X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות הפליליות, הגזעניות, הביטחוניות, ואיך אפשר בלי - החרדיות שעל סדר היום
▪  ▪  ▪

זה לא פיקניק
הפשע משתלם, ועוד איך. תשאלו את שב"ס. מֵילֶא שיפור התנאים הפיזיים בתאי הכלא, שעליהם התבשרנו לאחרונה במסגרת שמירה על זכויות אזרח. אבל מה עם טלוויזיה, מחשב ואינטרנט שהאסירים נהנים מהם, ממש כמו בבתי מלון ארבעה כוכבים.
ואם לא די בכך, בתי הסוהר הפכו לאוניברסיטה פתוחה, שהאסירים הרוכשים השכלה בין כתליהם (עם אפשרות לביקורים בקמפוס), יוצאים לא פעם עם תארים אקדמיים (עיין ערך ד"ר מרואן ברגותי). אם לא הכרתם, קַבלו אפוא את הפקולטה למדעי הכלא... והכל על-חשבון האזרח משלם המיסים, כמובן.
האם לא הגיעה השעה, מעֵבר לתנאים בסיסיים, לאמץ את המודל המערבי של בתי הסוהר, ולהכביד על החיים בהם, שלא יהיו עוד פיקניק, כדי לצמצם את ממדי הפשע מעֶצם ההרתעה מפני הישיבה מאחורי הסורגים?
לתשומת לב השר אהרונוביץ.
קנס תקדימי
אין ספק שהקנס, בסך 30 אלף שקל, שהוטל על 'רדיו ללא הפסקה' לשלם בגין התבטאויותיו החמורות של גבי גזית נגד החרדים, הוא קנס תקדימי ועל כך ראוי לברך את הרשות השנייה.
עם זאת, למרות אפקט ההרתעה הטמון בעצם הטלת הקנס, אי-אפשר להתעלם מ'תג המחיר' הנמוך יחסית להתבטאויות האנטישמיות כלפי החרדים של השדרן הוותיק. אם אביב בושינסקי קיבל לאחרונה פיצוי בסך 25 אלף שקל על הוצאת לשון הרע קלה, בכתבה שעניינה לא יותר מאשר הידידות שנרקמה בינו ל'מאכר', הרי שעל פגיעה השוללת צלם אנוש מהחרדים, סכום הקנס צריך היה להיות גבוה הרבה יותר.
כמו-כן, לא ברור, מדוע בנוסף לקנס לא הושעה גזית מתחנת השידור, כפי שפוטר מקול ישראל על התבטאויות פחות חמורות.
אפליה גזענית?
כאילו לא חסרות בעיות למדינת ישראל, מהגרעין האירני ועד חמאס, שהשדרן הבכיר ירון דקל מצא לנכון לנבור בארכיוני העיתונות ולהצביע על אפליה תקשורתית בדיווח על התאונה של האוטובוס הערבי באזור יריחו.
דקל, משום מה, שכח לציין כי התאונה, שהוגדרה תחילה כ'אירוע רב נפגעים' וטופלה במסירות על-ידי כוחות מד"א ו'איחוד הצלה' (כן, החרדי) - ואכן זכתה לדיווח בכל מהדורות הערב - התבררה אחר-כך כפחות חמורה, ללא נפגעים בנפש, כשרוב הנוסעים היו פצועים קל. זו הסיבה האמיתית שהתאונה לא עלתה לכותרות הראשיות בעיתונות למחרת היום.
חומרת התאונה, הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי, היא הקריטריון היחיד לרמת הדיווח עליה, ולא אפליה גזענית.
אילו דקל היה מתאמץ יותר, היה מגיע למסקנה זו. אולם מדוע לתת לעוּבדות לבלבל לו את התזה?
אפליה חינוכית?
גם אני, כמו רבים אחרים, חשבתי לתומי שההפרדה בבית הספר בעמנואל היא על-רקע עדתי, ולכן התנגדותי לכך הייתה מוחלטת. זאת עד שהורי התלמידות האשכנזיות הצליחו לשכנע אותי, כי אין מדובר באפליה עדתית, אלא בגישה חינוכית שונה.
לא סוד הוא כי רבות מהבנות הספרדיות החרדיות חשופות לעולם החילוני בצורה זו או אחרת. הן צופות למשל בטלוויזיה, שהיא מוקצה מחמת מיאוס בחוגים החסידיים. גם שפתן מושפעת במידה רבה מהחילונים. בתי הספר החסידיים מחנכים את הבנות לחינוך חרדי טהור, במסורת ישראל סבא, ולכן הם אינם רוצים שהבנות יהיו חשופות להשפעות זרות.
מדובר אפוא בנורמה חינוכית בדלנית, שגם בנות אשכנזיות שאינן עומדות בה, נִדְחות מבית הספר.
כפי שאמר שדרן חרדי אשכנזי בגלי צה"ל, שגם בתו לא הייתה מתקבלת לבית הספר, משום שהוא משדר בתחנה חילונית.
די לסטריאוטיפים!
ראש עירייה קורא למרי אזרחי? דומני שזו תופעה חסרת-תקדים. אני גם תמהה על רון חולדאי, ראש עיר ללא הפסקה, שאינו מעודכן במכללות החרדיות הרבות שצצו בעשור האחרון לגברים ולנשים ברחבי הארץ (לא רחוק ממנו שוכנת מכללת קריית אונו החרדית), ובחדשות הטריות שהחרדים מצטיינים בתחומי ההיי-טק ובענפי המחשוב השונים, ההנדסה, המתמטיקה, פרסום ועוד.
בתי הספר 'בית יעקב' לבנות כפופים בכל הרמות לתוכנית הלימודים של משרד החינוך, והסמינרים שלהם מכשירים את התלמידות לכל מגוון מקצועות התעסוקה הקיימים במשק.
לעומת זאת, הבנים הפונים לישיבות, רוכשים חשיבה אנליטית ממדרגה ראשונה בלימודי הגמרא, וכפי שמוכיחים המחקרים הם משלימים את הידע החסר במהירות וביעילות.
אגב, חולדאי שהכריז על מרד חילוני בחרדים, הוא אותו ראש עיר שקרא לתושביו: "אם אין לחם, תאכלו שעשועים!" - האם לא ראוי אפוא שיתעסק בבעיות הבוערות של עירו: העוני, החניה וכדומה - במקום להשתעשע בחרדים כשק חבטות, כדי לכסות על מחדליו ועל סדרי העדיפות העירוניים המעוּותים? די לסטריאוטיפים!
די להיתממות
עו"ד אביגדור פלדמן מחה על מאסרו של מרשו, מרגל האטום הנודע מרדכי ואנונו, וטען כי דיבר עם עיתונאים זרים לא על סודות הגרעין. נו, באמת. מה ההיתממות הזאת של הפרקליט הנכבד? כלום סבור הוא שדיבר על ענייני מזג האוויר? ובעצם, לא סוד הוא שואנונו חי ונושם את החפרפרת האטומית אולי לא פחות מאשר את נושא מזג האוויר. זאת החל מהכיתוב על כף ידו המפורסמת שחשף, בניגוד לחוק, לפני הסוכנת סינדי המיתולוגית, ועד להטחותיו הבלתי פוסקות בתחום כלפי המוסד.
עם כל הכבוד לעורך דין פלדמן, די להיתממות הגובלת הפעם ממש בציניות.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הוא עבד ב-FBI כלשונאי בוושינגטון, הדליף מסמכים מסווגים, הודה, נשפט ונשלח לכלא. ענת קם, שהעבירה מסמכים מסווגים לעיתון הארץ, בדרך לכלא. אורי בלאו מהארץ, מקבל המסמכים, "מתעכב" בלונדון בגיבוי העיתון    המשותף לכל אנשי השמאל הנ"ל: ניסיון נואל ופתטי - להסוות את מעשיהם תחת המטריה של "הפרת חוק", "זכות הציבור לדעת" וטיעוני סרק אחרים
אליקים העצני
המאבק על חברון היהודית יכול לספק תובנות חשובות למפעל ההתנחלות כולו    להלן תיאור המאבק המתמשך והתובנות בצידו
בעז העצני
המשחק העדיף בעיני ראשי הרשות הפלשתינית הוא ישיבה רגל על רגל, המשך הפיתוח הכלכלי באדיבות הפראיירים הישראלים והפעלת ממשל אובמה העובד אצלם כמכבש לחצים בעוד שהם אינם מחויבים לכלום
חסן גדוע אלהוזייל
חלק מהמנהיגים הבדואים, מנהיגים פוליטיים בעלי מטרות זולות, הלהיבו את האוכלוסייה, וסדקו את מערכת היחסים הטובה בין הבדואים לבין מדינת ישראל    מכאן הכל השתנה, והמתח התגבר
עמוס גבירץ
אינני אוהב את בחירת הפלסטינים בחמאס, ואפילו מתנגד לה. אך כל דמוקרט צריך לכבד את הבחירה, גם כשאיננו אוהב אותה    הממשלה הנוכחית בישראל ממיטה עלינו אסון, בכך שבמקום להיענות ליוזמת השלום הערבית היא מעדיפה את המשך פרויקט ההתפשטות הישראלי, תוך סיכון ביטחוננו וקיומנו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il