הרבה זמן וכח לפלפוליך המוטעים משום שנקודת המוצא שלך מוטעית לחלוטין. |
|
כתובת IP: |
109.160.176.155 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
40 לספירה, ונוכח בסקילתו של סטפן הקדוש בירושלים, רדף בתחילה את תלמידי ישוע, ואחר עבר לנצרות. נדד בכל המזרח התיכון כמעט, ובכל מקום הקים קהילות או חיזק אותן. הוא כותב באופן הגיוני מאד, מוח יהודי ארץ ישראלי חריף חד, ממש חשיבה חריפה של תלמיד חכם גדול ועוקר הרים עילוי, וזה כל כך ניפלא, כאילו לא עברו 2000 שנה.
השליח מרקוס שכתב את הבשורה לפי מרקוס היה רופא ותלמידו של פאולוס (שאול). הבשורה האחרונה נכתבה על ידי יוחנן, תלמידו הצעיר ביותר של ישוע, כשהיה כבר זקן, בשנת 90 לספירה, והיא רוחנית מאד: בראשית היה הדבר, והדבר היה אצל האלוהים ואלוהים היה הדבר. הוא היה בראשית אצל האלוהים. הכל נהיה על ידו, ומבלעדיו לא נהיה כל אשר נהיה. בו היו חיים, והחיים היו האור לבני האדם. האור מאיר בחושך והחושך לא הישיגו... האור האמיתי, המאיר לכל אדם, בא אל העולם. בעולם היה ועל ידו נהיה העולם, והעולם לא היכירו. הדבר נהיה בשר ושכן בתוכנו. ואנחנו ראינו את כבודו, מלא חסד ואמת. יוחנן (המטביל) העיד עליו וקרא באמרו: זה הוא שאמרתי עליו, הבא אחרי הוא כבר לפני, כי קודם לי היה. הן ממלואו כולנו קיבלנו וחסד על חסד.
כי התורה ניתנה על ידי משה, והחסד והאמת באו דרך ישוע המשיח.
דבריו מזכירים את הקרדו של ניקאה, הצהרת האמונה אותה אומרים במיסה. ראה קטעים אלה: "אני מאמין באלוהים אחד, האב הכל יכול, בורא שמים וארץ, כל הגלוי וכל הסמוי. ובאדון אחד, ישוע המשיח, בן יחיד לאלוהים, אשר נולד מן האב לפני כל הדורות. אל מאל, אור מאור, אל אמת מאל אמת. לא נברא כי אם מולד, עצמו עצם האב, ועל ידו נעשה הכל. בעבורנו, בני האדם ולמען ישענו ירד מן השמים, ונהיה בשר מרוח הקדש ברחם מרים הבתולה ונעשה אדם. ונצלב למעננו, סבל בימי פונטיוס פילטוס ונקבר. וביום השלישי קם לתחיה כדבר הכתוב ועלה השמימה והוא יושב לימין האב. ושוב ישוב בהוד לשפוט את החיים ואת המתים ולא יהיה קץ למלכותו".
גם כשאתה נאבק לעולם טוב יותר, בייחוד אז, נוכח תחושות צורמות ומטרידות, יש דרך להתעלות, לטהר את הנפש מכל הרע שסביבנו ובתוכנו: תפילת הרוזרי הניפלאה, מחרוזת תפילות שהיא מדיטציה קתולית, בה כמו קולעים כתר שושנים לראשה של מרים:
http:
|
תפילת הרוזרי הניפלאה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
תלמידו של רבי יהושע בן פרחיה. (לערך כ-130 שנה קודם) . ומספר התלמוד ברמיזה מה עשה ובמה קילקל,ולא אפרט כאן כרגע, ומסיף ע"כ פירוט הזוהר הקדוש,וביתר פירוט האר"י הקדוש, ויותר מכך הרמ"ע מפאנו.ואתה יכול אפילו בשכלך הדל להבין,כי יש דברים בגו. חכמי ישראל היו ענקי רוח שאין בידינו כלל אף לרדת לתחילת דעתם,לא כל שכן לסוף דעתם,ואם הם קבעו מה שקבעו,זה נעשה מתוך התבוננות מעמיקה,כולל עליה ולימוד סודות בהיכלות של מעלה. לכן אנו הקטנים יכולים אך להרכין ראש ולקבל את פסיקתם בענוה וללא כל ספק. ולסיום רמת האיטליגנציה בה כתובים ספרי הנוצרים הינה של ילד בבי"ס יסודי.ושל הקוראן ברמה של .גן. ושתהיה שבת שלום לכל עם ישראל. |
|
כתובת IP: |
109.160.176.155 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
9 |
|
|
למי להתייחס קודם ? למי שסוגד לרוצח מיליונים (כותב
הקשקשת), או למי שסוגד ליהודון שבשמו נרצחו מיליונים,
על ידי הפלג השטני ביותר של הנצרות, הנצרות הקתולית ?
מי משניכם יותר עלוב ופטתי ?
מצטער, עליי לרוץ ולהקיא.
לשרון. מדוע אינך מזכיר את כל האפיפיורים שהפכו את הווטיקן
לבית זונות ? או את התקופה היפה בנצרות הקתולית כאשר
עולות הרגל פחדו להגיע לווטיקן מחשש לאינוסן ע"י האפיפיור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
תודעת הכנסיה הולכת ומתפתחת בהיסטוריה. כך נאמר בקכיזם (מסכת האמונה והעקרונות) של הכנסיה. כשנעשים חטאים ופשעים, גם מצד אנשים בכנסיה, הם אינדיוידואליים, שהרי אנו רק בני אנוש, ובעולמנו קיימת גם השטניות. אין הם משקפים את הכנסיה בכללותה. תודעת הכנסייה, כאמור, הולכת ומתפתחת בהיסטוריה.
להלן חלק מהקטכיזם המקוצר, בתרגומי - הקומפנדיום (קיצור) של הקטכיזם (מסכת העקרונות) של הכנסיה (בתרגומי) – אנא שימו לב שזה טקסט יפה ומרומם.
קומפנדיום, 2006 (החלק פותח בו) של הקטכיזם של הכנסייה מ-1992 שכתב הקרדינאל יוזף רצינגר, כיום האפיפיור בנדיקטוס (ברוך) ה-16. בתרגומי לעברית.
http:
http:
|
חלק מהקטכיזם המקוצר, בתרגומי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
זו סתם נאצה. חבל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
האם אתה זקוק לשמותיהם של אותם אפיפיורים או שאתה מהמר
שאין אני יודע על מה אני שח ולכן אתקשה לספק את שמותיהם ?
אנא עיין בערך: גרסייה דה אורטה וראה בעצמך לאיזה דרגה של
שיפלות הייתה הכנסייה הקתולית מסוגלת להגיע.
אתה מצטט אפיפיור גרמני שהיה אוהד נאצים (בלשון המעטה).
הוא עצמו מגונן על מי שהיה הקרדינל מונטיני, ולימים הפך
לאפיפיור פיוס ה-12, משתף הפעולה עם היטלר.
נ.ב
הווטיקן הנפיק מאות דרכונים לפושעי מלחמה נאציים ואיפשר
את בריחתם לדרום-אמריקה או לסוריה ומצרים.
ותזכורת נוספת: עד שנת 1969 הייתה קיימת בווטיקן קבוצה
של קרדינלים שעיסוקה היה.........אינקוויזציה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
אדם או מדינה בתקופת השואה להציל מאות אלפי יהודים. אף גורם משמעותי בתקופת השואה, לא האמריקנים והבריטים שלא הזיזו אצבע ולא היפציצו את תאי הגזים, אף לא גורם גדול יחיד נקף אצבע לטובת היהודים בתקופה האפלה ההיא, פרט לאדם גדול יחיד בעולם כולו: פיוס ה-12 שפעל להציל מאות אלפי יהודים. הוא בלם צווים להשמדה והדרה, הינפיק אישורים להצלת יהודים, נתן לכנסיה בפולין הוראה להציל יהודים במנזרים, וכמרים ונזירות רבים נישלחו עקב כך לאושויץ ועוד רב.
זה לא בגלל אהבת יהודים יחידה במינה דווקא, אלא משום שהיה נוצרי אמיתי. פיוס ה-12 היה הוגה דעות ותאולוג ענק, התחיל את הרפורמות בכנסייה, אימץ את המדע לכנסיה. אנו רואים הכל דרך הפרספקטיבה שלנו, אך האיש פעל בארצות נוצריות להגן על הכנסייה ולחזק את האמונה, מול הפאגניות הנאצית, שהכנסייה גינתה אותה אך בזהירות, שכן בכל הארצות הללו היו עשרות מיליוני נוצרים קתולים.
גינוי פיוס ה-12 הוא מעשה נבלה היסטורי שאין שני לו. האיש עומד להיות מוכרז כקדוש.
קרא את המידע על פיוס ה-12, ואל תשעה לתועמלנים בשכר במשרד החוץ ובמקומות אחרים בירושלים ובקומה השנייה של בית סוקולוב בתל אביב, שנותני ההוראות להם מקווים להשיג שכר אתנן מחוגים חשוכים פרוטסטנטיים בארה"ב ובממשל האמריקני, ולהשיג שכר נוסף עקב ערור אשמה. התועמלנים הללו, והיכרתי אותם היטב, הייתי במערכת הזאת פעם, הם אנשים עצלנים וציניים, שכמעט לא קוראים חומר בנושא, אך מנסחים דברים בצורה רהוטה, ומצחקקים ברברברנות וציניות לחבריהם לחדר כל פעם שהם ממציאים הברקה תעמולתית חדשה.
|
פיוס ה-12 : מידע מקיף |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
בטוח,אך ניתן לומר בודאות ,כי הוא מימן ,הסתיר,הדפיס דרכונים מזויפים,והעביר אלפי פושעים נאצים לארצות דרום אמריקה השונות.עומק השינאה של הכנסיה הקטולית ליהודים עמוק מיני ים ,את חוקי האינקויזיציה ביטלו לא לפני הרבה שנים. הסבל העצום שעברו היהודים תחת שלטון הכנסיה הקאטולית,אינו ניתן למחיקה ולמחילה. ולבסוף כל עוד אלפי ספרי קודש יהודיים, אשר נגזלו מהם, וכלי המקדש השונים המוחבאים במרתפי הוטיקן ,לא יוחזרו לרשות העם היהודי על לך לגלגל עיניים צדקניות,ו"תמימות". |
|
כתובת IP: |
109.160.176.155 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
10 |
|
|
הערה: הקתוליות בישראל אינה מיסיונרית כלפי יהודים, בניגוד ליהודים המשיחיים או עדי יהווה. האפיפיור כינה את היהדות "אחותנו הבכירה". לא מעט מכוהני הדת הקתולים בישראל הם יהודים.
גם כשאתה נאבק לעולם טוב יותר, בייחוד אז, נוכח תחושות
צורמות ומטרידות, יש דרך להתעלות, לטהר את הנפש מכל הרע שסביבנו ובתוכנו: תפילת הרוזרי הניפלאה, שהיא מדיטציה קתולית, בה כמו קולעים כתר שושנים לראשה של מרים
http:
וכך תתפלל:
http:
http:
אשר לקתוליות, ההשמצות עליה אינן, לא נכונות או בלתי נכונות, אלא פשוט בלי קשר לחוויה ודרך החיים הנוצרית-קתולית, אולי כמו נביחות פודל דקיקות וצורמות אוזן ברקע, בשעה שעוסקים בדבר רוחני ויפה הפונה לכל מה שגבוה באדם.
מה יפה בנצרות? מעט מזה...
אבינו שבשמים Pater Noster (להלן ביצוע מרגש, של האפיפיור יוחנן פאולוס השני)
http:
http:
אבינו שבשמים, יתקדש שמך, תבוא מלכותך, יעשה רצונך כבשמים, כן בארץ.
את לחם חוקנו תן לנו היום, וסלח לנו על חטאינו, כפי שסולחים גם אנחנו לחוטאים לנו.
ואל תביאנו לידי ניסיון, כי אם חלצנו מן הרע.
כי לך הממלכה, הגבורה והתפארת לעולמי עולמים.
|
הרוזרי - מדיטציה קתולית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.ש |
|
|
|
|
|
לא הצלחת לסתור אף אחת מטענותיי.
מאוד יתכן שהנאצי לשעבר והאפיפיור בהווה יצליח להקדיש את
השרץ ולהפוך את משתף הפעולה עם היטלר ל"קדוש". באיסלם
ובנצרות הקתולית הכל יתכן.
אז מסתבר שלך ולקלינסקי יש יעד משותף - השמדת הזהות
היהודית מבפנים - כך אתם מנסים להשלים את מלאכתו של היטלר/
מחמד.
אתה הרי לא תענה לעובדה שפיוס ה-12 נתן את עיטור הכנסייה
הקתולית הגבוה ביותר לארכיבישוף קרואטי בשם איאן פבליץ.
מורה להיסטוריה (קתולי אוסטרלי) אצלו היה לי העונג ללמוד
הסביר שלאותו שטן קתולי קרואטי היה אוסף של מזוודה מלאה
ב.............עיני אדם.
אתה מתאים לשמאל הפשיסטי כמו קלינסקי - ככפפה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
11 |
|
תגובה |
|
איתן ק. | 21/05/10 18:01 |
|
|
אני מצר על כך , שהכתבה הביאה את המגיבים למחוזות , שלא ביקשתי להגיע אליהם.
כל מה שרציתי בכתבה זו לציין,כי אני מעדיף את האסופה של ק"נ שירים-מזמורים בספר תהילים על פני ספרי השירה , שמנסים לדרג היום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ק. |
|
|
12 |
|
|
|
|
שלמה גזית
אם לא תשנה ממשלת ישראל את החלטתה, אפשר ובימים הקרובים נעמוד בפני פרשת "אקסודוס" חדשה חיל הים הישראלי קיבל הוראה למנוע בכוח את הגעתן של שמונה הספינות המבקשות לפרוץ את המצור הימי על חופי הרצועה
|
|
|
|
|
|
עמי דור-און
כאשר דנים בתפקיד יו"ר בנק לאומי שאליו משתוקק פרופ' צדקה, ראוי לבחור לתפקיד מי ש"הצלחה" היא שמו האמצעי ולא מי שבראשותו "הצליחה" חברת שיכון ובינוי ההסתדרותית המפוארת בעבר הרחוק להגיע עד אל סף פשיטת רגל
|
|
|
|
|
|
נעם פלקסברג
האם קברים עתיקים עדיפים על פיקוח נפש ממשי? אם כן, מדוע לא שמענו בהינתקות זעקת מחאה מהכיוון החרדי נגד פינוי הקברים?
|
|
|
|
|
|
מתי דוד
בנסיבות של עימותים אלימים, לתקשורת יש משקל מרכזי בקביעת המנצח דרושה לישראל תקשורת מאוזנת, אחראית ופטריוטית
|
|
|
|
|
|
ד"ר אברהם בן-עזרא
אפשר שפסק דין שגוי יגרום להרתעת דיירים מלמצות את זכויותיהם, כאשר שכניהם אשר הגישו תביעה - מוצגים שלא בצדק כמי שהגישוה שלא בתום לב
|
|
|