X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשחק העדיף בעיני ראשי הרשות הפלשתינית הוא ישיבה רגל על רגל, המשך הפיתוח הכלכלי באדיבות הפראיירים הישראלים והפעלת ממשל אובמה העובד אצלם כמכבש לחצים בעוד שהם אינם מחויבים לכלום
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מה עושה ממשלה חסרת-אונים? [צילום: פלאש 90]

הנזק של החרם על תוצרת ההתנחלויות לא יגרום להתיישבות נזק כלכלי משמעותי ואף עשוי להוביל להתפתחותה של עצמאות כלכלית ועבודה עברית בישובים. כזו הייתה התוצאה הסופית של ההחרמות והשביתות הערביות בתקופת המנדט הבריטי שסייעו להתפתחותו של משק יהודי נפרד. הדוגמה הבולטת לכך היא נמל תל אביב שהוקם באדיבותו של החרם הערבי בנמל יפו. לפיכך, התגובה החריפה של נציגי ההתיישבות הייתה מוגזמת, יצרה רושם היסטרי, ורק עודדה את המחרימים.
בתוך כך נזנחה העובדה שעיקר החומרה היא במישור הלאומי, בהתרסה הערבית הגלויה, צעד כלכלי כהשפלה מדינית נגד מדינת ישראל. סלאם פיאד מותח בכוונה את החבל כדי להתרחק מתדמית המשת"פ בדעת הקהל שלו, לדחוף את ישראל לתגובת נגד שתוביל לעצירת השיחות ותעלה עליה בכך את חמתו של אובמה. הרש"פ חייבת למנוע הסכם כי ראשיה, גם לו היו רוצים, אינם מסוגלים להעביר בדעת הקהל הערבית פיוס היסטורי, מה גם שהם אינם רוצים. המשחק העדיף בעיניהם הוא ישיבה רגל על רגל, המשך הפיתוח הכלכלי באדיבות הפראיירים הישראלים והפעלת ממשל אובמה העובד אצלם כמכבש לחצים בעוד שהם אינם מחויבים לכלום.
הם אינם יכולים להפסיד. או שנתניהו יגיב ואז פיאד "יצא גבר", או שראש הממשלה, הממולכד בברית עם אהוד ברק והפוחד מאובמה, לא 'יהפוך את השולחן' וישראל תמשיך לוותר ולספוג השפלות עד אין קץ. כך גם מצליח פיאד לתקוע טריז בתוך ישראל בין המתנחלים למדינה המסכימה לבלוע את ההשפלה וההחרמה של מגזר מתוכה.
"בלתי-קביל שהפלשתינים מנהלים נגדנו מלחמה כלכלית בתחושה שהכל מותר. צריך להראות לעולם לאן פניהם"... הפלשתינים עשו מאמצים כדי שלא נתקבל ל-OECD למרות שיחות הקרבה ומחוות רבות שעשינו לטובתם... ישראל שואפת לשלום כלכלי. הורדנו מחסומים, הקלנו על חייהם, אנחנו פועלים כל הזמן לקידום הכלכלה הפלשתינית, ולמרות הכל הצד הפלשתיני מתנגד לשלום כלכלי ועושה צעדים שבסופו של דבר פוגעים בהם עצמם. זה גם בהקשר לחרם הכלכלי שהם מובילים וגם על זיהום מקורות המים שלנו".
אלו דבריו של ראש הממשלה בישיבת סיעה השבוע בתשובה לשאלתה של ח"כ ציפי חוטובלי. נתניהו חשף בכך תמונה רחבה של פרובוקציות: החרם עצמו, המאמצים של הרש"פ נגד קבלת ישראל ל-OECD, והידיעה החשובה שלא זכתה לתשומת לב בדבר זיהום מקורות המים שלנו. נתניהו אף הגדיר במדויק את מסכת המהלכים הללו של 'הפרטנרים': "מלחמה כלכלית". לא פחות!
לישראל יש יכולת תגובה רחבה. ניתן לעצור העברות כספים לרשות מכספי המיסים והמע"מ ואולי סוף-סוף להפסיק להעביר כסף לעזה. ניתן לעצור מעבר סחורות בנמלים ובמעברים, לשלול תעודות אח"מ מהמחרימים, לחנוק כל היבט בכלכלת יו"ש, והכי חשוב - להשתמש בפרובוקציות הללו כהזדמנות להאטת ובלימת התהליך המדיני הממאיר.
ח"כ חוטובלי לא שאלה את נתניהו מה דעתו בנוגע לכך אלא מה בכוונתו לעשות בנידון. נתניהו, מסתבר, מבין היטב את חומרת המצב, אך לא נראה שהוא מתכוון לעשות משהו, או כדבריו שלו: "צריך להראות לעולם לאן פניהם". תשובתו זו, חסרת-האונים, מהווה חידוש. לא עוד לקרוא ליריקות "גשם", אלא הגדרתן כפי שהן.
במדינת ישראל יש את הרשות המחוקקת והרשות השופטת. הממשלה, שהייתה אמורה להיות הרשות המבצעת, הפכה לרשות המדברת.
מה יכול לעשות אזרח מתוסכל? לקטר בשיחות סלון ולשלוח טוקבקים לכתבות באינטרנט. מה עושה ממשלה חסרת-אונים? מסתבר שממש אותו הדבר.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טוקבקיסטים בצמרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה נכון שביבי ראש הטוקבקיסטים
של מדינת ישראל  |  30/05/10 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חסן גדוע אלהוזייל
חלק מהמנהיגים הבדואים, מנהיגים פוליטיים בעלי מטרות זולות, הלהיבו את האוכלוסייה, וסדקו את מערכת היחסים הטובה בין הבדואים לבין מדינת ישראל    מכאן הכל השתנה, והמתח התגבר
עמוס גבירץ
אינני אוהב את בחירת הפלסטינים בחמאס, ואפילו מתנגד לה. אך כל דמוקרט צריך לכבד את הבחירה, גם כשאיננו אוהב אותה    הממשלה הנוכחית בישראל ממיטה עלינו אסון, בכך שבמקום להיענות ליוזמת השלום הערבית היא מעדיפה את המשך פרויקט ההתפשטות הישראלי, תוך סיכון ביטחוננו וקיומנו!
ד"ר חגי סלוצקי
על הקשר שבין שתיית אלכוהול והיגיינת הפה, דמנציה והיגיינה אוראלית ומידת השפעתם של חומרי הרדמה על ג'ינג'ים    המחקר בשירות רפואת השיניים
יגאל לביב
אילון נחשב לאיש מתקדם, ליברלי, ואפילו כחלק מה"שמאל" הישראלי    הוא ודאי יודע כי גלעד שליט לא היה נחטף, לולא התעקשה ישראל לכבוש ולשלוט בפלסטינים מאז 1967, תוך דיכוי וגזילת רכושם להקמת התנחלויות, וכי ישראל מסרבת כל הזמן לשלום יציב ובר-קיימא עם כל מדינות ערב
נרי אבנרי
המשט הפרובוקטיבי לעזה מכיל בתוכו אמירה: אנחנו נתייחס אליכם כמו אל נמר של נייר, ואתם תמשיכו להתבשם מסיפורים על ההרתעה שלכם    העובדה שהסידור הזה נמשך עשרות שנים מוכיחה, שהוא מתאים לשני הצדדים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il