X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך ממצב של גאווה בהיותך ישראלי שמבקר בארצות העולם, הגענו למצב שבו אנחנו מתביישים בישראליותנו ונתקלים ביחס של בוז הגובל בשנאה ממש. לזה הביאו אותנו הממשלות הלאומניות, המחזקות גם היום את שונאי ישראל במעשיהן
▪  ▪  ▪
נתניהו וליברמן. מובילים אותנו לקראת בידוד מדיני וכלכלי [צילום: AP]

רבים מאיתנו שואלים עצמם כיצד הגענו ממצב של מדינה נבנית ומתפתחת - עם מערכת חינוך שהביאה אותנו להישגים מהמעלה הראשונה, עם מערכת ביטחונית שהוציאה מקרבה אלפי סטרט-אפים שהפכו לתעשיית היי-טק המפרנסת את המדינה, עם תעשייה אווירית פורחת שהיום קוטפת את פירות ההשקעה לטווח ארוך, עם יוקרה ואהדה בינלאומית אחרי הסכם אוסלו - לשפל מדרגה של מדינה הצועדת ב"עזרת" נתניהו, ליברמן וישי, לקראת בידוד מדיני וכלכלי.
ישראל מתדרדרת לחינוך של מדינת עולם שלישי, למדינה הכורתת במו-ידיה את הענף של המחקר והפיתוח - שהוא התנאי לשמירת מקומה בקדמת המדע והטכנולוגיה, המביאים לפרנסת המדינה. ישראל נסחפת למדינה של הסתה לאומנית וספינים שקריים, ולאלימות רווית אלכוהול בחוצות ובדרכים. איך ממצב של גאווה בהיותך ישראלי שמבקר בארצות העולם, הגענו למצב שבו אנחנו מתביישים בישראליותנו ונתקלים ביחס של בוז הגובל בשנאה ממש. לזה הביאו אותנו הממשלות הלאומניות, המחזקות גם היום את שונאי ישראל במעשיהן.
ממצב של שוויוניות כלכלית מרחיקת לכת ודאגה לאדם העובד ולמשפחתו וילדיו - הגענו למדינה שבה אפילו חסידי ההפרטה זועקים על אופן ביצוע ההפרטה, ועל השגיאה הגסה של הורדת רבים כל-כך לתת-רמה כלכלית, בעוד 40% מההון והשליטה נמצאים בידי קומץ משפחות. גם כרטיס הכניסה ל-OECD, שהושג בעמל של עשרות שנים, עלול להישמט מידינו, לאור אי-השוויון בהכנסות ובשליטה בהון, ובשל השחיתות הפושה בכל פינה.
אז איך זה קרה לנו? כיצד הגענו למצב כזה של אדישות, המאפשרת כל זאת?
כבר עשרות שנים אנו עדים לכך שהימין הלאומני והאולטרה-קפיטליסטי, מנהל תעמולה והסתה עדתית ולאומנית אגרסיבית. והשמאל שותק.
לדעתנו היה כאן כישלון שיטתי מובנה בכל דרך ההתנהלות של המחנה השפוי. אחת הסיבות לחוסר-המעש הייתה, יתכן, התפישה ש"מי הם בכלל האספסוף הזה, ומה הם מקשקשים? העם חכם ויבין מי כאן בונה את המדינה עבורו ומביא לו פרנסה! אנחנו נמשיך במעשינו הטובים, והעם יבחר בנו לשלטון". אז מדוע אנחנו כבר לא בשלטון זה עשרות שנים? ומדוע מספר המנדטים של השמאל הצטמק לגמרי?
מה לעשות, זה פשוט לא עובד! העם לא "מבין" ולא מונהג על-ידי "השכל הישר". העם ניזון מהסתה עדתית - וקונה את זה! העם מופחד הפחדות לאומניות - ומאמין בזה! העם כן קונה את השקרים של הימין הלאומני, כן מוסת מהסתה לאומנית ועדתית - ומתנהל לפי זה!
יתר על כן, ניתן לשמוע לא מעטים במחנה השפוי שמפקפקים בדרכו הנכונה, ו"קונים" את השקרים על אוסלו ("כן, אולי אוסלו הייתה טעות. וכנראה באמת אין עם מי לדבר"). יש בהם החושבים שהפרטה היא באמת מה שהמדינה צריכה, למרות ההתבטאויות האחרונות בנושא, אפילו של נגיד בנק ישראל ונציג ה-OECD.
אילו היה מענה שיטתי מצד המחנה השפוי לתעמולה והסתה זו, לא היה נוצר מצב שבו האזרח היה מאמין לה, בחזקת "אילו התעמולה הלאומנית השקרית לא הייתה נכונה, המחנה השפוי היה כבר מזמן מגיב!".
אז מה אנו מציעים?
עדיין קיימת האפשרות לשנות את מצב ההסברה מן היסוד. יש אפשרות לתת לאזרחים, בעלי הבית האמיתיים, לממש את ריבונותם. יש אפשרות לתת להם קול, באמצעים זולים המאפשרים גם למעטים לתקשר עם עשרות אלפי אנשים. אמצעים אלה פיתחנו מאז רצח יצחק רבין זכרונו לברכה, ויש בהם פוטנציאל להשפיע על שינוי בדעת-הקהל. מי שמעוניין לבחון על מה אנו מדברים, ומוכן לקחת חלק אישי במסע הזה (שכבר התחלנו בו, בצניעות רבה בינתיים) - מוזמן ליצור קשר עימנו, הלא אדישים, ולהשאיר הודעה בטלפון 03-6721869 וגם בדוא"ל zirobatl@gmail.com.

אלי צייחנר הוא מהנדס; נחום בן-חורין הוא קצין חיל הים בדימוס.
תאריך:  25/05/2010   |   עודכן:  25/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האדישות הורגת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה הכל לא התחיל בימין.
אליהו חיים  |  25/05/10 14:47
2
שאלות נכונות אבל ממקום שגוי
adi_810  |  26/05/10 13:00
3
המתביישים באחותם הזונה
משה, עורך-דין  |  26/05/10 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
רשמי מסעה ותובנותיה של הסופרת שמחה סיאני מהכינוס הבינלאומי של נשים יוצרות באיטליה בו נטלה חלק
דודו אלהרר
הוא חדל מפמפום ה"כיבוש" ועבר ל"דמוקרטיה"    איך דמוקרט הכיבוש הזה ימשיך להגן על אנרכיסטים? הלא אנרכיה ודמוקרטיה הן תרתי דסתרי!
אברהם שרון
מונולוג אישי של צרכן קל-לפיתוי, שהחליט: די! לא עוד היענות למוקדניות השירות בעלות הקול המתוק, המלטף והמפתה...
יצחק מאיר
הצירוף העיקש בין טיפשות מופלגת לבין צורך כפייתי ככל הנראה לתת ביטוי מתוקשר לשנאה פתולוגית, הוא צירוף שיותר משהוא מפחיד מפני שהוא מבית היוצר של רטוריקת ביבים שהתסיסה המונים להיות שופכי דמים, צריך לעורר גועל
פנחס (פיני) פישלר
במשטרת ישראל אנדרלמוסיה. כל מחוז, כל מרחב, כל תחנה, כל יחידה מנפיקים לעצמם מכתבים עם "לוגו" ו"סלוגן" משלהם    יח"צ ופרסום עצמי לכל יחידת משטרה - הפקרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il