X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"משרות האמון" מאוישות על-ידי מקורבים פוליטיים המרוויחים סכומי-עתק על שחיתות במוסדות ממשלתיים שאין כדוגמתה
▪  ▪  ▪
מקבלי המשרות נכנסים לחליפה שאינה תפורה כלל בהתאם למידותיהם האמיתיות [צילום: AP]

אם את/ה חפץ/ה במשרה ראויה ומכניסה, מוטב שלא לבזבז את הזמן לריק בלימודים או בהשקעה גדולה במקום העבודה. לך לפוליטיקה, תהיה חבר מרכז, מקורב לאישיות זו או אחרת הנמצאת בקודקוד הפירמידה. מובטח לך שביום מן הימים תקבל משרה טובה, מבלי שום קשר לכישורים שלך ולמקצועך. הקרבה לפוליטיקאים הבכירים, הן במישור הארצי והן במישור המקומי, היא זו שתזכה אותך בעבודה טובה, מכניסה, ובתנאים שמעולם לא חלמת עליהם. אל תצפה שמוסדות המדינה האמונים על טוהר המידות יסייעו לך, כי הם לא יעשו זאת לעולם.
לפני מספר שבועות התקיים בוועדת החוק, חוקה ומשפט דיון בנושא המכרזים ה"תפורים", בו נטל חלק נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר. כבר בפתח הישיבה, אמר היושב-ראש, ח"כ דוד רותם, את הדברים הבאים:
  • "אדוני הנציב, תודה לך שבאת... אחת הבעיות שעולות בוועדה, בין בפניות ציבור ובין בפניות של גופים אחרים, זה נושא של מכרזים בשירות המדינה. כשאני מדבר על מכרזים בשירות המדינה, אני מתכוון גם למושג הרחב יותר, גם מכרזים ברשויות המקומיות ובשלטון המקומי, ואני יודע שאינם כפופים לכם, אבל זו עדיין בעיה שקיימת. אחת הטענות הקשות מדברת על מכרזים תפורים, על ועדות איתור במקום ועדות מכרזים ועל כך שלא תמיד נבחרים האנשים הטובים ביותר, בין היתר בשל קשרים ולא תמיד כישורים".
הבנתם את זה? אך עדיין לא הגענו אל התחתית. תשובותיו של נציב שירות המדינה באותה הישיבה היו מגומגמות, בלשון המעטה.
אך לא רק בשירות המדינה "משרות האמון" הן מסווה למינויים-מטעם. כך למשל באוניברסיטאות, כפי שהעיד על כך הח"כ אריה אלדד, פרופ' ברפואה:
  • "האקדמיה, מכיוון שאני בא משם, אני יכול להגיד לך, ידועה לשמצה במינויים מוטים של קליקות, של מכרזים תפורים, של ועדות איתור מוכוונות משימה. אני מציע לא להתקשט באקדמיה לצרכים האלה, כי אין להם זרי דפנה לחלוקה בעניין הזה".
שומו שמים: גם באוניברסיטאות ישנם מינויים בלתי כשרים אלא כשרים בלבד. המבקש להיכנס בשערי האוניברסיטאות כדי לעבוד בהן, לעולם לא יצליח לעשות זאת ללא חסותו של איש מרכזי בתוך המערכת.
המינויים ברשות המיסים שלאחרונה הייתה בכותרות, לרשויות האחרות במשרדי הממשלה, בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות, ובמה לא בעצם - הם מושחתים, לכאורה ונגועים בהתערבות פוליטית בוטה.
רק לפני מספר ימים קראנו כולנו על מינויו הצפוי של תא"ל (במיל.) ח"כ ושר לשעבר, אפי איתם, למשרת יו"ר או מנכ"ל חברת החשמל. עם כל ההערכה לעברו של מר איתם, מה הקשר בין תפקידיו לשעבר לבין חברת החשמל? לכאורה אין, אך בפועל יש ועוד איך: מר איתם הוא נוכח חבר ליכוד, מקורב לראש הממשלה ולשרים אחרים. בהיעדר תעסוקה ממשית, החברים התגייסו למצוא לו "משרת אמון" שיש בצידה גם הכנסה ראויה, וגם לא מעט קשרים אחרים. לזכותו של מר איתם ייאמר שהוא איננו הראשון המקבל את המשרה הכה רמה בחברת החשמל. קדמו לו פוליטיקאים בדימוס או מקורבים לפוליטיקאים.
תחת הכותרת: "פעם חברת כנסת, היום דירקטורית, תמיד פוליטיקאית - מפת הקשרים של נחמה רונן" (הארץ, 28.5.10), מופיעות השורות הבאות: "מהלך הקריירה של רונן ממחיש את הקשרים ההדוקים, הדוקים מדי, הנוצרים במעגלים של עולם הפוליטיקה והעסקים, בתפר שבין הון לשלטון. רונן, ואת זה יגידו גם מבקריה, יודעת לנהל, לפחות במובן התפעולי של המלה. מצד שני, קשה למצוא אצל רונן, בעלת תואר ראשון בחינוך ובהיסטוריה ותואר שני במינהל ציבורי, ניסיון עסקי מוכח, כישרון מיוחד לעסקים או מומחיות מיוחדת". החברות במועדונים הפוליטיים הנכונים היא שסייעה לרונן להגיע לפסגה.
הדוגמאות הן כמעט אינסופיות. החל מקציני צבא בכירים, אנשי מערכות הביטחון האחרות, ח"כים לשעבר ובעתיד, ופקידים בכירים ביותר, מכינים לעצמם את הקרקע לרווחים עצומים באמצעות הפוליטיקה. לפתע שומעים על אחים של שר, או ח"כ, או השד יודע של מי במערכת השלטונית, המועסקים במשרות בכירות ללא כל הכשרה, אלא בזכות קשריהם הפוליטיים.
ברשויות המקומיות המצב הרבה יותר קטסטרופלי משום ששם אין כל פיקוח או בקרה. "משרות האמון" מאוישות על-ידי מקורבים פוליטיים המרוויחים סכומי עתק, ואילו כל השאר מרוויחים בקושי שכר מינימום. זו שחיתות שאין כדוגמתה.
השמחים לאידם של אלה אשר נתפסו והורשעו, חייבים לדעת שהמדובר בטיפה באוקיינוס השחיתות הפוקדת את כל משרדי הממשלה, את המערכות הציבוריות, העמותות וכדומה. אחרי זה מתפלאים על התפקוד הלקוי.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משרות אמון" - מסווה לשחיתות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
נושא לניגוח
אורי פ  |  30/05/10 15:28
2
מאמרי צ. רוזנברג מסווה לטיפשות
לא דוקטור  |  30/05/10 15:37
 
- ל-לא דוקטור
צלו רוזנברג   |  30/05/10 17:39
3
מרצ'לו.....
י.ש  |  30/05/10 19:50
4
כאשר השמאל במוקדי הכוח, צריך-
-משרות אמון  |  31/05/10 07:02
5
הכותב טועה ומטעה
נפגע משרת אמון  |  1/06/10 02:34
 
- לנפגע משרת אמון
צלו רוזנברג  |  1/06/10 15:09
6
מה אם משרת האמון של שרה נתניהו ל"ת
סתם סקרנות   |  5/06/10 11:17
7
גבי אשכנזי היה מנכ"ל משהב"ט
אצל פרץ במשרת אמו  |  16/06/10 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
ישראל יכולה רק להפסיד במאבק התדמיתי הזה, אם יצליח המשט לחדור לעזה תודגם החולשה המוסרית והצבאית של ישראל ואם יצליח צה"ל לעצור את המשט יופצו בכל העולם תמונות "צבא המצור" המונע סיוע הומניטרי מן הנזקקים בעזה
אלון מרכוס
בעולם המערבי העשיר של היום, שכמעט ואין בו מחסור חומרי, עלינו לבחון מחדש את תפקיד המדינה
ד"ר אמיר קופרמן, הילה באלי-קופרמן
חוסר ברזל עלול לפגוע בהתפתחות המוטורית והשכלית של הילד, ובמקרים רבים הנזק אינו הפיך    יש להשתמש בתחליפי חלב מועשרים בברזל ובגיל שנה לבצע ספירת דם לתינוק
יעל ארצי
לאחר תרגיל העורף שנערך בשבוע שעבר, ראשי ערים ומועצות אזוריות הזדעקו בכל כלי תקשורת אפשרי על מחסור במקלטים, במסכות אב"כ ומה לא? רק דבר אחד שכחו כולם, את מערכת יירוט הלייזר, שפותחה במיוחד להגנת קריית שמונה, שהוכיחה את יעילות ב-46 יירוטים, מאה אחוזי הצלחה
אהוד גרנד
אלפי כתבים זרים בחברון מנציחים את "פשעי" חיילי צה"ל כלפי הפלשתינים    האמת היא, כמובן, שאין כל אמת בצילומים המתוזמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il