X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחר שלא המשט הנוכחי הוא הבעיה, אלא עצם קיום האפשרות להמשיך בסגר הימי שחובה לקיימו, בהיעדר כל ערובה אמיתית ביחס למהות המטענים שיועברו בים, הרי שבמערכה זו נחלנו הפסד והמרגיז הוא שאת ההפסד נחלנו שוב בגלל שאננות ואי-הערכה נאותה של נחישות היריב
▪  ▪  ▪
מחשבה יצירתית היא כנראה לא תמיד הצד החזק שלנו [צילום: פלאש 90]
עו"ד משה גולדבלט
לפתח משט רובץ

ברשימתי הקודמת "לפתח משט רובץ" ניסיתי להבהיר כי איני בטוח שהמשך הסגר על רצועת עזה שמטרתו הפלת שלטון החמאס, או החלשתו, אכן משרתים את האינטרס הישראלי. שלטון החמאס ברצועה הוא עובדה קיימת, שאינה עתידה להשתנות בטווח הנראה לעין, בהיעדר נכונות לפעולה צבאית הנדרשת לכך. אין מחלוקת שישראל חייבת לקיים פיקוח על מה שנכנס לרצועה ואסור לה לאפשר מעבר ימי פתוח שיאפשר החדרת אמצעי לחימה בכמויות ובאיכות העומדים לרשות החיזבאללה. מדובר כאן בשאלה ביטחונית קיומית מהמעלה הראשונה. מאידך אין בהכרח צורך להמשיך בסגר על-מנת להשיג תוצאות כמו הפלת שלטון החמאס על-ידי יצירת מצוקה כלכלית שאינה משרתת אותנו.
כל זאת אינו קשור לפעולת חיל הים שנועדה להשתלט על ספינות המשט. תמונות של הרוגים ופצועים ומכות בלב ים מצטלמות רע וכאשר חלק גדול מזירת המערכה הוא בתקשורת, קשה מאוד להתמודד עם תמונות כאלו. מאחר שלא המשט הנוכחי הוא הבעיה, אלא עצם קיום האפשרות להמשיך בסגר הימי שחובה לקיימו, בהיעדר כל ערובה אמיתית ביחס למהות המטענים שיועברו בים, הרי שבמערכה זו נחלנו הפסד והמרגיז הוא שאת ההפסד נחלנו שוב בגלל שאננות ואי-הערכה נאותה של נחישות היריב.
העובדות שנודעו מאז ההשתלטות מאשרות שוב את ההבנה כי קיימת תכלית פוליטית ברורה למשט שנועדה לשרת את הציר טורקיה-סוריה - חמאס-אירן. מצרים והרשות הפלשתינית רואות בסגר צעד חיוני ויש להניח שיש לנו הרבה תומכים סמויים נוספים המעוניינים שנעשה עבורם את המלאכה ונשלם את המחיר המלא על כך - החיים לא הוגנים באופן כללי והחיים הפוליטיים והמדיניים לא נועדו להיות הוגנים.
פעולת ההשתלטות על הספינות הוכיחה שמחשבה יצירתית היא כנראה לא תמיד הצד החזק שלנו ושאנחנו מתקשים בתכנון מדוקדק שלוקח בחשבון תרחישים פסימיים. יש חובה לדרוש מחיל הים לשפר את הביצוע בעתיד תוך עשיית כל מאמץ למניעת פגיעות בנפש אצלנו ואצל המפגינים.יש לומר למפקד חיל הים ולצה"ל שאנו מצפים להיערכות טובה יותר בפעם הבאה. מאידך יש לתת לצבא את כל הגיבוי הנדרש וזו בהחלט הזדמנות לומר מילים טובות על לוחמי השייטת שנקלעו למצב לא פשוט אבל ביצעו את המשימה שהוטלה עליהם.
כך או כך אין הדבר להסיט אותנו מהמטרה. הדבר האחרון שמותר לנו לעשות הוא למצמץ לנוכח האיומים מטורקיה. יש להבהיר לעולם שהמצור הימי על עזה יישמר, כל עוד לא ניתן להבטיח אי-העברת אמצעי לחימה דרך הים ואנחנו מוכנים להתעמת בכוח גם עם הטורקים לשם כך, אם ינסו לפעול בכוח ולשלוח ליווי של אוניות קרב.
יש עימותים שאי-אפשר להימנע מהם. חובה להתעמת עם טורקיה ישירות ולחשוף את מדיניותה כמדיניות התומכת באיסלאם הקיצוני ביותר ותומכת בטרור. יש להעמיד את אירופה על הסכנה הטורקית-אירנית האורבת לפתחה. אחת הסיבות שאנו מצויים במצב הנוכחי היא שלא קלטנו בזמן את השינוי הרדיקלי במדיניות טורקיה ובמגמותיה והמשכנו לדבר על שותפות אסטרטגית, כאשר שותפות כזו אינה קיימת מזמן. רק עימות כזה יכול לגרום לכוחות הדמוקרטיה החילוניים שעדיין יש להם מה לומר במדינה זו לשנות את מדיניותה של טורקיה. משום מה קשה לי לראות כיצד אירופה או רוסיה יכולות לשמוח על היווצרות ציר טורקי-אירני-סורי, המונה כ-160 מיליון מוסלמים.
אנחנו איננו יכולים לעמוד במשימה לבדנו. יש לדרוש מכל מדינה או גורם שיש לו אינטרס למנוע היווצרות גוש מדיני איסלמי קיצוני לסייע לנו ולעשות זאת בגלוי. אם לא נפעל במסגרת ברית מדינית ספק אם נצליח לשרוד בטווח הארוך. אנחנו חייבים גם לשנות משהו בשיח הפנימי שלנו. ישראל נמצאת במאבק קיומי ושוב אינה מתמודדת מול ארגון טרור, אלא מול ציר איסלמי השואף להכחידה. מדינות דמוקרטיות אינן מתמודדות היטב עם מאבק קיומי. רק רוסיה של סטלין יכלה לעמוד בפני היטלר ואם היה גורל המאבק תלוי בדמוקרטיות המערביות היו הנאצים שולטים כיום בעולם.

תאריך:  02/06/2010   |   עודכן:  02/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפתח המשט הבא רובץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין היום בכל העולם מדינה שתצא
פלא יועץ  |  2/06/10 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ובר
ברמת המאקרו, אין צורך בוועדת חקירה, הכל ברור וידוע    הממשלה לא מנהלת את המהלכים אלא עסוקה בענייניה
מאיה ארבל
ניסיתי, באמת שניסיתי    ללא עזרה מההורים, הלוואה קטנה/גדולה מהבנק, הרבה תפילות ומינוס, לא הייתי גומרת את התואר - האם אפשר לעשות דברים אחרת? בטוח שכן    אחרת למי שאין כסף מהבית, לא יוכל ללמוד במרכז הארץ    הלו! להתעורר שם!!
נעם פלקסברג
האמת היא שלאחר מבצע ההשתלטות על ספינת "המרמרה", עברתי סוג של התפכחות    עכשיו אני מתחיל להבין שבעצם כולנו בני אדם    לראות לוחם שייטת מוכה ומושפל זה מחזה לא קל, זה סרט למבוגרים בלבד וכנראה שבחשיבה שלי עוד הייתי ילד
רות פורסטר
אהוד ברק נעלם מעינינו, האם מישהו חשד כי האיש יטול אחריות על הכשל הטראגי ויתפטר? במדינת ישראל, המתיימרת להיות מתוקנת ומערבית, אחריות מיניסטריאלית היא מושג מגוחך
מנחם רהט
האחראים למבצע ההשתלטות, ששלחו את הלוחמים עם רובי צעצוע, נפלו קורבן למלכודת שהניחה התקשורת לרגליהם    תדע כל אם עבריה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il