X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בוגרי הפנימייה הציונית-יוקרתית לשעבר, "ויטינגהם קולג'" שבברייטון, ביניהם ישראלים רבים, ייפגשו בחודש הקרוב בכור-מחצבתם האנגלי להעלאת זיכרונות
▪  ▪  ▪
יוצאי "ויטינגהם קולג'": ה"תלמידים" גדעון המבורגר ודני גילרמן, והמחנכת דאז שולמית אלוני [צילום: ורדי כהנא/יח"צ/בוצ'צ'ו]

מה המשותף לבנקאי הברזילאי, ג'וזף ספרא; לשגרירה לשעבר של ישראל באו"ם, דני גילרמן; ליושב-ראש איגוד חברות הביטוח בארץ, גדעון המבורגר; לבעל הוצאת הספרים, עדי סטימצקי; ולפסיכיאטר חנן מוניץ, מנהלו בדימוס של בית-החולים "גהה"? כל החמישה נמנים עם רבבות התלמידים שחבשו בעבר את ספסליה של פנימיית "ויטינגהם קולג'" הציונית-יוקרתית בברייטון שבאנגליה; ומשתייכים היום ל"מועדון הוויטינגהמים" של בוגריה.
בחודש יוני הקרוב, 43 שנים לאחר שננעלו שעריה, שוב ייפגשו בוגרי הפנימייה למפגש נוסטלגי בכור-מחצבתם האנגלי כדי להעלות זיכרונות מהימים ההם. מרבית תלמידיה היו נערים ישראלים שנשלחו על-ידי הוריהם לספוג חינוך ציוני, בצד השכלה כללית רחבה ונימוסים אנגליים. גם כותב שורות אלה נמנה עימם, וברשימת הבוגרים ההיסטורית ניתן למצוא כיום רבים מאלה התופסים עמדות-מפתח במשק הישראלי.
מפעל-חיים
"ויטינגהם קולג'" הוקם בשנת 1932 על-ידי מייסדו ומנהלו החינוכי, יעקב הלוי, נצר למשפחת ביל"ויים מכובדת מראשון-לציון. הלוי, כימאי במקצועו, שכיהן בעבר גם כיושב-ראש הפדרציה הציונית בבריטניה, ראה ב"וויטינגהם קולג'" את מפעל-חייו. כשייסד את הפנימייה, בהון-יסוד של שתי ליש"ט, עמדה לנגד עיניו מטרה אחת: לטפח את החינוך העברי-ציוני בקרב תלמידיו במסגרת המסורתית של קולג' אנגלי טיפוסי. כבר מראשיתה זכתה הפנימייה לחסותה המלאה של ההסתדרות הציונית העולמית, ותלמידיה, בגילאים 7 עד 18, הוכשרו לבחינות הבגרות ולבחינות הכניסה לאוניברסיטה. ברשימת הבוגרים הראשונים ניתן למצוא, בין היתר, את נכדו של הרצל, את בנו של המנהיג הציוני זליג ברודצקי, ואת בנו של גנרל קיש. עם סגל המורים נמנתה, בראשית צעדיה, גם המחנכת...שולמית אלוני.
"ויטינגהם קולג'" היה המוסד החינוכי הראשון באנגליה שבו לימדו עברית בהברה ספרדית. אף שרוב סגל המורים היה נוצרי, לא פגע הדבר בזיקתו היהודית-ציונית של המוסד. סגן המנהל, פרדריק סמית, היסטוריון וולשי-פרוטסטנטי נודע, שהיה הדמות החינוכית הדומיננטית בפנימייה, התמחה בעיקר ביהדות ובציונות ואף פטפט מעט עברית. מאז שננעלו שעריה, ב-1967, דאג סמית, היום איש בשנות ה-90 לחייו, לארגן מפגשים נוסטלגיים קבועים של בוגריה, והיה תמיד הרוח החיה שבהם. כסמל וכמופת חינוכי לתלמידיו, חזקה עליו שגם במפגשם הקרוב בברייטון הוא יאציל עליהם מרוחו הפדגוגית.

תאריך:  25/05/2010   |   עודכן:  25/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מועדון הוויטינגהמים" למפגש נוסטלגי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
רשמים אישיים מכינוסים "אינטלקטואליים" באוניברסיטת תל אביב שנכחתי בהם    הממשלה פועלת באי-ודאות בקבלת החלטות ביטחוניות
שי כהן
מיהו הדתי-לאומי ומהי הציונות הדתית? מהו החוט המקשר בין ישיבת הקיבוץ ו"מרכז הרב"?    שאלות ותהיות על הציונות הדתית
שבתאי עזריאל
בימים אלה נשלח אלי מכתב הבעת צער מהנהלת בתי המשפט בגין "לשון שאינה הולמת פנייה לאזרח". קדמה לכך הודעת נציב תלונות הציבור (מבקר המדינה) כי תירשם הערה להנהלת בתי המשפט על "טענות ללא תימוכין לנכונותן" ועל "נוסח ההודעה"    נזכיר כי משה גל, מנהל בתי המשפט, הוא מי שדורש להעמיד לדין עו"דים בגין סגנון התבטאותם
רפאל בוכניק
משט הספינות המתקרב לאזורנו, אינו אלא קמפיין תעמולה בוטה אנטי-ישראלי, המבוסס על היקלטותם של מסרים שקריים המוציאים את דיבתה של ישראל בעולם
חיים נוי
ביקורת מופע מוזיקלי: הלילה - מלה סקאלה עד נאפולי - בית צבי, תיאטרון רמת גן    "מדובר בשחקנים שצריכים לדעת ואכן יודעים היטב גם לשיר וגם לחולל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il