X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החדשות האחרונות מפלחות לנו באופן מעמיק את התשובה לשאלה הנצחית: מיהו חרדי יש גם אשמים במהומות שנוצרות בשולי המגזר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מיהו חרדי. שאלה מעניינת בהחלט. לרגע נדמה שאותם שאינם עונים להגדרה הזו כמעט הצליחו לבלבל גם אותנו בחדותו של המסר הארוז באותיות הנדושות והמחרידות הללו. ח ר ד י ם.
וזה לא טוב. ולו מהסיבה הבאה: לאחרונה אנו מצויים בלב ליבו של קמפיין שנאה ענק מול הציבור החרדי, הקמפיין מתבצע בחזיתות רבות ויש לו מניעים וסיבות חשובות. יש אנשים או נשים שהרכיבה על גל השנאה היא הצורה האחרונה שלהם להישאר בתודעה הציבורית. כמו ציפי לפידני למשל. ויש אנשים שזו התקווה הראשונה שלהם להיכנס למדמנה הציבורית. תשאלו את לפיד יאיר. בשביל שהם יוכלו לדעת את אויביהם היטב צריך להגדיר להם פשוט. מיהו חרדי.
האמת, יש גם אנשים נוספים שעושים שימוש באג'נדה. זה יכול להיות אפילו בן של רב. נדיר, אבל זה קורה. תשאלו את זקני צפת, הם יספרו לכם שעבור שנאת החרדים רב עיר מסוגל לדבר את עצמו לדעת. ככה זה כשאיש מחכה בכיליון עיניים לקבלת מינוי [לא ראוי כמובן], כשאין מצב שיכפכפו אותו לתפקיד הזה ביובל השנים הקרובות. כואב בשבילו.
זה למה חשוב לנו להיות לעזר ולאחיסמך לכל אותם זוללי חרדים ולהסביר פעם אחת מיהו חרדי. כפי הנראה מרוב שנאה ואי הבנה הללו אינם מבחינים לעומק. הם כבר התחילו לסמן בצבעים. לדידם יש שחורים ויש לבנים. כאילו אנחנו או הם עדיין בג'ונגל, או בתקופת טרום האותיות.
במחשבה ראשונה נראה הדבר מוזר מי עיוור הצבעים בעל החלוקה ההזויה הזו, ושמא כוונת המשורר הייתה לומר שאלו הלובשים גם וגם, בדמות פסים של שחור ולבן, הם גם וגם. יתכן ויש צדק בדברים. רק שכנראה הללו, הם לא גם חרדים וגם חילוניים, אלא לא ולא, לא חילוניים ולא חרדיים. ממש לא.
מי שראה אותם במרכזי הרחובות השבוע מבין היטב למה הכוונה. מדובר בסגסוגת מורכבת של אספסוף ילדותי מעורב בנוער שוליים המונהגים בידי כמה חסרי הנהגה שעושים ככל העולה על רוחם בכדי למלא את שעותיהם הפנויות. הללו משתדלים כמובן למתג את פעילותם תחת מה שנראה כקנאות. שיהיה מעניין. אך האמת המרה היא הזועקת הרבה למעלה מזעקתם המעושה והמשמימה.
למה באמת הם לובשים בגדי חרדים כשהם מתעללים בעצמם ובאחיהם תחת כל צפרדע רענן. שאלה קשה שאין בעצם למי להפנותה. אם היה את מי לשאול בקשר אליהם, מן הסתם הוא כבר מזמן היה שולח אותם הביתה ולישון.
מסתבר שהתשובה היא מעט כאובה. הם שוליים של הציבור החרדי, מין סלט של קשיי למידה, אכולי שנאה עצמית, מתנגדי ריטאלין, משועממים וחסרי תוכן שפשוט לא יודעים מה לעשות בזמנם הפנוי. מ ס כ נ י ם. עמיתיהם מהשוליים החילוניים בני גילם יודעים לפחות לאחוז סכינים, לשדוד ולרצוח ולהפיל אימה אמיתית על כל מי שבסביבתם. הם לא סתם מוחים על ערכים שדומים לערכים אמיתיים, הם סתם רוצחים ומלסטמים את הוריהם מוריהם, חבריהם, וכל מי שרק זז בקרבתם. ההבדל הוא שעבור השוליים החילוניים המדינה מקצה משאבי עתק החל בתעסוקות פנאי יקרות להחריד עבור אפס צופים וכלה בפרסומות מתקנות לשתיינים מועדים בסגנון של 'אם שותים לא נוהגים' ובמילים אחרות: בשביל זה אנחנו חברים, השלמנו עם זה שאתם אלכוהוליסטיים, לפחות אל תעשו תאונות דרכים. מאידך עבור השוליים השחורים אין המדינה מרגישה צורך בעשייה מתקנת, לדידם הפתרון הוא להכלילם כחרדים וזהו זה. זה עובד טוב בתקשורת ובוועדות השונות, זה טוב אפילו בשביל הקמפיין ההוא של האשת לפידות ועמיתיה. מה רע.
אבל הם לא. וחשוב שכל מי שחושב אחרת כולל הם עצמם ידע שזו עלילה דם שפלה והכתמת שמו של ציבור חשוב ונכבד במדינה הזו. ציבור גדול המונה אלפים ורבבות הנקראים ח ר ד י ם.
כי חרדי הוא מי שחרד מאלוקים ועושה את דברו, וכדי לדעת את נכונות דברו והבנת מצוותיו והנהגותיו קבלם משה רבנו בהר סיני והעבירם לתלמידו והוא לתלמידו וכך איש מפי איש עד דורנו אנו. כך היה בכל הדורות שגדולי ישראל ידעו דעת עליון ובהתאם הנהיגו את עדתם החרדים לדבר ה'. מי שאינו כרוך בשושלת הזו אינו חרדי. מי שאין לו רב ואינו מכיר ומוקיר את התובנה המוענקת לו מאת גדולי ישראל. אינו חרד לכלום.
אם מאן דהו מעז להגדיר אותם כחרדים הוא רק מחריף את הבעיה ומעמיק אותה. הם מתפתים לחשוב גם הם ככה וחבל, וההפסד הוא כולו שלהם ושל כולם מסביבם, חרדים ושאינם עדיין.
וזהו שחשוב לנו לחדד את הנקודה, לא עבור אותם פוחזים, הללו ממילא כנראה עדיין אינם יודעים ואינם רוצים לקרוא כמובן, ההגדרה חשובה בשביל אלו שמנצלים זאת ורוכבים על השנאה באכזריות תהומית. שימו לב, 'השחורים' הללו כפי שאתם מכנים אותם, הם בעיה. לא שלנו ולא שלכם, אלא שלהם. ואגב הם בדיוק כמוכם לא משרתים בצבא, ולא מביאים תועלת למדינה. אבל אתם הרי דואגים לאקלים, לחיות לחיות, למתים למות, ללווייתנים בחופי חיפה, לילדי העובדים הזרים, לילדי טרוריסטים, למתחזים לגרים, לחתולים המתרבים, למסתננים מדארפור, לשחקני תיאטרון משעממים, לאלכוהוליסטיים אנונימיים, ולמי לא.
אל תצבעו את הבעיה בשחור. זה לא יעלים אותה. כולנו זכאים לעולם ירוק ובריא ללא פיח הצמיגים והצפרדעים. תחשבו על זה בראש יהודי, אתם הרי לא צאצאי פגאנים.

תאריך:  27/05/2010   |   עודכן:  27/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו חרדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בכל מילה
עדי דגן  |  27/05/10 17:12
2
צודק מערכת החינוך בעצם אשמה
שני רימול  |  31/05/10 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אחת השחקניות המצליחות בתיאטרון "הקמארי" עם שני תפקידים מרכזיים הינה אולה שור סלקטר, שלמרות חייה הקשים הצליחה ליצור לעצמה מעמד מוביל
אברהם שמואל לוין
"נתניהו צריך ללמוד מראשי הממשלה - בן-גוריון, אשכול, גולדה ושמיר - שבתנאים הרבה יותר קשים מהיום דחו בתוקף את הלחץ האמריקני"    "אבא שלי, יצחק שמיר, דפק על השולחן ואמר למזכיר המדינה: 'אדוני המזכיר, זאת המדינה שלנו, ולא נסכים לעשות שום דבר שיפגע בעתידה'"    "דווקא הוויתורים והנסיגות שישראל עשתה הביאו לכך שהלחץ האמריקני גובר והתביעות הערביות מקצינות, והטרור מאיים יותר מתמיד"    ראיון מיוחד עם יאיר שמיר, בנו של רה"מ יצחק שמיר
עו"ד דב אבן-אור
כרגיל, רק השכבות החלשות משלמות את מחיר הכשלים של ראשי השלטון ומקורבים אליהם. הדבר הלא פחות מחריד הינו כי בנק ישראל נותן יד למכות כאלו
יוסף קנדלקר
עדת "בני-ישראל" הייתה מאז ומעולם, הגדולה בשלוש העדות היהודיות שבהודו    במשך דורות רבים חיו בני העדה כגוף נבדל ביישובים כפריים במחוז קולאבה שבמדינת מאהרשטרה
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il